تعداد بازدید : 422
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۷
کاربران آنلاین : 0
zizi2000
۱۴۰۱/۶/۲۷ ۱۳:۵۱:۴۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۴:۰۷

اصول نورپردازی سقف خانگی و اداری

(ویرایش)

بخشی از ویژگی دکوراسیون منزل شما برگرفته از نوع نورپردازی است. راه های زیادی برای روشن کردن قسمت های مختلف خانه وجود دارد. نورپردازی سقف خانه بخش مهمی از نورپردازی خانه را تامین می کند، بنابراین طراحی اولیه نورپردازی سقف و اجرای صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در انتخاب نوع نورپردازی علاوه بر تاثیر آن در زیبایی دکوراسیون، تامین نور کافی برای انجام کارهای مختلف در قسمت های مختلف خانه ضروری است.

روشنایی عمومی: چراغ های سقفی سطحی و داخلی معمولاً برای روشنایی عمومی استفاده می شوند.
نورپردازی وظیفه ای: چراغ های آویز معمولاً نورپردازی را انجام می دهند
نورپردازی ویژه: از چراغ های سقفی هالوژن معمولا در نورپردازی تاکیدی استفاده می شود و چیدمان منظم این چراغ ها جذابیت خاصی به فضا می بخشد.
نورپردازی دکوراتیو: چراغ های مخفی اجرا شده با سقف کاذب در دسته نورپردازی های دکوراتیو قرار می گیرند، حتی لامپ های هالوژن در سقف های کاذب و توری زیبایی چشم نوازی ایجاد می کند. نورپردازی سقفی فیبر نوری و شیشه ای و نورپردازی سقفی رنگی به زیبایی و جذابیت پارکینگ خودرو می افزاید.

روشنایی مناسب برای منطقه
مقدار روشنایی را بسته به مساحت پارکینگ در نظر بگیرید. نور کم یا زیاد بر کارایی پارکینگ تاثیر می گذارد و شدت روشنایی سقف پارکینگ نباید آنقدر زیاد باشد که چشم رانندگان را اذیت کند. ناگفته نماند که در نقاط پرتردد پارکینگ مانند ورودی و خروجی باید روشنایی بیشتری وجود داشته باشد.

سطوح روشن و انعکاس نور شگفت انگیز
مصالح کف، دیوار و حتی خود سقف بر روشنایی پارکینگ تأثیر می گذارد. سطوح صاف و روشن توانایی بازتاب نور در فضاهای پارکینگ را افزایش داده و فضا را جذاب تر می کند.

21 مدل برتر نورپردازی سقف خانه در سال 2022 | سلام ساختمان

اگر انواع روش های نورپردازی در اتاق نشیمن را بدانید، به راحتی می توانید محیطی با نور کافی ایجاد کنید. لامپ های مورد استفاده برای روشن کردن اتاق نشیمن به دسته های خاصی تقسیم می شوند که عبارتند از:

 

نورپردازی اصلی

اولين نظر طراحي نوربردزي اتاق پزيرايي انتخاب نورهاي اصلي است. نورهای اصلی هومانهای هستند که در روزهای آدی روشن میکند; نورهایی که وتی ماهمان ندارید روشن هستند و بکش های ماهم خانه واسطه کجاست نور روشن میچود. نورهای اصلی بیاد شادت متوسط ​​دشته باشند و انتخاب رنگ نور دقت بالایی انگام چود. باتر آست، منسوب رنگ صفید به زرد نورهای اصلی پیشتر پشید. از بزرگراه لوستر و کرگ با آدرس نور اصلی با خودروی سواری بهره ببرید.

نورپردازی سقف آشپزخانه

نورپردازی سقف آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا آشپزخانه باید محیطی پرنور و روشن باشد. شما می توانید با توجه به طراحی سقف آشپزخانه، یک منبع نور اصلی و سپس نورپردازی های تزیینی را برای آن در نظر بگیرید. همچنین می توانید قسمت زیری کابینت های بالایی را با لامپ های رنگی ال ای دی دیزاین کنید.

در این صورت زیبایی فضای آشپزخانه را چند برابر می کنید. اگر سقف آشپزخانه و سقف پذیرایی مشترک است، می بایست به گونه ای نورپردازی را اجرا کنید که سقف این دو مکان مختلف از یکدیگر تفکیک شوند. قطعا این گونه زیبایی فضا بیشتر خواهد شد.

نورپردازی سقف اتاق خواب

برای نور سقف اتاق خواب باید به نور طبیعی اتاق توجه داشته باشید. معمولا برای نورپردازی در اتاق خواب از لوسترهای مناسب با فضا استفاده می شود. اما شما می توانید بسته به فضایی که در اختیار دارید، از لامپ های رنگی ال ای دی نیز برای دیزاین سقف استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، سقف اتاق خواب به گونه ای باید نورپردازی شود که تنها هاله ای ملایم از نور در آن پیدا باشد. معمولا اتاق خواب محل استراحت است. پس نورهایی که برای این فضا در نظر می گیرید، ضمن برخورداری از رنگ مناسب، باید ملایم و غیر مستقیم باشند.

 

سرگشته محضیم و در این وادی خلقت عاقل تر از آنیم که ذیوانه نباشیم
۱۴۰۱/۶/۲۷ ۲۰:۵۱:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

خیلی هم عالی!
ممنون از مطالب مفید و با ارزشتون. ابنو میبخواستم بگم که اگر قصد تعمیر مانیتور دارید میتونید لوازم خودتونرو به سایت ما بسپرید و بعد از اون نگران هیچ چیز دیگه ای نباشید.
راستی اینو هم بگم که تعمیرات مانیتور ما همراه با گارانتی هست و در صورت نارضایتی وجه پرداختی برگردونده میشه.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران