تعداد بازدید : 199
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۶/۲۹ ۱۰:۵۸:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

تشخیص علت خونریزی رحم

(ویرایش)

 

معاینه بالینی و استفاده از روش های پاراکلینیک همچون سونو گرافی، هیسترسکوپی و غیره می توانند به تشخیص علت خونریزی کمک کنند. اما در نهایت تشخیص قطعی با نمونه برداری از آندومتر و توده مشکوک و ارسال نمونه جهت مطالعه پاتولوژی، صورت می گیرد.

 

نمونه برداری رحم چگونه است؟

بیوپسی رحم به معنای برداشتن قسمت‌ کوچکی از آندومتر رحم می باشد. انجام این عمل در دوران بارداری ممنوع می باشد و مصرف داروهای ضد انعقاد باید به پزشک اطلاع داده شود. مدت زمان بیوپسی رحم نهایت ۱۰ دقیقه بوده و در طی این مدت با یک ‌لوله انعطاف پذیر به نام‌ پاپیل، از دهانه واژن وارد رحم شده و نمونه برداری از آندومتر رحم صورت می گیرد. نمونه بیوپسی رحم جهت بررسی های دقیق تر پاتولوژی به آزمایشگاه ارسال می شود. ‌

 

 

آیا نمونه برداری از رحم درد دارد؟

این روش می تواند با ناراحتی همراه باشد. از آنجایی که یک لوله نازک به داخل رحم ارسال می شود، احتمال ایجاد گرفتگی و انقباض به دنبال آن وجود خواهد داشت.

 

مراقبت بعد از نمونه برداری رحم چگونه است؟

تنها از داروهای تجویز شده پزشک برای مدیریت درد باید استفاده شود. مصرف داروهایی مانند آسپرین یا برخی مسکن های دیگر ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند. افراد باید از دوش واژینال خودداری کنند. داشتن رابطه جنسی دو الی سه روز بعد از نمونه برداری رحم با صلاحدید پزشک بلامانع است.  

 

آیا نمونه برداری از رحم عوارض دارد؟

این عمل عارضه خاصی ندارد و تنها در موارد نادر می تواند منجر به پرفوراسیون (سوراخ شدن) رحم بشود. گاهی اوقات فرد به دنبال بیوپسی، دچار ترشحات بد بو و درد زیر شکم و تب و لرز می شود که مطرح کننده بروز عفونت هستند. این عارضه هم نادر بوده ولی در صورت وقوع، سریعا باید به پزشک مراجعه شود.

 

 

نمونه برداری از رحم

 

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۰۷:۴۴:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۸ ۲۰:۰۷:۰۲
(ویرایش)

آوسبیلدونگ آلمان چیست آموزش حرفه‌ای در آلمان به عنوان "آوسبیلدونگ" (Ausbildung) شناخته می‌شود. این سیستم آموزشی به دانشجویان این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها و دانش حرفه‌ای خاصی را در زمینه‌های مختلف یاد بگیرند. افرادی که در این سیستم شرکت می‌کنند، به عنوان "آزوبیلدونگس" (Auszubildende) یا "آزوبی" (Azubi) شناخته می‌شوند.دوره‌های آوسبیلدونگ معمولاً حدود 3 تا 3.5 سال به طول می‌انجامند و به دانشجویان مهارت‌های عملی و نظری مورد نیاز در حرفه خود را آموزش می‌دهند. این دوره‌ها به صورت ترکیبی از آموزش در محل کار و مراکز آموزشی (Berufsschule) ارائه می‌شوند.پس از پایان دوره، دانشجویان موفق مدرک حرفه‌ای یا Berufsabschluss دریافت می‌کنند. این مدرک قابلیت ورود به بازار کار را به آن‌ها می‌دهد و بسیاری از افراد پس از فارغ‌التحصیلی از آوسبیلدونگ به صورت تمام وقت در حرفه خود فعالیت می‌کنند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران