عملیات با موفقیت انجام شد.×
تعداد بازدید : 188
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۳۱
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۶/۳۱ ۱۱:۱۵:۳۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

یراق آلات چیست؟ و شامل چه ابزارهایی می شود ؟

(ویرایش)

یراق آلات چیست؟


اگر به محیط اطراف خود دقت کنید، طیف وسیعی از لوازم جانبی را مشاهده خواهید کرد که روزانه با آنها سروکار دارید. واژه یراق آلات معمولاً به قسمت هایی اطلاق می شود که در ساخت و تکمیل بسیاری از قسمت های خانه مانند آشپزخانه بسیار کارآمد هستند. از کاربردی ترین یراق آلاتی که روزانه با آن سروکار دارید می توان به دستگیره کابینت، قلاب کابینت، لولا کابینت، ریل کشو و ... اشاره کرد که ساخت یراق آلات از زمانی شروع شد که ذوب فلزات رایج شد.

 

در گذشته انسان می توانست فلزات را ذوب کرده و از آنها برای ساختن اتصالات لازم برای زندگی خود استفاده کند. یراق آلات کابینت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار و یراق آلات می باشد که بسیار ضروری می باشد. برای ساخت و تکمیل دکوراسیون آشپزخانه باید لوازم آن را به درستی تهیه کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع یراق آلات کابینت آشنا کنیم تا با دانش بیشتری بتوانید یراق آلات مورد نیاز خود را تهیه کنید.


انواع یراق آلات کابینت


کابینت یکی از قسمت های مهم آشپزخانه است که به عنوان سازماندهی وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نکات مهمی که در ساخت و نصب کابینت باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع یراق آلات کابینت از لوازم ضروری هستند که برای نصب و مونتاژ کابینت آشپزخانه استفاده می شوند.

یراق آلات کابینت علاوه بر کاربردی بودن، ظاهر آشپزخانه و کابینت را نیز زیباتر می کند. اما قبل از توجه به زیبایی، باید استفاده از یراق آلات را در نظر بگیرید. در واقع در انتخاب یراق آلات کابینت کیفیت و استفاده از آن در اولویت اول قرار دارد. مثلا انتخاب دستگیره دکمه ای برای درب های کابینت که سنگین هستند اصلا صحیح و منطقی نیست. از انواع یراق آلات کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لولا گازور
  • ریل کشو کابینت
  • جک کابینت
  • دستگیره کابینت
  • پایه کابینت

کاربرد لولا گازور و انواع آن


لولا گازور یکی از مهم ترین یراق آلات کابینت است که برای باز و بسته شدن آسان درب کابینت آشپزخانه استفاده می شود. به طور کلی لولا ابزار مفصلی است که دو قطعه را به هم متصل می کند و یک یا هر دو قطعه را حول محور لولا می چرخاند.

از انواع لولا گازور می توان به لولا گازور ساده، لولا گازور مخفی، لولا گازور زاویه دار و لولا گازور نرم باند اشاره کرد. هر یک از انواع لولا گازور کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد که باید با توجه به کابینت انتخاب شود.


لولا گازور ساده: این نوع لولا گازور یکی از ابتدایی ترین لولاهای کابینت است که در دو نوع دو پیچی و چهار پیچی تولید می شود. این نوع لولا گازور ساده باید دارای ویژگی هایی مانند پیچ ​​بلند، قابل تنظیم انتهای لولا، قدرت جذب در بالای در و مواد مقاوم باشد.

لولا گازور مخفی همانطور که از نامش پیداست به گونه ای نصب می شود که از بیرون و داخل آن دیده نمی شود. برای نصب آن باید با مته سوراخی به اندازه ورق ایجاد کرد سپس لولا را در سوراخ قرار داد تا پس از بسته شدن درب به هیچ وجه لولا نمایان نباشد.

لولا گازور زاویه دار: برخی از کابینت های تعبیه شده در آشپزخانه به دلیل کمبود جا نمی توانند 90 درجه باز شوند. لولا گازور زاویه دار یکی از یراق آلات کاربردی است که به شما امکان می دهد درب کابینت خود را در هر زاویه ای که می خواهید باز و بسته کنید.

لولای آرامبند گازور: لولای آرامبند گازور از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که یکی روی بدنه کابینت و دیگری بر روی سوراخ دایره ای شکل قرار می گیرد. داخل لولای آرامبند گازور پمپ تعبیه شده است که از بسته شدن ناگهانی درب کابینت و ایجاد صدا جلوگیری می کند.

ریل کشو کابینت


در گذشته برای جابجایی کشو کابینت از آن برای نصب اسکلت چوبی روی بدنه و ایجاد شیار روی بدنه کشو استفاده می شد. امروزه با توجه به روش های جدید و هوشمند بودن انواع تجهیزات، تولید ریل کشو نیز هوشمند شده و باعث جابجایی آسان و روان انواع کشوهای کابینت شده است.

ریل های کشو کابینت انواع مختلفی دارند که باید با توجه به ابعاد و وزن کشو کابینت انتخاب و نصب شوند. ریل ساچمه ای، ریل مخفی، ریل بدنه و ریل ساده از انواع ریل کشو کابینت هستند که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاصی دارند.

 

استفاده از جک کابینت


جک کابینت یراق آلاتی است که معمولا برای درب های کابینت عمودی استفاده می شود. درب سینک یکی از قسمت های آشپزخانه است که با استفاده از جک باز و بسته می شود. انواع مختلفی از جک های کابینت وجود دارد که وزن درب کابینت را برای ثابت نگه داشتن آن تحمل می کنند. از انواع جک کابینت می توان به جک اتوبوسی و جک پمپی اشاره کرد

. متریال مورد استفاده در ساخت جک های کابینت معمولاً از جنس استنلس استیل، برنج یا پلاستیک می باشد. در انتخاب جک کابینت باید به اندازه و وزن درب کابینت توجه کرد. هرچه عرض و وزن درب کابینت کمتر باشد، جک کمتری نیاز دارید.

 

دستگیره کابینت


دستگیره کابینت یکی از انواع یراق آلات است که علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی یک کابینت را نیز تکمیل می کند. از انواع دستگیره های کابینت می توان به دستگیره های خطی و دکمه ای، دستگیره های کابینت مستطیلی و منحنی اشاره کرد که هر کدام برای کاربردهای مختلف و تزئینات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که در قسمت قبل گفته شد در انتخاب یراق آلات کابینت ابتدا باید به کیفیت و کاربرد آنها توجه کرد. به همین دلیل حتما توجه داشته باشید که می توانید از دستگیره های کابینت دکمه ای برای درهای کوچک و سبک مانند کشوهای کابینت استفاده کنید.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران