تعداد بازدید : 181
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۶
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۷/۶ ۱۵:۱۷:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

برای خرید یراق آلات به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

(ویرایش)

اگر از کاربران معمولی کابینت هستید، احتمالاً نام یراق آلات کابینت را نشنیده اید. اما اگر درگیر ساخت کابینت هستید یا در آینده قصد سفارش کابینت دارید، این مطلب را از دست ندهید!

زیرا در ادامه به شما توضیح خواهم داد که یراق آلات کابینت دقیقا چیست و شامل چه ابزاری می شود و اگر قصد خرید یراق آلات را دارید باید به چه نکاتی توجه کنید . می خواهیم با ابزارهایی که یکی از مهم ترین قسمت های کابینت هستند آشنا شویم. آنها نه تنها بر زیبایی کابینت و فضای آشپزخانه تاثیر می گذارند، بلکه بر کیفیت، کیفیت و قیمت کابینت ها نیز تاثیر می گذارند. اگر می خواهید در مورد این قطعات مهم بیشتر بدانید، با من همراه باشید.

یراق آلات کابینت چیست؟

بیشتر یراق آلات قطعات فلزی آبکاری شده است که برای اتصال، ساخت و تکمیل کابینت، کمد، درب و ... استفاده می شود.

یراق آلات کابینت به قطعاتی مانند دستگیره، لولا، ریل، جک و ... گفته می شود که برای ساخت و اتصال کابینت استفاده می شود. اگر بدانید کابینت ها به دو قسمت بدنه و یراق آلات تقسیم می شوند، به اهمیت این ابزار پی خواهید برد. اهمیت این ابزارها زمانی افزایش می یابد که جنبه زیبایی وارد عمل شود. یراق آلات تاثیر زیادی در ظاهر کابینت دارد و اگر بخواهیم کاری باکیفیت داشته باشیم باید از یراق آلات مرغوب در ساخت آن استفاده کنیم.
انواع یراق آلات کابینت چیست؟
در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین یراق آلات کابینت می پردازیم:

1. دسته
از آنجایی که دستگیره یک ابزار سطحی و بیرونی است، یکی از یراق آلات مهم کابینت به حساب می آید. زیبایی و کیفیت دسته تاثیر بسزایی در کیفیت کلی کار دارد.

انواع دستگیره ها به دو دسته کلاسیک و مدرن طبقه بندی می شوند که از چوب، سرامیک، فلز و ... ساخته شده اند که انتخاب دستگیره کابینت کاملا به سلیقه، بودجه و سازگاری آن با کابینت و دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. در آشپزخانه های مینیمال، کابینت ها بدون دستگیره ساخته می شوند. در این صورت باید از یراق آلات کابینت بدون دستگیره برای آن استفاده شود.
 لولاهای کابینت
لولاها در واقع لولای کابینت هستند. لولا قطعه ای مکانیکی است که درب و بدنه اصلی کابینت را به هم متصل کرده و باعث چرخش و حرکت کابینت ها می شود. برای اتصال لولا به کابینت نیز از پیچ استفاده می شود. لولاها به دو دسته ساده و گازور (که خود انواع مختلفی دارد ساده، پمپی و ...) تقسیم می شوند. به دلیل استفاده مداوم از لولاها، جنس و کیفیت آنها بسیار مهم است.
ریل
از ریل استفاده می شود تا کشوها بتوانند به راحتی روی هم حرکت کنند. شاید جالب باشد بدانید که در گذشته به جای ریل های مدرن امروزی از شیار و شیار روی بدنه استفاده می شد. یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت کابینت ها نرمی حرکت آن است که به کیفیت ریل بستگی دارد.
ریل ها به چند دسته ساده (توپه ای، برقی و غلتکی)، مخفی (مغناطیسی و نرم با تسمه)، بدنه و تقسیم بندی تقسیم می شوند.

 پایه کابینت
یکی دیگر از یراق آلات خارجی، پایه های کابینت است. برای افزایش ارتفاع کابینت و نظافت آسان آشپزخانه از پایه های کابینت استفاده می شود. از آنجایی که وزن تمام کابینت ها روی پایه آن است، مقاومت و استحکام پایه ها بسیار مهم است. اکثر پایه های کابینت از فلز یا پلاستیک ساخته شده اند. در برخی از متریال ها، پایه نیز از مواد خود کابینت ساخته می شود.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران