تعداد بازدید : 117
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۱۶
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۷/۱۶ ۱۶:۰۶:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

سنگ فرز چیست ؟

(ویرایش)

سنگ فرز چیست؟
اگر از هر فروشنده ابزاری در مورد سنگ زنی بپرسید، اولین چیزی که به ذهن می رسد سنگ تراش دستی است. Burr یک ابزار چند منظوره است که برای برش، شکل دادن و سنباده استفاده می شود. اگر با چوب، فلز یا سنگ سر و کار دارید، آسیاب کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین، فرز برای کسانی که با فلز کار می کنند یک ابزار ضروری است.

مقایسه آسیاب، سنگ مستقیم و فرز نجاری


سنگ فرز انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مصارف خاصی استفاده می شوند. در ادامه 3 نوع فرز، نحوه کار و زاویه آنها را با هم مقایسه می کنیم:

ماشین سنگ زنی

در پاسخ به اینکه سنگ تراش چیست باید بگوییم که منظور از فرز 90 درجه است که در آن دیسک با بدنه زاویه 90 درجه دارد. به احتمال زیاد، چنین نامی برای تشخیص این سنگ از مدل مستقیم است. در ادامه فیلمی از نحوه عملکرد سنگ ساینده قرار داده ایم تا با نحوه کار آن بیشتر آشنا شوید.
سنگ راست دارای چرخ عمودی است و برای سنگ زدن لبه بیرونی و قسمت های داخلی مناسب است. زاویه مستقیم سنگ این دستگاه را برای استفاده در پروژه های مختلف مناسب می کند و برای مشاغلی که استفاده از فرز 90 درجه مشکل است ایده آل و کارآمد است. نحوه عملکرد سنگ مستقیم را در ویدیو ببینید.

کار فرز انگشتی شباهت زیادی به سنگ مستقیم دارد با این تفاوت که در این دستگاه به جای دیسک یک سری با عملکرد مشابه مته قرار داده شده است. انواع آسیاب های انگشتی که برای آسیاب استفاده می شوند بسیار کوچک بوده و برای پوشیدن و صاف کردن لبه فلزات سخت بسیار مناسب هستند.

فرز مینیاتوری

فرز مینیاتوری نوعی فرز انگشتی است که کاربرد آن محدود به صنعت نیست و در کارهای مختلف خانگی نیز کاربرد دارد. ساختار فرز مینیاتوری ساده است و با نصب ابزار و تیغه های مختلف می توانید از آن برای کارهای مختلف استفاده کنید. این فرز برای کارهای ظریف و کوچک با دقت بالا مانند زنگ زدایی و رنگ زدایی فلرها، ابزار تیز کردن، برش انواع اتصالات، حکاکی و ... بسیار مناسب است.

درمل
Dremel دستگاهی با سری چرخان است که سری آن قابل تعویض است. سری های مختلف دریل با ابعاد مختلف برای کار بر روی مواد مختلف مناسب می باشد. اگر می خواهید متن، طرح و غیره را روی چوب یا مواد دیگر حکاکی کنید، درمل وسیله ای ایده آل است.

اولین قدم انتخاب طرح مناسب و کشیدن آن بر روی چوب است. سپس باید سری مناسب را برای متریالی که می خواهید روی آن کار کنید انتخاب کنید. پس از اتمام کار باید سطح کار را به خوبی سمباده بزنید و در صورت نیاز پرداخت کنید.

سنگ فلزی یا سوراخ؟


سنگ فلزی در واقع همان سنگ فرز است که به اشتباه بین مردم رواج داشته است. در واقع چیزی به نام سنگ معدن فلزی وجود ندارد.

کاربرد سنگ ساینده چیست؟


فرز برای سایش طراحی شده است، اما این دستگاه ابزاری همه کاره است و به دلیل محبوبیت آن، سازندگان سعی کرده اند آن را تغییر داده و برای کاربردهای بیشتری طراحی کنند.

سنگ زنی دلیل اصلی خرید سنگ تراش است. زاویه چرخ این دستگاه به شما این امکان را می دهد که گوشه های تیز، رد جوش روی فلزات و موارد مشابه را حذف کرده و ظاهری صاف ایجاد کنید.


یکی از کاربردهای رایج این دستگاه سنباده زدن و آماده سازی سطح کار قبل از پرداخت می باشد. با استفاده از یک پد مخصوص سنباده، رنگ قدیمی یا لکه های زبر به راحتی پاک می شوند. لنت های سنباده نسبت به تیغه های تراش ارزان تر هستند، بنابراین قبل از تراشیدن سطح چوب، ابتدا آن را با سوهان سنباده می زنند.


برش یکی از کارهایی است که با استفاده از فرز به راحتی انجام می شود. با نصب لوازم جانبی مختلف؛ آنها سنگ، کاشی، بتن، فلز یا حتی مواد نرم تر مانند پلاستیک، چوب و پی وی سی را برش می دهند.
با نصب سری پولیش می توانید از آن برای پولیش سطوح مختلف استفاده کنید.
با نصب سیم روی فرز، زنگ زدگی سطوح فلزی را از بین ببرید و ظاهری مات یا براق برای کار ایجاد کنید.
همچنین با استفاده از صفحات تیزکن از این دستگاه برای تیز کردن سریع انواع تیغه ها استفاده می شود.
اجزای سنگ فرز
سنگ ساینده مانند هر وسیله دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که بسته به نوع هر کدام ممکن است اندکی با هم تفاوت داشته باشند اما به طور کلی تمامی سنگ های آسیاب از موارد زیر ساخته می شوند:

قاب محافظ
صفحه
مهره نگهدارنده بشقاب
دسته کمکی
گیربکس
کلید روشن/خاموش
قفل اسپیندل
موتور
تشکیل شده اند

مشخصات سنگ آسیاب خوب
اولین قدم برای انتخاب یک سنگ ساینده خوب توجه به نوع کار است زیرا طبق پروژه باید از نوع خاصی از سنگ ساینده با اندازه صورت مشخص استفاده شود. همچنین دارا بودن برخی امکانات مانند کلاچ ایمنی، دیمر و ... همگی با توجه به نیاز کاربر می تواند در انتخاب سنگ تراش موثر باشد.
معرفی انواع فرز و کاربرد آنها
ابزارهای فرز نسبتاً ارزان هستند و در نگاه اول همه آنها یکسان به نظر می رسند، بنابراین ممکن است وسوسه شوید یک مدل ارزان بخرید و کار خود را با آن انجام دهید. جدا از تمام شباهت های بین برندهای مختلف، باید در نظر داشته باشید که کار با فرز معمولاً زمان بر است. برخلاف مته که فقط برای ایجاد سوراخ و سفت کردن پیچ استفاده می شود، در استفاده از فرز باید قطعه کار را در چند مرحله انجام دهید که این کار مستلزم زمان زیادی است. دوام هنگام انتخاب فرز بسیار مهم است، بنابراین باید فرز را انتخاب کنید که قدرت کافی برای انجام کاری را که می خواهید انجام دهد.

مینی فرز
به طور کلی مینی آسیاب به دستگاهی گفته می شود که صفحاتی با ابعاد 18 سانتی متر یا کمتر را نصب می کند. این دستگاه برای انواع برش و سنگ زنی مناسب است، به خصوص زمانی که قابلیت حمل و مانور اهمیت دارد. مینی فرزهای 10 سانتی متری یا ½ اینچی یا 1.27 سانتی متری محبوب ترین انواع مینی فرز هستند. طول مینی فرز حدود 30 سانتی متر است و مدل های مختلفی دارد. مینی فرز انواع مختلفی دارد، برقی، بی سیم (شارژ) و بادی (پنوماتیک).
بر روی مینی آسیاب صفحات به قطر 18 سانتی متر نصب می شود. کوچکترین قطر صفحه مورد استفاده برای کارهای ظریف 7.5 سانتی متر است.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران