تعداد بازدید : 77
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۵
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۷/۲۵ ۰۹:۱۶:۱۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

مزايای زوج درمانی در رفع مشكلات خانوادگی

(ویرایش)

 

در جلسات زوج درمانی با به کارگیری روانشناسی ازدواج  نقش مرد و زن در بروز و حل مشکلات مشخص و نمایان می‌شود. زوجین با انجام تمرینات محول شده و بازگویی آن‌ها در جلسات متوجه عواملی که مانع از بهبودی رابطه و صمیممیت زوجین  هستند، می‌شوند. بدین ترتیب زوجین با آگاهی نسبت به رفتارها و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند، می‌توانند معضلات زندگی مشترکشان را تبدیل به مسائلی قابل حل بکنند. در نتیجه از تاثیرات منفی مشکلاتشان بر روابط زناشویی و فرزندانشان به طور چشمگیری می‌کاهند.
 

ساختار جلسات زوج درمانی 

ساختار جلسات زوج درمانی به این صورت است که اغلب زن و شوهر هم زمان در اتاق مشاوره حضور پیدا می‌کنند. حداقل زمان برای بررسی و درمان مشکلات زوجین در هر جلسه چیزی بین 60 تا 90 دقیقه است. در نتیجه هزینه جلسات هم نسبت به روان درمانی فردی که اغلب به صورت 45 دقیقه‌‎ای برگزار می‌شود، بیشتر خواهد بود. مراحل زوج درمانی شامل تمرکز و توجه به مشکلات زوجین، مشاوره و درمان همزمان زوجین، درمان به صورت راهکارهای عملی و تغییر رفتاری تدریجی زوجین و تعیین هدف های درمانی می باشد.
 

طول جلسات زوج‌درمانی 

همان طور که پیش‌تر اشاره شد طول جلسات مشاوره زوج درمانی متناسب با مشکلات زوجین و تلاش‌های آن‌ها برای بهبود رابطه می‌تواند متغیر باشد. همچنین هر چقدر افراد دیرتر برای حل اختلافات خود مراجعه کنند و دچار وضعیت مزمن‌تری باشند، روند درمان کندتر پیش خواهد رفت. برخی از زوجین که مشکلاتشان از فقدان مهارت های زندگی نشات می‌گیرد، ممکن است با دریافت 3 یا 4 جلسه درمان بهبود یابند. اما افرادی که تعارضات عمیق‌تری را تجربه کرده و با آسیب‌هایی نظیر خیانت عاطفی دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است به 10 جلسه یا بیشتر روان درمانی نیاز داشته باشند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران