تعداد بازدید : 157
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۶
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۱:۰۰:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

فیبروم رحم چگونه از بین میرود؟

(ویرایش)

 

درمان فیبروم

روش‌های درمانی متعددی وجود دارد، که بستگی داره به علائمی که برای مریض ایجاد کرده است، مثلا:  اگر فیبرومی داشته باشیم که سایز قابل ملاحظه‌ای مثل سایز ۵ سانت و بالاتر داشته باشد، و محل آن جایی باشد که به فرض اثر فشاری در حفره رحم گذاشته باشد، و یا که اختلالی در  بارداری ایجاد کرده باشد. ما مجبور می‌شویم که زمان جراحی فیبروم، اگر فیبرومی هست که به خاطر اثر فشاری که روی دستگاه ادراری گذاشته یا به خاطر خونریزی خیلی شدید در زمان قاعدگی و یا حتی با توجه به سن مریض اگر نزدیک سن یائسگی باشد و مشکلاتی از این قبیل ایجاد کرده باشد، همزمان با درآوردن فیبروم  رحم هم خارج می‌کنیم.
اما خیلی اوقات می‌شود با دادن یه سری امپول‌ها را که در حقیقت اثر هورمونی را کاهش می دهند به فیبروم ها کمک کرد و کوچک شدن ان‌ها را باید با سونوگرافی یا تصویر برداری های دیگر کنترل کرد.

کیست فیبروم تخمدان

در مورد کیست، کیست اصطلاحاً در حد یک کیسه هستش که یک لایه از سلول و داخلش مایع است.
ما فیبروم را در تخمدان نداریم و فیبروم در حقیقت  افزایش رشد لایه عضلانی  است. و چون در تخمدان عضله نداریم فیبروم درتخمدان تشکیل نمی‌شود. ما کیست را در تخمدان‌ها داریم که بر اساس ظاهرشون افزایش یکسری مواد در بدن  می‌توانیم تشخیص بدیم که آیا این کیست خوش خیم است یا بدخیم؟

فرق پولیپ با فیبروم

در مورد فرق پلیپ رحم  با فیبروم رحمی در واقع  رحم از سه لایه تشکیل شده است:

  • لایه داخلی که اصطلاحا به آن اندومتر می‌گوییم.
  • لایه میانی که عضلانی  است
  • و یک لایه بیرونی که به آن سروز می‌گوییم.

اگر که لایه میانی افزایش رشد داشته باشد، که همان قسمت عضلانی است، حاصل آن می‌شود تشکیل فیبروم.
اما اگر لایه داخلی یا اندومتر شروع کند به رشد غیر طبیعی ممکن است به صورت پلیپ خودش را نشان دهد.که علائم پولیپ معمولاً بیشتر به صورت لکه بینی و خونریزی غیرطبیعی است.
مثلاً مریضی که در فواصل بین قاعدگی چند روز لکه بینی دارد، بیشتر به تشخیص پولیپ شک می‌کنیم، و پولیپ معمولاً درد را برای مریض ایجاد نمی‌کند و نکته اصلی این است که پولیپ ها حتما باید برداشته شوند.

۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۱:۲۲:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۱:۲۶:۲۷
(ویرایش)

   جراحی  فیبروم رحم

متخصص زنان و زایمان؛ برای درمان فیبروم رحمی برای آندسته از بانوانی که دچار بیماری فیبروم هستند دو درمان در نظر می گیرند.

درمان اول در درمان دارویی است که برای درمان از بین بردن و فروکش کردن نشانه های فیبروم تجویز می‌ شود. این داروها ضد التهابی هستند. در بعضی از مواقع داروها از رشد فیبروم های رحمی جلوگیری می‌ کنند. اما توجه داشته باشید که اگر دکتر زنان شما برایتان به جای جراحی درمان دارویی را تجویز کرد به هیچ عنوان نباید داروها را کنار بگذارید، چرا با کنار گذاشتن دارو ها فیبروم های رحمی مجدد رشد می کنند.

روش دوم جراحی فیبروم رحم است که در نوع اول بافت فیبرومی را بر می دارند که به آن میومکتومی می گویند. در نوع دوم رگ های خون رسان به بافت فیبروم می برند، در این صورت رشد فیبروم ها رو کش می کند. در نوع سوم رحم و یا هیستروکتومی را بر می دارند. توجه داشته باشید که زمانی که با علائم بروز فیبروم های رحمی مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

ادامه مطلب:

https://exiryab.com/blog/%d9%85%d8%ac%d9%84%d9%87/3654/

این نیز میگذرد...
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران