تعداد بازدید : 81
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۷
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۷/۲۷ ۱۳:۰۳:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

مشاوره ازدواج چیست؟ چرا به مشاوره ازدواج احتیاج داریم؟

(ویرایش)

 

تصمیم به ازدواج می‌تواند یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی هر کسی باشد. شما تصمیم می‌گیرید باقی زندگی‌تان را با کسی غیر از خانواده بگذرانید. کسی که احتمالا زیر یک سقف با او زندگی نکرده‌اید و تصوری از هم زیستی طولانی مدت با او ندارید.

انجام تست‌های ژنتیک و مشاوره‌های سلامتی و جسمانی برای بررسی میزان خطر ابتلای نوزادتان به نقص‌های ژنتیکی امروزه به یکی از شروط ضمن عقد تبدیل شده است. به این ترتیب شانس سلامت فرزند که ثمره زندگی هر زوجی‌ست بالا می‌رود. اما هیچ‌کس نمی‌تواند تنها به بررسی‌ها و مشاوره‌ی ژنتیک بسنده کند و روح و روانش را نادیده بگیرد. مشاوره ازدواج نیز آزمایشی مانند مشاوره ژنتیک است که به مسائل رفتاری و احساسی می‌پردازد. چه بسا اهمیت آن از آزمایش‌های بافت خون و سلول‌های بنیادی نیز بیشتر باشد!

شما به طور کلی دو راه برای شناخت یک فرد پیش رو دارید:

  • می‌توانید چندین سال با او زیر یک سقف زندگی کنید و بعد از گذشت مدت طولانی و قمار بر روی عمرتان به این نتیجه برسید که آیا این فرد برای شما مناسب بوده یا خیر.
  • یا می‌توانید قبل از ازدواج به یک مشاور مراجعه کنید و مشاوره ازدواج را انجام بدهید. بدین ترتیب با بهره‌گیری از تخصص روان‌شناس می‌توانید تا حد زیادی با روحیات و باطن همسر آینده‌تان آشنا شوید.

 

مشاوره ازدواج چیست؟

همانطور که در مشاوره‌های مربوط به سلامت جسمانی دو نفر قبل از ازدواج هدف بررسی توانایی بچه‌دار شدن و سلامت نوزاد است، در جلسات مشاوره ازدواج هم تمامی مسائل رفتاری و شخصیتی دو طرف بررسی می‌شود تا دقیقا بدانند واقعا تا چه حد در مسائل با هم سازگاری دارند و چه وجوه اشتراک یا تفاوتی با همدیگر دارند. مشاور ازدواج زیرساخت‌های اخلاقی و شخصیتی هر دو نفر را به دقت بررسی می‌کند و سوالاتی می‌پرسد که شاید هیچ‌کس به آن‌ها فکر نکرده و از اهمیت آن مطلع نباشد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران