تعداد بازدید : 150
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۸
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۱/۷/۲۸ ۱۰:۵۱:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۷:۱۱

مراحل انجام اندودانتیکس برای دندان های خراب و پوسیده

(ویرایش)

نقش دندان‌ها در زیبایی چهره، بسیار زیاد است. حفظ سلامتی دندان‌ها از اهداف مهم هر فردی است که به ظاهر خود توجه ویژه‌ای دارد. گاهی دندان‌ها با تمام رسیدگی‌ها و مراقب‌های انجام شده، دچار پوسیدگی و مشکلات دیگر می‌شوند.

درصودت بروز هر گونه مشکل در دندان‌ها، مراجعه به دندانپزشک از مهم ترین اقدام‌هاست. دندان به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی در معرض خرابی است. پس از خراب شدن دندان‌، و آسیب به ریشه دندان، فرد احساس خواهد داشت.

 دندان درد، یکی از بدترین دردهاست. دردهای دندانی ناشی از مشکلات مختلفی است که هر کدام با نوع خاصی از درمان دندانپزشکی، بهبود پیدا می‌کند. جراحی اندودنتیکس یکی از درمان‌های مهم موجود در دندانپزشکی است. جراحی اندودانتیکس در مواقعی که دندان ممکن است کامل از بین برود، انجام  می‌شود. همچنین جراحی اندودانتیکس هنگامی انجام می‌شود که ریشه دندان فرد بیمار به طور کامل تمیز نشده باشد.

در اندودانتیکس اگر کانال‌های دندان خراب شده به موقع از عفونت خالی شوند، امکان ندارد که دندان بیمار به طور کامل از بین برود. اگر جراحی اندودانتیکس دیر انجام شودف دندان فرد بیمار کامل از بین می‌رود و در نتیجه فرد، باید هزینه‌های بیشتری بابت جایگزینی دندان‌های از دست رفته انجام دهد.

 اگر عفونت دندان به درون پالپ دندان نفوذ کند، پالپ دندان دچار تورم می‌شود و دندانپزشک برای رفع این تورم باید از روش جراحی اندودانتیکس استفاده کند. اگر هنگام تورم پالپ دندان، جراحی اندودانتیکس انجام نشود، ممکن است لثۀ فرد دچار تورم شدید شود. در بعضی اوقات تغییر رنگ دندان همراه با درد، نشان دهنده نیاز به انجام جراحی اندودانتیکس است.

مراحل انجام اندودانتیکس

 جراحی‌های اندودانتیکس طی دو جلسه توسط دندانپزشک انجام می‌شود.

·        در اولین جلسه جراحی اندودانتیکس، ابتدا دندانپزشک یک عکس از دندان مورد نظر می‌گیرد.

·        سپس با سرنگی که حاوی ماده بی حس کننده است ناحیه مورد نظر از دندان و لثه را بی حس می‌کند.

·        سپس دندانپزشک با استفاده از تجهیزات خاص، تاج دندان را باز ‌می‌کند.

·        پس از مرحله باز کردن تاج دندان، دندانپزشک با ابزار خاصی عفونت‌های درون پالپ دندانی را خارج می‌کند و پالپ‌ دندانی را با مواد خاصی تمیز می‌کند.

·        دندانپزشک هنگامی که از تمیز شدن پالپ دندان اطمینان پیدا کرد، اقدام به پر کردن ریشه‌ها می‌کند.

·        پس از پرکردن ریشه‌های دندان توسط دندانپزشک در جلسه اول، دندان پزشک روی دندان را با مواد خاصی می‌پوشاند.

·        در جلسه دوم جراحی اندودانتیکس، دندانپزشک موادی که با آن روی دندان را پوشانده را برمی‌دارد و بخش تاج دندان را ترمیم می‌کند.

·       پس از انجام جراحی اندودانتیکس لازم است به نکاتی توجه کنید تا آسیبی به دندان ترمیم شده شما نرسد.

فایل‌ های اندو

دندانپزشک هنگام درمان ریشه دندان و جراحی اندوداتیکس از ابزاری به نام فایل اندو استفاده می‌کند. فایل‌های اندو، اغلب از جنس فولاد ضد زنگ یا فلز تیتانیوم ساخته شده‌اند. فایل‌های اندو به دو دسته فایل‌های دستی و فایل‌های روتاری تقسیم بندی می‌شوند.

 اگر به دنبال خرید فایل‌های اندوی با کیفیت هستید، بهتر است به سایت محصولات دندانپزشکی دنتیوا مراجعه کنید و فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت سفارش را انجام دهید و از محصولات با کیفیت این سایت استفاده کنید.

فایل روتاری

فایل‌های روتاری جزء ابزارهای اندو به حساب می‌آیند. فایل‌های روتاری در دندانپزشکی جهت بالا بردن سرعت درمان ریشه دندان استفاده می‌شوند. همچنین دندانپزشکان جهت کاهش مشکلاتی که در درمان ریشه دندان به وجود می‌آید، از فایل‌های روتاری استفاده می‌کنند. فایل‌های روتاری از جنس نیکل تیتانیومی هستند و به همین دلیل خاصیت انعطاف پذیری دارند. فایل روتاری استوانه‌ای شکل است.

 دندانپزشک با توجه به نوع دندان و میزان پوسیدگی ریشه اندازه فایل روتاری را انتخاب می‌کند. اغلب فایل‌های روتاری یکبار مصرف‌اند. فایل‌های روتاری به دو دسته فایل‌های چرخشی دائمی و فایل‌های چرخشی رسیپروکال دسته بندی می‌شوند. فایل‌های روتاری قابلیت خم شدن دارند و به حالت کانال ریشه دندان در می‌آیند و سپس با حالت دادن دست به شکل اولیه خود برمی‌گردند.

همچنین فایل‌های روتاری را می‌توان به دو دسته (landed) و (nonlanded) تقسیم کرد. فایل‌های روتاری (landed) جهت سایش دیواره‌های داخلی کانال دندانی به کار گرفته می‌شوند. فایل روتاری (nonlanded) گشتاور کمتری دارند و برای شکل‌ دهی کانال دندانی مناسب‌ هستند. لازم به ذکر است که سایت دنتیوا انواع فایل‌های روتاری از برندهای معروف را به مشتریان خود عرضه می‌کند. اگر قصد خرید فایل روتاری با کیفیت را دارید، بهتر است از این سایت معتبر فایل روتاری مورد نظر خود را سفارش داده و خریداری کنید

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران