تعداد بازدید : 113
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۸/۲ ۱۲:۳۹:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

چه زمانی باید جلسات زوج درمانی را شروع کرد؟

(ویرایش)

 

یکی از سوالات متداول درباره زوج درمانی، زمان شروع جلسات زوج درمانی است. بسیاری از زوج‌ها درباره این موضوع که چه زمانی نیاز است تا به زوج درمانگر مراجعه کنند، با هم اختلاف نظر دارند. در حالت کلی باید گفت که اگر شما بارها و بارها درباره موضوع مشخصی با یکدیگر بحث می‌کنید و تلاش‌های شما برای حل آن مشکل بی‌فایده بوده‌ است، وقت آن است که به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.

معمولا افراد هنگامی که با مسائلی در رابطه روبه‌رو می‌شوند که حل و مدیریت آن برای هر دو طرف رابطه سخت است و رابطه را دچار تنش می‌کند، جلسات زوج درمانی را برای حل این مشکل شروع می‌کنند. اگر در حال حاضر دچار مشکلاتی مثل فاصله و جدایی، خیانت، فشار مالی و … در رابطه خود هستید، زوج درمانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگرچه اغلب زوج‌ها برای حل مشکلات خود به زوج درمانگر مراجعه می‌کنند، اما توجه داشته باشید که جلسات زوج درمانی تنها برای حل مشکلات نیست. شما می‌توانید جلسات زوج درمانی را برای بهبود ارتباط سالم بین خود و همسرتان شروع کنید و روابط خودتان را بهتر کنید و مهارت‌های ارتباطی جدیدی یاد بگیرید.

زوج درمانی به شما کمک می‌کند تا مشکلات رابطه خود را بهتر شناسایی کنید و ریشه اصلی مشکلات را کشف کنید؛ سپس با کمک گفتگو بالغانه بتوانید مسائل موجود در رابطه را با یکدگیر حل کنید. 

 

نشانه‌هایی که بیان می‌کند شما نیاز به جلسات زوج درمانی دارید

در ادامه برخی از مهم‌ترین نشانه‌ها و عواملی که با مشاهده آن در رابطه باید هر چه سریع‌تر از یک زوج درمانگر کمک بخواهید را بیان می‌کنیم:

  • ارتباط ضعیف با همسر
  • احساس کسالت و بی‌حسی در رابطه
  • آموزش ارتباط سالم
  • بحث و دعوای یکسان در مورد یک مسئله مشخص بدون رسیدن به توافق
  • تمایل به بهبود رابطه خود
  • احساس دوری از یکدیگر
  • عدم دریافت محبت از سوی یکدیگر
  • تمایل به داشتن فرزند
  • خیانت در رابطه
  • تصمیم درباره جدایی و طلاق
  • وابستگی بیش از حد به یکدیگر

جلسات زوج درمانی چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سوالات رایج مراجعان کلینیک برگ سبز درباره جلسات زوج درمانی، طول مدت درمان است. باید گفت که نمی‌توان زمان مشخصی را برای پایان جلسات زوج درمانی در نظر گرفت. برای برخی از زوج‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بتوانند مشکلات رابطه خود را حل کنند؛ از طرف دیگر، برخی از زوج‌ها تنها به چند ماه نیاز دارند. طول مدت جلسات زوج درمانی به عواملی مثل شدت مشکل و تلاش زوجین بستگی دارد.

به عنوان مثال، زوج‌هایی که برای حل مشکل خیانت به زوج درمانگر مراجعه کرده‌اند نسب به زوج‌هایی که برای یادگیری ارتباط بهتر مراجعه کرده‌اند، تعداد جلسات بیشتری برای حل مشکل نیاز دارند. از طرف دیگر، در بسیاری از مواقع حل مشکل بین زوجین، نیاز به تمرین زیاد در خانه و خارج از اتاق درمان دارد و زوج‌هایی که تکنیک‌های درمانگر را در خانه نیز اجرا می‌کنند و با یکدیگر تمرین می‌کنند، خیلی سریع‌تر نتیجه می‌گیرند.

 

 
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران