تعداد بازدید : 178
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۸
کاربران آنلاین : 0
السا هستم
۱۴۰۱/۸/۸ ۱۶:۳۸:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۶:۵۲:۳۷

پولیپکتومی رحم در کرج

(ویرایش)

پولیپکتومی رحم چیست؟ درمان پولیپ های رحم با استفاده از روش هایی با کمترین میزان تهاجم انجام می شود، که در این مقاله درباره پولیپکتومی و هیستروسکوپی توضیح خواهیم داد، با سایت دکتر فاطمه فیروزی همراه باشید.

پولیپکتومی-در-کرج

پولیپکتومی رحم به چه منظور استفاده می شود؟

پولیپ های رحم، یکی ازشایع ترین دلایل خونریزی غیر طبیعی چه قبل از یائسگی و چه بعد از آن می باشند. احتمال تشکیل پولیپ با بالا رفتن سن بیشتر می شود. هورمون درمانی، مصرف داروهای درمان سرطان و یا اضافه وزن از دیگر عوامل موثر در تشکیل پولیپ رحم هستند.( پولیپکتومی رحم چیست؟)
در بسیاری از موارد، پولیپ در خانم هایی یافت می شود که هیچ گونه علائمی ندارند. در چنین مواردی، پولیپ در معاینات لگنی، تست اولتراسوند و یا سی تی اسکن تشخیص داده می شود.

درباره رحم و بافت های تشکیل دهنده آن

رحم از دو نوع بافت اندومتریوم (بافت مخاطی) و میومتریوم (بافت عضلانی) تشکیل شده است. اندومتریوم، داخل رحم را پوشش می دهد. در هر دو قسمت اندومتریوم و میومتریوم احتمال تشکیل تومورهای خوش خیم و بدخیم وجود دارد.
زمانی که سلول ها در اندومتریوم رشد بیش از حدی داشته باشند، پولیپ تشکیل می شود. این پولیپ ها عمدتا خوش خیم بوده و به ندرت پیش می آید که سرطانی شوند.

نحوه انجام پولیپکتومی رحم

این احتمال وجود دارد که پولیپ ها باعث بروز ناباروری شوند.
در گذشته، هیسترکتومی و کورتاژ تنها راه درمان پولیپ های رحم بود. اما امروزه از روش های کم تهاجمی مانند هیستروسکوپی کمک گرفته می شود که باکمترین میزان عوارض همراه خواهد بود.

✔️ همه چیز درباره هیستروسکوپی تشخیصی
در پولیپکتومی، از ابزار ظریف و دوربین متصل به آن به نام هیستروسکوپ استفاده می شود. این ابزار از طریق واژن وارد رحم می شود و سپس تصاویر گرفته شده توسط دوربین، بر روی مانتیور نمایش داده خواهد شد.
ابزارهای دیگری جهت برداشت پولیپ، از راه هیستروسکوپ وارد خواهند شد.

پایبند به لحظه های ابدی
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران