تعداد بازدید : 79
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۱
کاربران آنلاین : 0
sakara
۱۴۰۱/۸/۱۱ ۲۳:۱۰:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۴ ۲۳:۰۸:۳۱

آیا لثه تحلیل رفته ترمیم میشود؟

(ویرایش)

در صورتی که بتوانید زود بیماری خود را تشخیص دهید یک متخصص دندانپزشکی می تواند با استفاده از دارو مانع پیشرفت تحلیل رفتن لثه شما شود و در صورتی که عفونتی در لثه شما دیده شود، بهترین گزینه می تواند استفاده از برخی از آنتی بیوتیک ها باشد. زمانی که پیشرفت تحلیل لثه بالا باشد، نیاز به در نظر گرفتن روش های مختلف جراحی برای درمان لثه تحلیل رفته به صورت کامل است.

در صورتی که این روش ها با شکست روبرو شود می توان از روش فلپ استفاده کرد. در این روش دندانپزشک به حذف باکتری ها و پلاک های جمع شده در لثه می پردازد و با لیفت لثه تلاش می کند تا آن را به فرم اولیه خود بازگرداند.

این امکان همچنین وجود دارد که تحلیل لثه به دلیل از دست دادن بافت استخوانی انجام شده باشد. در این صورت جراح معمولا یک پیوند استخوانی را ایجاد می کند و توده ای از استخوان را در قسمت مورد نظر برای قرار دادن ایمپلنت دندان پیوند می دهد.

هر یک از این دو روش به صورت جداگانه می توانند احتمالاتی که منجر به شکست ایمپلنت شوند را کاهش دهد. در حقیقت این دور روش به این منظور انجام می شوند که دهان شما آماده پذیرایی از مهمان جدید خود باشد.

در صورتی که لثه شما تحلیل رفته است اما همچنان تمایل به استفاده از ایمپلنت دندان ندارید، می توانید از روش افزایش بافت نرم استفاده کنید. در این روش به لثه بافت نرم متصل می شود یا به زبان دیگر بافت نرم به لثه پیوند داده می شود.

زمان بهبودی کامل به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عموما چند ماه به طول می انجامد اما در صورتی که با موفقیت همراه شود، تاثیر بسیار زیادی در خط لثه خواهد داشت و می تواند بیمار را به یکی از گزینه های بسیار مناسب برای ایمپلنت دندان تبدیل کند.

برای اینکه بتوانید از این روش درمانی استفاده کنید، بهتر است با یک جراح دهان، دندانپزشک باتجربه یا دندانپزشک متخصص ایمپلنت مشورت کنید تا آن ها بتوانند با بررسی دقیق وضعیت لثه شما تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. پیوند لثه شامل برداشتن بافت یک قسمت دیگر از بدن که معمولا از سقف دهان انتخاب می شود، به منظور اتصال به لثه تحلیل رفته و تقویت آن است.

زمانی که یک یا چند دندان خود را به هر دلیل از دست می دهید، ایمپلنت دندان می تواند بهترین و موثرترین شیوه درمانی برای شما باشد. بسیاری از افرادی که رو به استفاده از ایمپلنت دندان می آورند، دندان خود را به دلیل تحلیل رفتگی لثه خود از دست داده اند.

زمانی که دندان تحلیل می رود، ریشه دندان رفته رفته پیدا می شود و به همین دلیل امکان از دست رفتن دندان نیز افزایش پیدا می کند. حال ممکن است این سوال پیش آید که آیا ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته انتخاب مناسبی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته نمی تواند گزینه مناسبی برای همه افراد باشد.

در برخی از مواقع آن ها باید مدت بیشتری را برای دریافت ایمپلنت دندان صبر داشته باشند و یکی از این دسته افراد، بیمارانی هستند که لثه آن ها تحلیل رفته است. در این مسیر می توان از ابزار‌های دندانپزشکی دیجیتال برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و  افزایش دقت، کاهش زمان، بهبود نتیجه و کیفیت در رویه‌ی درمان بیمار استفاده نمود.

این روش ها مانند تمامی روش های ایمپلنت دندان تنها زمانی می توانند موثر واقع شوند که فرد بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کرده باشد. در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به عمل جراحی قبل از ایمپلنت دندان، طول زمان رسیدن شما به خواسته هایتان بیشتر خواهد شد اما به آن معنی نیست که شما نمی توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

در صورتی که سلامت لثه های خود را مجددا به دست آورید، قادر خواهید بود تا از این روش درمانی نیز استفاده کنید و بهداشت دهان دندان خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران