تعداد بازدید : 132
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱۰
کاربران آنلاین : 0
نیاز غنی
۱۴۰۱/۸/۱۲ ۲۳:۳۶:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۹ ۲۱:۰۱:۴۹

درمان واریس بدون جراحی

(ویرایش)

امروزه درمان واریس پا روش‌های مدرن و بدون نیاز به جراحی برای بیماران ممکن است و این روش‌ها علائم و نشانه‌های واریس بطور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌دهند. درمان واریس پا به روش‌های مختلفی مانند فلبکتومی، اسکلروتراپی و لیزر اندوواسکولار انجام می‌گیرد در میان این روش‌ها درمان خانگی جایگاه ویژه‌ای در کنترل علائم بیماری دارد. روش‌های نوین درمان نیز از جمله clarivein و sonovein مطرح شده‌اند .

فوم اسکلروتراپی واریس طنابی

درمان واریس پا با اسکلروتراپی برای بهبود واریس‌های شاخه‌ای به کار گرفته می‌شود این واریس‌ها ممکن است در سطح پوست مشاهده شده و یا در عمق قرار داشته باشند.

انجام دقیق فوم اسکلروتراپی برای واریس‌های شاخه‌ای عمقی نیاز به سونوگرافی دارد. دستگاه سونوگرافی برای ایجاد دید بهتر و مشاهده وریدهای آسیب‌دیده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

میکروفلبکتومی

در کنار درمان واریس پا با لیزر، دکتر درمان واریس می‌تواند از روش دیگری نیز برای زیبایی هرچه بیشتر پاها استفاده کند که به این روش‌ها فلبکتومی می‌گویند. در میکروفلبکتومی که از جمله راه‌های درمانی واریس طنابی شاخه‌ای محسوب می‌شود برش‌های کوچکی توسط پزشک ایجاد خواهند شد. سپس رگ‌های برجسته از طریق این برش‌ها خارج شده و حذف می‌شوند.

درمان با چسب

از دیگر راهکارهایی که برای درمان واریس طنابی از آن بهره می‌‌برند، استفاده از چسب برای بهبود واریس طنابی است. در این روش چسبی خاص به فضای داخلی وریدهای واریسی تزریق خواهد شد. به‌این‌ترتیب هدایت خون از طریق این نوع رگ‌های آسیب‌دیده قطع می‌شود. برخی مزایای این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • بدون نیاز به تزریق مواد بی‌حس‌کننده در اطراف رگ‌ها
  • بدون ظهور کبودی در طول رگ‌ها پس از درمان

ازآنجایی‌که چسب واریس پا به‌تازگی گسترش‌یافته و هزینه‌های آن نسبت به هزینه درمان لیزر واریس پا بالاتر است، پزشکان و مبتلایان به اختلالات واریسی تمایل کمی به انجام آن دارند.

Clarivein یکی از جدیدترین روش‌های درمان واریس

روش تلفیقی Clarivein استفاده از فیبر نازکی است که داخل رگ قرار گرفته و با دور تند می‌چرخد و با چرخش سریع جداره رگ را به‌صورت مکانیکی از درون تخریب می‌کند و در حین چرخش محلول اسکلروتراپی را نیز به داخل رگ تزریق کرده که باعث تخریب شیمیایی بیشتر می‌شود. یعنی به‌صورت تلفیقی از روش فیزیکی و شیمیایی عمل می‌کند.

درمان درون‌رگی با لیزر EVLA و یا رادیو فرکانسی RF

در این دو روش با استفاده از امواج رادیویی و یا لیزر که توسط فیبر ظریفی به داخل رگ هدایت شده در فضای داخلی رگ انرژی حرارتی بالایی به وجود می‌آید. گرمای بالا باعث سوختن و مسدود شدن رگ می‌شود.

درمان لیزری و رادیو فرکوونسی واریس پا که از روش‌های اندووسکولار محسوب می‌شوند نیازی به ایجاد برش‌های عمیق نداشته و به علت دوره نقاهت کوتاه‌مدت و عدم استفاده از بیهوشی از بهترین روش‌های درمانی واریس شناخته می‌شوند.

منبع: درمان واریس پا نوشته دکتر مهرداد اقدسی متخصص درمان واریس

۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۳:۱۲:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۳:۱۳:۵۳
(ویرایش)

درمان واریس با اسکلروتراپی رو پیشنهاد می کنم پیش دکتر نوید توفیقی راد انجام بدین کارشون عالیه

آدرس کلینیک هم ولنجک خیابان یازدهم شرقی هست

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران