تعداد بازدید : 131
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۴
کاربران آنلاین : 0
1sogand
۱۴۰۱/۸/۱۴ ۱۶:۴۲:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۶/۲۹ ۲۱:۱۶:۵۹

طول عمر روکش دندان

(ویرایش)

عمر روکش دندان

لبخند هر فرد امضایی است که ما را متمایز و مشخص می کند. لبخند و دندان های زیبا بازتابی از شخصیت ما است. هنگامی که دندان ها دارای مشکل و عیبی هستند، بسیاری می خواهند آنها را پنهان کنند، لبخند خود را کنترل کنند و در بسیاری از موارد برای به دست آوردن لبخندی درخشان به روکش دندان متوسل می شوند. در این مقاله قصد داریم به  عمر روکش دندان، سوالی که ممکن است برای هر فردی که روکش دندان انجام داده است پیش بیاید، بپردازیم. بنابراین با سایت دکتر مریم محمدی همراه باشید.

دکتر زیبایی دندان در کرج

روکش دندان چیست؟

عمر روکش دندان زیرکونیا

روکش دندان یک لایه نازک است که به سطح جلوی دندان شما چسبانده شده است. هر روکش به صورت جداگانه یا از سرامیک (اغلب پرسلن نامیده می شود) یا از رزین کامپوزیت ساخته می شود. هدف این درمان دندانپزشکی زیبایی لبخند شما به روشی طبیعی و با پوشاندن دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ است. این درمان دندانپزشکی می تواند بسیار مؤثر باشد، اگرچه مانند هر روش دیگری، مزایا و معایبی وجود دارد که باید قبل از نصب روکش در نظر بگیرید.  روکش‌های دندان پس از قرار گرفتن در جای خود به بخشی جدایی ناپذیر از دندان‌هایی تبدیل می‌شوند که روی آن قرار می‌گیرند.

طول عمر روکش های دندان چقدر است؟

اولاً به نوع آن بستگی دارد. ونیرهای دندانی سرامیکی یا چینی بیشترین طول عمر را دارند. در واقع، آنها می توانند تا 20 سال بدون تغییر ساختاری یا تغییر رنگ دوام بیاورند. رنگ دست نخورده و سطح بدون لکه قابل مشاهده باقی می ماند. مطالعات بالینی انجام شده اثربخشی آنها را از نظر طول عمر و استحکام نشان داده است. بنابراین، این یافته ها منعکس کننده کیفیت مواد استفاده شده و کیفیت اتصال است که نرخ ماندگاری طولانی مدت عالی را ارائه می دهد.

از طرف دیگر روکش دندانی با رزین کامپوزیت سن محدودتری در حدود 5 سال دارند. ماده ای است که دندانپزشک در یک جلسه روی دندان شکل می دهد و هزینه کمتری دارد.

علاوه بر این، مراقبت های منظم و اقدامات بهداشتی برای نتیجه بهتر مهم است. شما باید 2 تا 3 بار در روز مسواک بزنید. همچنین رسوب زدایی سالانه به شدت توصیه می شود. اگر دندان قروچه دارید  از روکش محافظ استفاده کنید تا از جدا شدن آن جلوگیری کنید. از مصرف زیاد قهوه، چای و سیگار بخصوص برای ونیرهای کامپوزیت خودداری کنید. بنابراین، از ظهور لکه های ناخواسته جلوگیری می شود و زمان سایش افزایش می یابد.

با این وجود، طول عمر روکش ها بسته به عوامل کلیدی متعددی می تواند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.

طول عمر روکش سرامیکی دندان

روکش دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟

روکش های دندانی راه حلی ایده آل برای زیباسازی لبخند هستند. آنها یک راه حل انتخابی برای بهبود یکنواختی و هماهنگ کردن ظاهر دندان هستند.

هدف اصلی روکش‌های دندانی بهبود زیبایی دندان از طریق اصلاح عیوب جزئی دندان - رنگ، شکل و تراز است. آنها به ویژه برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • ترمیم دندان شکسته، آسیب دیده، ترک خورده یا پوسیدگی دندان
  • بهبود رنگ دندان
  • گشاد کردن لبخندی که بیش از حد باریک است
  • در برخی موارد میزان بافت لثه قابل مشاهده را کاهش دهید
  • روکش‌های دندانی همچنین اصلاح برخی از عیوب دندانی از نظر شکل (دندان‌های خیلی کوچک، خیلی تیز) یا ساختار (دندان‌ها با فاصله کمی) را ممکن می‌سازد

عمر روکش دندان

وبلاگ سوگند
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران