تعداد بازدید : 81
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۸
کاربران آنلاین : 0
روری
۱۴۰۱/۸/۱۸ ۰۹:۴۰:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۵ ۱۷:۲۱:۳۳

سفارش طراحی سایت برای سلامت روان کودکان و نوجوانان

(ویرایش)

اوایل دوران کودکی دوره ای است که در آن کودکان به نقاط عطف رشدی حیاتی می رسند. عوامل محیطی ممکن است این فرآیند حساس را تقویت یا مانع شوند. در میان این عوامل تأثیرگذار، قرار گرفتن در معرض رسانه سفارش طراحی سایت با توجه به تأثیر آن بر رشد اولیه دوران کودکی مورد بحث قرار گرفته است.  دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشنهاد می کند که زمان نمایش کودکان خردسال را به حداکثر 1 ساعت در روز محدود کنید. با این حال، رسانه های دیجیتال در زندگی کودکان کم سن و سال فراگیر شده است 5 و به طور متوسط ​​کودکان پیش دبستانی 2 ساعت در روز از رسانه های دیجیتال استفاده می کنند.

چندین مطالعه قبلی بر روی اثرات قرار گرفتن در معرض بیش از حد رسانه‌ها بر سلامت کودکان طراحی سایت متمرکز شده‌اند. مطالعات طولی نشان داده‌اند که سطوح بیشتر تماشای صفحه نمایش نه تنها با سلامت جسمانی ضعیف‌تر و چاقی در زندگی بعدی مرتبط است، بلکه با کاهش نیز مرتبط است. سلامت روانی و مسائل مربوط به سلامت روان در کودکان و نوجوانان مدرسه‌ای.۹،۱۰ علاوه بر این، مطالعات طولی قبلی نشان داده‌اند که استفاده زیاد از رسانه توسط کودکان پیش‌دبستانی با مشکلات رفتاری، بیش‌فعالی و بی‌توجهی در آینده مرتبط است. مهمتر از همه، تحقیقات شرکت طراحی سایت طولی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض رسانه ای زیاد برای رشد اولیه دوران کودکی مضر است.  به طور خاص، نتایج شناخت و زبان کودکان خردسال تحت تأثیر مصرف زیاد رسانه ها قرار گرفته استدر کودکان نوپا و کودکان خانواده‌های با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین (SES) به‌ویژه آسیب‌پذیر هستند. از جمله توضیحات احتمالی ارائه شده این است که صفحه‌نمایش عملکرد را تغییر می‌دهد. فرصت‌هایی برای کودکان برای برقراری ارتباط، تعامل، بازی و در نتیجه یادگیری. در مقابل، سایر مطالعات مقطعی و طولی، ارتباط‌های مختلفی را بین استفاده از رسانه طراحی سایت فروشگاهی پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان ابتدایی و نتایج رشد یافته‌اند. به طور خاص. یک محیط محرک،  محتوای رسانه ای با کیفیت بالا،  و تماشای مشترک والدین  برای پیامدهای زبانی و اجتماعی-عاطفی در کودکان خردسال مفید هستند. در ادبیات جدیدتر، یک متاآنالیز دستگاه‌های صفحه لمسی و برنامه‌های تعاملی را از نظر پتانسیل آنها برای ارتقای مهارت‌های تحصیلی اولیه مورد بحث قرار داده است. اثرات عادات رسانه ای خود کودکان، مطالعات مقطعی و طولی قبلی، ارتباط بین استفاده والدین از رسانه و مشکلات رفتاری در کودکان 10 ساله را نشان داده است.  نشان داده شده است که استفاده از رسانه والدین باعث اختلال در تعاملات والدین-کودک با والدین می شود. آهسته تر، کمتر توجه و منفعل تر بودن در واکنش به فرزندانشان. علاوه بر این، مطالعات مقطعی قبلی نشان داده است که تصورات والدین نقش مهمی در میانجیگری عادات رسانه ای کودکان پیش دبستانی ایفا می کند. تعدیل رابطه بین قرار گرفتن در معرض رسانه ای بالا و عملکرد اجرایی کودکان خردسال

با توجه به ماهیت در حال تغییر رسانه های دیجیتال، برای مطالعه مورد بحث در اینجا، ما تصمیم گرفتیم که نه تنها استفاده از تلویزیون توسط کودکان پیش دبستانی آلمانی و مادران آنها، بلکه سایر اشکال رسانه های مبتنی بر صفحه نمایش (به عنوان مثال، تلفن همراه / تلفن هوشمند، کامپیوتر شخصی (PC)/لپ تاپ/تبلت و کنسول های بازی). در حالی که مطالعات قبلی بر آزمون‌های غربالگری مبتنی بر گزارش‌های والدین  یا متمرکز بر حوزه‌های تک رشد دوران کودکی تکیه داشتند، ما از یک آزمون توسعه دقیق و استاندارد برای ارزیابی ارتباط بین استفاده کودکان از رسانه و ابعاد چندگانه رشد کودکی استفاده کردیم. علاوه بر این، از آنجایی که اطلاعات کمی در مورد روابط بین استفاده کلی مادران از رسانه و نتایج رشد فرزندانشان وجود دارد، ما این ارتباط را نیز بررسی کردیم. در نهایت، ما تعاملات والدین-کودک را در تحلیل خود گنجاندیم زیرا علاقه مند بودیم نحوه رفتار رسانه ای کودکان و مادران مرتبط با پیامدهای رشد را با نحوه فعالیت های مبتنی بر تعامل والدین-کودک مرتبط با چنین نتایجی مقایسه کنیم و اینکه آیا این ارتباط ها مستقل از یا به طور بالقوه توسط یکدیگر تعدیل می شوند. بر اساس تعدادی از مطالعات طولی قبلی، ما ارتباط منفی بین زمان کلی بالای صفحه نمایش در کودکان و نتایج رشد اولیه دوران کودکی را فرض کردیم. بر این اساس، ما فرض کردیم که استفاده زیاد از رسانه توسط مادران با پیامدهای رشد اولیه دوران کودکی ارتباط منفی دارد. در مقابل، ما ارتباط مثبت بین فراوانی تعاملات والدین-کودک و نتایج رشد کودکان را فرض کردیم.

never give up
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران