تعداد بازدید : 104
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۸
کاربران آنلاین : 0
لیلا گلی
۱۴۰۱/۸/۱۸ ۱۲:۵۰:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۳۱:۰۰

شناخت انواع روش های لاغری

(ویرایش)

انواع روش های لاغری و آشنایی با آن ها می تواند کمک بزرگی برای رسیدن به اندام ایده آل شما باشد. قبل از انجام و استفاده از هر روشی حتما باید اطلاعات کافی و لازم درباره ی آن را به دست آورید. استفاده از انواع روش ها بدون شناخت و آگاهی می تواند بعدا عوارض و مشکلات جدی را در پی داشته باشد. در این مطلب اطلاعات دقیقی را درباره ی تمامی روش ها در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع روش های لاغری

به طور کلی دو نوع روش برای لاغری وجود دارد. روش طبیعی و روش غیر طبیعی. هر کدام از این روش ها دارای ویژگی هایی است. افراد در شرایط و موقعیت های متفاوت می توانند از روش طبیعی و یا غیر طبیعی استفاده نمایند. مشورت با پزشک قبل از هر اقدام برای لاغری به شدت توصیه می گردد.

معرفی روش های لاغری غیر طبیعی

در صورتی که از هر روشی به غیر از رژیم و ورزش برای لاغری استفاده شود، لاغری غیر طبیعی نامیده می شود. برخی از افراد خواستار لاغری سریع و بدون دردسر هستند و دوست دارند در کمترین زمان ممکن به یک اندام ایده آل دست پیدا کنند.

انواع روش های لاغری موضعی و غیر طبیعی در مدت زمان بسیار کم فرد را به اندام ایده آل می رسانند. انواع مختلف روش های غیر طبیعی وجود دارد که فرد حتما باید با مشورت پزشک یکی از روش های متناسب با شرایط جسمی را انتخاب نماید.

انجام جراحی لاغری

روش های لاغری غیر طبیعی به دو دسته جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی می شوند. در روش های جراحی فرد تحت بیهوشی یا بی حسی قرار می گیرد و با استفاده از دستگاه ها و تکنیک های پیشرفته توده های چربی از بدن او حذف می گردد.

این روش معمولا دوران نقاهت طولانی در پی دارد و فرد حتما باید تحت نظر پزشک قرار داشته باشد تا بهبودی کامل حاصل شود. در روش های غیر جراحی نیازی به بستری و بیهوشی نیست و کار تنها با یک یا چند دستگاه صورت می گیرد.

معمولا دوران نقاهت زیادی در این روش وجود ندارد و فرد بعد از انجام درمان می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. توجه داشته باشید که انجام انواع روش های لاغری شکم و غیر طبیعی که به وسیله ی جراحی انجام می شوند حتما باید تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شوند. در صورت عدم وجود تخصص کافی در پزشک ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.

عمل پیکرتراشی

با جراحی چاقی پیکرتراشی، تناسب اندام و حذف چربی های موضعی شکم و پهلو، بازوها، غبغب و سایر قسمتهای بدن امکان پذیر خواهد بود. تکنیک لیپوماتیک از جمله روشهای موجود این نوع جراحی است که فرم دهی دلخواه اندام های مختلف بدن و حذف چربی های زیرپوستی، با کمک آن میسر است.

عمل اسلیو معده

یکی از روش های جراحی برای لاغری انجام عمل اسلیو معده می باشد. این عمل به روش لاپاراسکوپی انجام می گردد. در واقع کاری که طی این عمل انجام می شود کوچک کردن حجم معده می باشد . این عمل را در اصطلاح عامیانه جراحی کوچک کردن معده نیز می نامند.

با انجام اسلیو معده حجم غذای فرد به صورت زیادی کاهش می یابد و همین موضوع سبب لاغری و از بین رفتن چربی های اضافی در بدن می شود. پزشک متخصص انجام عمل اسلیو را به افرادی توصیه می کند که اضافه وزن بسیار زیادی دارند و هیچ کنترلی بر روی اشتها و رژیم غذایی خود ندارند.

افرادی که از انواع روش های لاغری جراحی استفاده می نمایند حتما باید قبل از عمل اطلاعات و آگاهی کاملی نسبت به آن به دست آورند. در صورت وجود اضافه وزن کم و جزئی این عمل جراحی انجام نمی گردد.

بای پس معده

در جراحی بای پس معده پزشک با ایجاد تقسیم بندی هایی در معده سبب کاهش حجم آن می شود. بعد از انجام این جراحی اشتهای فرد به طور زیادی کاهش می یابد. دریافت کالری کم در مدت زمان طولانی باعث از بین رفتن توده های چربی بدن و کاهش وزن می شود.

افراد دارای ضعف سیستم ایمنی نباید از این روش برای لاغری استفاده نمایند. زیرا برای ریکاوری سیستم ایمنی باید قوی باشد. این جراحی نیز برای افرادی انجام می شود که از چاقی مفرط رنج می برند و برای اضافه وزن های جزئی انجام نمی گردد.

لیپوساکشن

روش لیپوساکشن یکی از انواع روش های لاغری موضعی است که در نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. در این روش با استفاده از دستگاه ها و ابزارهایی اقدام به مکش توده های چربی زیر پوست می کنند. برای انجام این کار پزشک برش هایی را بر روی بدن ایجاد می کند و با وارد کردن دستگاه و لوله به زیر پوست توده های چربی موجود در شکم یا هر ناحیه دیگر را به وسیله مکش خارج می نماید.

این نوع روش تقریبا تهاجمی بوده و نیاز به بستری و تحت نظر بودن دارد. بعد از جراحی معمولا جای زخم بسیار کوچک و ظریفی بر روی بدن باقی می ماند. در صورتی که عضلات شکمی فرد بسیار ضعیف باشد و پوست شل و افتاده ای بعد از لیپوساکشن باقی بماند توصیه می شود حتما جراحی ابدومینوپلاستی نیز صورت گیرد تا فرد به اندام و پوست ایده آل خود دست پیدا کند.

ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی برای لاغری و تناسب اندام در ناحیه شکم انجام می شود. در طی عمل ابدومینوپلاستی عضلات ضعیف شکمی تقویت شده و پوست شل و افتاده آن برداشته می شود. معمولا این عمل به همراه لیپوساکشن انجام می گیرد.

ابدومینوپلاستی از انواع روش های لاغری شکم است که اندامی بی عیب و نقص را برای فرد به ارمغان می آورد. این نوع جراحی نیاز به بستری داشته و حتما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام گردد. دوران نقاهت آن حدود چهار هفته می باشد. فرد حتما باید دو هفته استراحت مطلق داشته باشد تا ریکاوری عضلات انجام شود.

این جراحی مناسب افرادی است که عضلات شکمی بسیار ضعیف و افتاده ای دارند. قبل از عمل حتما باید تمامی موارد مهم درباره ی سلامتی کنترل شود. ضعف در سیستم ایمنی، مبتلا بودن به دیابت و وجود فشار خون بالا از جمله موانعی برای انجام این جراحی می باشد.

لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه از دیگر انواع روش های لاغری شکم و سایر نواحی در بدن می باشد. در این روش از دستگاه های مختلف و متفاوتی برای کاهش سایز و وزن استفاده می نمایند. دستگاه آراف، دستگاه اگزیمیا، دستگاه شاک ویو و انواع دستگاه های ویبره برای انجام لاغری موضعی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این روش جراحی وجود ندارد به همین دلیل نیز تهاجم کمتری در آن وجود دارد. معمولا برای گرفتن نتیجه مطلوب از دستگاه های لاغری حتما باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و فعالیت بدنی مناسبی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

معرفی انواع روش های لاغری طبیعی

استفاده از روش طبیعی از جمله سالم ترین روش ها برای کم کردن وزن و تناسب اندام به حساب می رود. معمولا افرادی که اضافه وزن و چاقی بسیار زیادی ندارند از این روش ها برای به دست آوردن تناسب اندام خود استفاده می نمایند.

یکی از ویژگی های بارز روش طبیعی طولانی مدت بودن آن است. یعنی در این روش ها شما حتما باید حداقل شش ماه تا یک سال رژیم غذایی و ورزش خود را به صورت مرتب انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم یکی از مهم ترین موارد برای کسب اندام ایده آل و لاغری می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد با پرخوری و زیاده روی کردن در استفاده از فست و فود و شیرینی جات دچار چاقی می شوند.

در صورتی که قصد لاغری و رسیدن به تناسب اندام را دارید حتما باید قبل از هر چیز یک رژیم غذایی سالمی را دنبال نمایید. حذف فست فود و نوشیدنی های الکلی از جمله مهم ترین موارد در رعایت رژیم غذایی می باشد. انواع رژیم های لاغری وجود دارد که توصیه می شود با مراجعه به پزشک و رعایت آن اضافه وزن خود را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که استفاده از رژیم های بسیار سخت و غیر متعارف می تواند آسیب زیادی را به سلامتی اندام های بدن وارد نماید. از گرفتن رژیم غذایی به صورت خودسرانه پرهیز نموده و حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.

ورزش

از دیگر روش های طبیعی که بسیار کاربردی است و سلامتی بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد، ورزش می باشد. انجام انواع ورزش های هوازی، بدن سازی و فیتنس می تواند باعث کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب شود.

به طور کلی در سبک زندگی سالم حتما باید روزانه ساعاتی را به ورزش پرداخت. انجام فعالیت بدنی و ورزش به طور روزانه سلامتی بدن شما را تضمین خواهد نمود. در صورتی که افراد اضافه وزن و چاقی زیادی داشته باشند بهتر است در مرحله اول از ورزش هوازی استفاده نمایند. این نوع ورزش کمک بسیار زیادی را به چربی سوزی بدن می کند.

در مراحل بعدی استفاده از وزنه و انجام ورزش فیتنس باعث قوی تر شدن عضلات بدن و کاهش توده های چربی می گردد. انتخاب یک باشگاه و مربی بدن سازی خوب می تواند نقش موثری در کاهش وزن شما داشته باشد. انواع روش های لاغری موضعی و طبیعی کمترین آسیب را به سلامتی بدن وارد می نمایند.

نتیجه گیری

استفاده از تمامی روش های لاغری باید متناسب با وضعیف جسمانی فرد انجام بگیرد. روش های جراحی حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شوند. در غیر این صورت عوارض و عواقب خطرناکی را در پی خواهند داشت. دکتر ناصر یاهو متخصص جراحی زیبایی با بیش از ۲۰ سال سابقه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

عاشق گلهای باری
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران