تعداد بازدید : 182
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲۶
کاربران آنلاین : 0
تعمیرگیربکس
۱۴۰۱/۸/۲۶ ۲۲:۰۱:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۶ ۲۲:۰۲:۴۶

تعمیر گیربکس لکسوس

(ویرایش)

ماشین های  لکسوسی که گیربکس اتوماتیک دارند:

سری گیربکس اتوماتیک U140E, U150E, U151E, U250E. اینها همه جعبه های آیسین ژاپن هستند. چهار دنده دارند و در سال 1998 ظاهر شدند. به عنوان مثال، U140E برای پردازش بیشتر به یک گیربکس اتوماتیک پنج سرعته توسعه داده شد. برای همه این گیربکس های اتوماتیک، استفاده از روغن T IV یا WS مهم است چون  شرکت لکسوس  برای گیربکس های اتوماتیک لکسوس روغن دیگری را پیشنهاد نداده است، به خصوص اگر کاملا معدنی باشد.

A650E، A750E، A761E، A760E بر روی لندکروزرهای دیفرانسیل عقب و ساب دیفرانسیل، هایلوکس از سال 1998 تا 2007 نصب شدند. این خودکارهای چهار، پنج و شش سرعته توسط Aisin برای خودروهای تویوتا توسعه داده شدند.

A343F، A541E، U151E، A540E h از همان سری گیربکس های اتوماتیک که در بالا توضیح داده شد. گیربکس های ساده و متعادل. آنها عمر زیادی دارند و به زودی نیاز به تعمیر گیربکس لکسوس نخواهید داشت. نکته اصلی این است که حتما به موقع مایع انتقال را تغییر دهید و از سلامت مهر و موم روغن، مهر و موم لاستیکی قطعات مکانیکی، ECU را بررسی کنید.

A960E، FAA80E. گیربکس اتوماتیک صفر سال. اولی یک ماشین اتوماتیک شش مرحله ای است که در سال 2005 ظاهر شد و دومی که قبلاً یک ماشین هشت سرعته بود در سال 2007 ساخته شد. در لندکروزرهای با موتورهای V8 با حجم 4.6 تا 8 لیتر قابل مشاهده است. آنها گشتاور را تا 600 نیوتن متر افزایش داده اند. از بین روغن ها، فقط WS کاملا مصنوعی ترجیح داده می شود

خرابی های معمولی گیربکس اتوماتیک لکسوس

همانطور که گفتم، همه این گیربکس های اتوماتیک لکسوس عمر طولانی دارند و برای دوام ساخته شده اند. با این حال ، سازنده به هر حال نمی تواند تمام تفاوت های ظریف را در نظر بگیرد.

به عنوان مثال گیربکس های اتوماتیک لکسوس سری U140 ... خرابی واحد کنترل الکترونیکی. به دلیل لحیم کاری ناقص کنتاکت ها رخ می دهد. در نتیجه، لکسوس شروع به رفتن به حالت اضطراری می کند. در چنین مواردی، من به شما توصیه نمی کنم که فوراً دستگاه را برای تعمیر بالا بروید و جدا کنید. کافی است اسکنر را وصل کنید و سعی کنید خطا را بررسی کنید یا خطا را بازنشانی کنید. اگر کامپیوتر خراب شود، خطا شما را منتظر نمی‌گذارد و تقریباً روز بعد ظاهر می‌شود.

گیربکس اتوماتیک لکسوس که در بالا توضیح داده شد، در طی یک تعمیر اساسی یا یک بازرسی ساده، نیاز به تعویض مهر و موم پمپ دارد. و همچنین لازم است مهر و موم روغن شفت های محور چپ و راست محفظه گیربکس اتوماتیک لکسوس را جایگزین کنید

یکی دیگر از مشکلات این ماشین ها تراشه لکسوس است. صاحبان خودروهای بدشانس می‌خواهند خودرو سریع‌تر شتاب بگیرد، سریع‌تر رانندگی کند، فوراً استارت بزند. و فراموش می کنند که این نوآوری ها، که جعبه لکسوس مستعد آن نیست، ظرف چند ماه آن را از بین می برد.

نقطه ضعف لکسوس شش و هشت سرعته اتوماتیک بدنه سوپاپ بود. منبع آن در برخی از ماشین های لکسوس قبل از عبور ماشین از 150 هزار کیلومتر به پایان رسید. در حال حاضر مهندسان ژاپنی بر این نقطه ضعف لکسوس پیروز شده اند. اکنون هیدروبلوک ها برای 200 TKM زندگی می کنند. با این حال، شیر برقی ها اغلب می سوزند. این امر به ویژه در هنگام کمبود روغن به دلیل فشار کم در کل سیستم دستگاه لکسوس مشاهده می شود.

تقریباً هیچ تعمیر متوسطی در خودروهای لکسوس با گیربکس شش سرعته اتوماتیک وجود ندارد. معمولاً خودرو بلافاصله برای تعمیر اساسی قرار می گیرد.

توجه! برای افزایش طول عمر خودروی لکسوس و تعمیر هرچه کمتر، فقط باید قوانین کار در شرایط سخت را رعایت کنید.

سوالات متداول تعمیر گیربکس لکسوس

آیا در لکسوس روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

بله. روغن گیربکس لکسوس هم مانند روغن موتور عمر عملکردی خاص خودش را دارد و باید در میزان کیلومتر کارکردی خاصی به طور کامل تعویض شود.

مهمترین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک لکسوس چیست ؟

خراب شدن سوپاپ های جعبه دنده، شل شدن اتصالات، خرابی دسته موتور لکسوس و بروز مشکلات برقی میتوانند علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک باشند. تنظیم نبودن فشار روغن نیز میتواند باعث بروز این مشکل شود.

چرا گیربکس اتوماتیک لکسوس زوزه می‌کشد ؟

خرابی دنده ها، فشار روغن یا خرابی مجموعه دنده سیاره ای لکسوس میتواند دلیل اصلی صدای زوزه گیربکس اتوماتیک لکسوس باشد.

معنی خلاص شدن  در گیربکس اتوماتیک چیست؟

عواملی در گیربکس رخ میدهد مانند خراب شدن توربین گیربکس لکسوس، نبودن روغن گیربکس، ایراد در چرخ دنده ها، هرز بودن پلوس که باعث خلاص شدن گیربکس لکسوس میشود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران