تعداد بازدید : 125
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۹/۱ ۱۰:۳۴:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

آیا ارتودنسی متحرک برای تمام افراد مناسب است؟

(ویرایش)

گفته می‌شود که درمان با بریس های متحرک به طور کلی برای رده‌های سنی مختلف، مناسب و قابل اجرا است، اما نمی‌تواند برای رفع همه مشکلات آنها مناسب باشد. از این روش ارتودنسی دندان می‌توان تنها برای افرادی که مشکلات دندانی و فکی شدیدی ندارند، استفاده کرد. پس اگر فردی هستید که دچار مشکلات دندانی و یا فکی شدید و پیچیده باشید، معمولاً از روش‌های ارتودنسی دیگری برای برطرف کردن مشکلات شما استفاده شده و ارتودنسی متحرک به شما پیشنهاد نمی شود.

ارتودنسی متحرک برای چه شرایطی مناسب است؟

در برخی موارد ارتودنتیست استفاده از ارتودنسی متحرک برای درمان مشکلات دندانی بیماران را پیشنهاد می‌دهد. حال می‌خواهیم بدانیم که این نوع ارتودنسی برای چه دندان‌هایی مناسب است:

  1. رفع فاصله بین دندان‌ها

    وجود فاصله بین دندان‌ها یکی از مشکلاتی است که می‌توان برای برطرف کردن آن از ارتودنسی متحرک استفاده کرد.
  2. برای دندان‌های کج و نامنظم در حد جزئی

    این نوع ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان برای دندان‌هایی که مشکلات جزئی تا متوسط که نیاز به جابه‌جایی‌های پیچیده یا زیاد ندارند و یا تنها یک دندان نیاز به جابه‌جا شدن داشته باشد، مناسب است.
  3. برای گسترش فضای دهان

    علاوه بر این از ارتودنسی متحرک برای بهبود مشکلات فکی مانند نیاز به گسترش دادن فضای سقف دهان و یا حرکت دادن فک بالا و پایین به منظور بهبود مشکلات فکی موجود، استفاده می‌شود.

ارتودنسی متحرک چگونه دندان‌ها را صاف می‌کند؟

 

ارتودنسی متحرک شامل دستگاه‌هایی است که دارای پیچ‌ها، فنرهای و دیگر اجزای مکانیکی و یا پلاک‌های شفافی است که بر روی دندان‌ها چسبانده نمی‌شود و بیمار می‌تواند آن را به راحتی از دهان خود خارج کند. این دستگاه برای هر بیمار و متناسب با نیاز و نوع مشکل او به طور سفارشی ساخته شده و در محل خود قرار داده می‌شود. فنرها و اجزای مکانیکی این دستگاه با وارد کردن فشارهایی به دندان‌ها باعث حرکت آنها در جهت مناسب می‌شوند و به مرور آنها را در موقعیت صحیح خود قرار می‌دهند.

 

قیمت ارتودنسی دندان

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران