تعداد بازدید : 60
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۲
کاربران آنلاین : 0
نیاز غنی
۱۴۰۱/۹/۲ ۲۱:۱۸:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۹ ۲۱:۰۱:۴۹

5 توصیه حیاتی برای کاهش ابتلا به آلزایمر در سالمندان

(ویرایش)

یکی از شایع ترین بیمارهایی که در کمین سالمندان قرار دارد آلزایمر است. هر فردی ممکن است به بیماری آلزایمر مبتلا شود اما طبق تحقیقات و آمارهای بدست آمده تعداد افرادی که به آلزایمر درچار شده اند سن آن‌ها 65 سال به بالا می‌باشد.

روش‌های موثر برای کاهش ابتلا به آلزایمر در سالمندان​

به نظر شما برای اینکه در دوره سالمندی به بیماری آلزایمر مبتلا نشوید چه روش‌هایی موثر است؟

تحقیقات علمی صورت گرفته نشان می‌دهد رفتارهای سالمی که از ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را هم کاهش دهد، این رفتارهای سالم شامل موارد زیر می باشد:

1.ترک سیگار

یکی از رفتارهایی که می تواند از آلزایمر در سالمندان پیشگیری کند ترک سیگار است، با ترک این رفتار نا سالم می‌توانید سلامتی خود را بهبود ببخشید و خطر ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری‌های خطرناک را کاهش دهید.

2.مدیریت فشار خون

راه دیگری که برای پیشگیری آلزایمر در سالمندان توصیه می شود، مدیریت فشار خون بالا است، طبق تحقیقات انجام شده ده‌ها میلیون سالمند دارای فشار خون بالا هستند و آن را کنترل نمی کنند.

3. حفظ وزن نرمال

سالمندان با داشتن تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم می‌توانند وزن نرمال خود را حفظ کنند و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کنند

4.خواب کافی

خواب کافی می‌تواند به حفظ سلامت بدن سالمندان کمک کند واز ابتلا شدن به بیماری‌های خطرناک مانند آلزایمر جلوگیری شود.  اختلال خواب در سالمندان یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها است که باید درمان شود

5.پیشگیری و مدیریت کلسترول

تقریبا از هر 3 سالمند، 1 نفر دارای کلسترول بالا است، برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری‌ها، سطح کلسترول را باید مدیریت کنید.

آیا بیماری آلزایمر درمان دارد؟​

باید بدانید در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد و تنها کاری که می‌توان برای افراد مبتلا به این بیماری انجام داد، بیمار را تحت نظر پزشک قرار بدهید. با انجام این کار می‌توانید کیفیت زندگی فرد مبتلا به آلزایمر را بهبود ببخشید.

مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر چگونه است؟​

بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر در خانه و توسط اعضای خانواده مراقبت می‌شوند، مراقبت کردن از این افراد برای اعضای خانواده با رضایت شخصی است و اکثر مردم با تمایل زیاد از عزیزان خود مراقبت می‌کنند.

اما امکان دارد مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر کار سختی باشد و به مرور زمان این بیماری شدیدترشود که از عهده یک فرد عادی خارج باشد، برای اینکه فرد مبتلا به آلزایمر از مراقبت های ویژه برخوردار شود و درمان بهتری داشته باشد می‌توانند به مراکز نگهداری سالمندان مراجعه کنند. خانه‌های سالمندان دارای امکانات ویژه و جداگانه‌ای برای سالمندان مبتلا به آلزایمر هستند. برای اقدام بهترین مرکز سالمندان را انتخاب کنید.

منبع: بیماری آلزایمر در سالمندان 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران