تعداد بازدید : 63
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱۰
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۴:۱۹:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

چگونه پوسیدگی د ندان گسترش پیدا میکند ؟

(ویرایش)

 

مراحل پوسیدگی به این صورت است که ابتدا پوسیدگی در مینا و عاج دندان اتفاق می افتد، اگر در این مرحله درمان صورت گیرد، دیگر نیازی به عصب کشی دندان نیست اما اگر درمان نشود، میکروبها به پالپ دندان وارد می شوند و باعث ایجاد التهاب و افزایش حجم می شوند و فشار داخل محفظه پالپ بالا می رود، در نتیجه به پایانه های عصب دندان فشار می آید و درد بیشتر می شود. در هنگام خواب، فشار خون داخل پالپ بیشتر از روز است، برای همین درد در شب ها بیشتر می شود.
اگر عفونت را هر چه سریعتر از بین نبریم، این عفونت و التهاب گسترده و پخش می شود و به فضاهای مجاور دندان هم سرایت می کند و شاهد آبسه و ورم در اطراف دندان هستیم.

آیا در حین عصب کشی دندان ، درد را احساس میکنیم؟

عصب کشی بدون درد، نه تنها برای بیمار خوشایند است، بلکه یکی از اهداف شخص دندانپزشک هم هست. هر چقدر در حین درمان ،بیمار آرامش بیشتری داشته باشد، بدون تردید دندانپزشک او هم مسلط تر و با استرس کمتری برای او کار می کند. این که آیا عصب کشی درد دارد؟ کاملا بر میگردد به شرایط بیمار. گاهی بیمار با درد بسیار شدیدی مراجعه میکند که التهاب دندان ، مانع از بی حس کردن دندان مذکور ، به میزان کافی میشود. اصطلاحا به این دندانها، « دندانهای داغ » گفته میشود. گاهی تفاوتهای آناتومیک افراد در نحوه عصب دهی دندانها باعث میشود که فرد دیرتر بی حس شود و یا نیازبه استفاده از روشهای بی حسی مکمل داشته باشد.

 

 

سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران