تعداد بازدید : 54
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۲۷
کاربران آنلاین : 0
کوثرم
۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۱:۲۳:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۳:۱۵:۳۶

انواع جوش چیست

(ویرایش)

 

جوش ها معمولا یا التهابی اند یا غیر التهابی. جوش های سرسیاه و سفید جوش های غیر التهابی هستند و درمان آن ها آسان تر از جوش های التهابی است. حتی در برخی از موارد با چند درمان ساده و خانگی نیز می توان نسبت به از بین بردن آن ها اقدام کرد. جوش های التهابی اما درمان سخت تری دارند و معمولا زمان زیادی لازم است تا بتوان آن ها را از بین برد. از جمله جوش های التهابی می توان پاپول، ندول، کیست و پاسچول را نام برد.
علاوه بر این جوش ها در سه نوع خفیف، متوسط و شدید وجود دارد. برای آن که بفهمید صورت شما از چه نوع جوش هایی است می بایست تعداد جوش های موجود بر روی صورت خود را بشمارید.
در صورتی که کمتر از 20 عدد جوش سرسیاه یا سرسفید، کمتر از 15 عدد جوش های برجسته ملتهب و کمتر از 30 عدد جوش های برجسته و ضایعه مانند قرمز رنگ داشته باشید، می توان گفت جوش های صورت شما از نوع خفیف هستند. در این صورت نیازی به نگرانی نیست چرا که اغلب جوش های خفیف را می توان به آسانی و گاها با درمان های خانگی درمان کرد.
در صورتی که مقدار جوش های روی صورتتان از تعداد گفته شده بیشتر باشد بسته به تعداد و نوع آن ها، جوش های صورت شما از نوع متوسط و شدید هستند. مدت زمان درمان این نوع جوش ها معمولا زیاد بوده و برای درمان نیازمند مراجعه به متخصصان و پزشکان پوست هستید. در ادامه با انواع جوش های التهابی و غیر التهابی آشنا خواهیم شد.

پیش از اینکه درباره راه های رفع جوش صورت صحبت بکنیم باید بدانید که جوش صورت از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد از دوران نوجوانی درگیر آن می شوند و از آن جایی که هیچ محدودیت سنی برای جوش زدن وجود ندارد، احتمال آن که در هر سن و سالی که هستید درگیر جوش صورت شوید زیاد است. اما چرا جوش می زنیم؟
جوش ها به دلایل مختلف بر روی صورت ایجاد می شوند. جوش های نوجوانی معمولا به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آیند. برخی جوش ها نیز نشان دهنده به وجود آمدن یک بیماری در بدن فرد هستند. از همین رو است که نوع جوش و محلی که بر روی صورت ایجاد شده می تواند نشان دهنده وضعیت فعلی بدن افراد باشد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران