تعداد بازدید : 269
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۲۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۶
کاربران آنلاین : 0
نادر ثبث
۱۴۰۱/۹/۲۹ ۱۷:۲۶:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۹ ۱۷:۲۶:۵۲

آیا رشته پزشکی مناسب مهاجرت به ترکیه می‌باشد؟

(ویرایش)

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ما با چالش ها و سختی های فراوانی رو به رو است؛ لذا افراد بسیاری به دنبال گزینه های جایگزین می‌گردند. با توجه به اینکه ترکیه یکی از گزینه های خوب تحصیل پزشکی به شمار می‌رود، در این مقاله سعی شده است تا علاوه بر بررسی راه های مختلف مهاجرت به ترکیه به این سوال پاسخ دهیم که آیا رشته پزشکی راهی مناسب برای مهاجرت به ترکیه است یا خیر.

جهت مهاجرت به کشور ترکیه راه‌های گوناگونی وجود دارد که در زیر به ۶ مورد از این راه‌ها اشاره خواهد شد.

۱.اقامت از طریق تحصیل

 

کسانی که می‌خواهند جهت تحصیل به این کشور مراجعه کنند حتماً باید از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش تحصیلی دریافت کنند لذا متقاضیان قبل‌از گرفتن پذیرش باید در آزمون‌های YOS و SAT شرکت کرده و قبول شوند. البته کسانی که بخواهند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت کنند باید در آزمون ورودی آلس شرکت کنند.دانشجویانی که می‌خواهند از طریق بورسیه به این کشور اعزام شوند الزاماً باید رزومه ای قوی داشته باشند تا موفق به کسب بورسیه تحصیلی این کشور شوند؛ لذا این دانشجویان پس‌از اتمام تحصیل می‌توانند در این کشور مشغول بکار شده و اقامت ترکیه را اخذ نمایند.

تحصیل پزشکی در ترکیه


تحصیل پزشکی در ترکیه جزو برترین انتخاب ها برای مهاجرت تحصیلی است که به دلیل مزایای زیاد کشور ترکیه و هم چنین شرایط پذیرش بسیار عالی و راحت نسبت به ایران بسیاری از متقاضیان تحصیل در این رشته ها و برای تحقق رویای تحصیل در این رشته ها راهی کشوری مثل ترکیه می شوند . مدارک ارائه شده توسط اکثر دانشگاه ها در کشور ترکیه  مورد قبول کشور های اروپایی وآمریکایی و هم چنین  ایران می باشد و دارای دانشگاه های با کیفیت آموزشی و رنکینگ بالا است البته خب با در نظر گرفتن این که هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه نسبت به کشور های اروپایی پایین تر است بنابراین گزینه مناسبی از خیلی جهات می باشد.


تحصیل پزشکی بدون آزمون


بسیاری از افراد به خصوص در ایران مشتاق تحصیل پزشکی بدون آزمون هستند و این فرصت بسیار خوبی برای علاقه مندان تحصیل پزشکی در ترکیه  است ، چرا که افراد زیادی به دلیل ترس از آزمون و عدم کسب نمره قبولی در آزمون حاضر به اقدام برای تحصیل در این رشته ها نمی شوند. در کشور ترکیه تعداد زیادی دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که رشته های پزشکی و دندان را ارائه می کنند که دانشگاه های دولتی با آزمون و دانشگاه های خصوصی بدون آزمون  پذیرش می دهند البته بعضی از دانشگاه های خصوصی با کیفیت آموزشی بالا نیز آزمون ورودی دارند  افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دریافت پذیرش بدون آزمون را دارند می توانند در دانشگاه های خصوصی همچون دانشگاه کوچ ، دانشگاه سابانچی و دانشگاه بلینکت ، دانشگاه یدی تپه و ... اقدام به تحصیل نمایند.

محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه


برای تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی و حتی  رشته های پیرا پزشکی عموما در اکثر کشورها برای دریافت پذیرش محدودیت سنی وجود دارد که در این بخش قصد بررسی محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در ترکیه را داریم ، به طور کلی برای کسب پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ترکیه محدودیت سنی وجود ندارد و متقاضیان با هر سنی می توانند برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی  در ترکیه اقدام به کسب پذیرش نمایند.  نکته  قابل توجه متقاضیان این است که افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه هایی را دارند که دارای آزمون ورودی است ؛ در این شرایط چنانچه متقاضیانی با نمره یکسان وجود داشته باشند ارجحیت با شخصی است که  سن کمتری نسبت به دیگری دارد در کل شاید بتوان گفت با سن زیر ۲۷ سال شانس اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در ترکیه بالاتر می باشد 

مدارک لازم برای دریافت پذیرش در رشته پزشکی در ترکیه
جهت تحصیل در رشته پزشکی و اخذ پذیرش از دانشگاه ها فرد متقاضی باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهد که در این قسمت به بررسی مدارک لازم برای دریافت پذیرش در رشته پزشکی در ترکیه خواهیم پرداخت.

• ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آن

• ارائه ریز نمرات تحصیلی

• ارائه و تکمیل فرم درخواست پذیرش

• کسب نمره قبولی در آزمون ها برای بعضی از دانشگاه ها

• داشتن تمکن مالی

• پرداخت هزینه اپلیکشین فی

منبع:مهاجرت به ترکیه با رشته پزشکی

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۱:۳۶:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۱:۳۶:۳۲
(ویرایش)

در مورد مهاجرت به اتریش هم ممنون میشم یک توضیح بدین 

https://www.imohajerat.org/

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۲۴:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۲۴:۳۱
(ویرایش)

سلام ممنونم بابت توضیحاتتون

منم قصد مهاجرت به ترکیه رو دارم

توضیحاتتون کمک کرد.

۱۴۰۲/۴/۱۷ ۱۲:۲۱:۵۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۱۷ ۱۲:۲۱:۵۴
(ویرایش)

ممنون

یه سوال متفرقه داشتم و اون هم این که تحصیل پزشکی در اتریش بهتره یا ترکیه؟

کسی که قصد مهاجرت به اتریش رو داشته باشه هم میتونه اونجام تحصیل کنه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

۱۴۰۲/۵/۱۶ ۱۴:۱۶:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱۶ ۱۴:۲۱:۵۳
(ویرایش)

سلام دوستان

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان دانشگاه آزاد هم امکان داره؟

یکی از دوستام قصد تحصیل پزشکی در ترکیه داره و مشورت میخواد

با تشکر

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران