تعداد بازدید : 67
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۳۰
کاربران آنلاین : 0
calindairy
۱۴۰۱/۹/۳۰ ۱۱:۱۲:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۳۰ ۱۱:۱۲:۴۳

اصول مراقبت از انواع پنیرها

(ویرایش)

ماده اصلی همه محصولات لبنی شیر است. همانطور که می دانید شیر از باکتری هایی تشکیل شده است که به تغییرات دما بسیار حساس هستند. اگر دمای لبنیات از دمای 5-3 درجه بیشتر شود، فعالیت باکتری ها شروع می شود و باعث فاسد شدن شیر اولیه محصول لبنی می شود.

شرایط نگهداری پنیر پیتزا

شرایط نگهداری پنیر پیتزا مشابه شرایط نگهداری کره است. پس از خرید پنیر پیتزا از فروشگاه، آن را در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید آن را بیرون بیاورید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

اگر پنیر پیتزا را از فریزر خارج کردید و به دمای محیط رساندید، هرگز آن را دوباره در فریزر قرار ندهید، بسته پنیر پیتزا را در یخچال بگذارید و در اسرع وقت از آن استفاده کنید.

اگر پنیر پیتزا را به مقدار زیاد خریداری کردید (مثلا پنیر پیتزای 2 کیلویی)، قبل از اینکه تمام پنیر پیتزا را در فریزر بگذارید، ابتدا آن را به چند بسته کوچک تقسیم کنید و سپس در فریزر قرار دهید تا  همانند کره مجبور نباشید در صورت نیاز تمام محصول را از فریزر خارج کرده و پس از یخ زدایی آن دوباره در فریزر قرار دهید. این کار به بافت پنیر آسیب می رساند، طعم آن را تغییر می دهد و کیفیت آن را کاهش می دهد.

                          

شرایط نگهداری پنیرهای طبیعی

پنیرهای طبیعی مانند امنتالر، پنیر چدار طبیعی و سایر پنیرها باید در یخچال نگهداری شوند. پس از باز کردن درب محصول و خوردن پنیر، پنیر باقیمانده را در ظرف دربسته بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید. پنیر باقی مانده را تا یک هفته بعد از گذاشتن در یخچال میل کنید.

                                   

شرایط نگهداری پنیرهای صبحانه

پنیرهای صبحانه مانند پنیرهای طبیعی باید در یخچال نگهداری شوند. پس از بازکردن درب محصول و خوردن پنیر، بقیه محصول را در ظرف دربسته ای بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید. پنیر باقی مانده را تا یک هفته بعد از گذاشتن در یخچال میل کنید.

جهت آشنایی بیشتر با انواع محصولات لبنی و همچنین خرید کره و پنیر ورقه ای با تنوع بالا و کیفیتی بی نظیر از فروشگاه آنلاین لبنیات کالین دیدن فرمایید.


 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران