تعداد بازدید : 82
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۴
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۱۰/۴ ۱۶:۲۳:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

اره فارسی بر چیست ؟

(ویرایش)

دستگاه اره فارسی  بر چه اساس است؟

در تعریف اینکه فارسی بر چه اساس است، ابتدا باید به نوع طراحی آن اشاره کرد. اره فارسی بر ابزاری برقی با تیغه دایره ای است که بر روی محور ثابت قرار می گیرد و به کمک دسته ای که به محور متصل است و در دو جهت بالا و پایین حرکت می کند، برش زاویه دار را روی چوب انجام می دهد. این ابزار دارای موتور قدرتمندی است که به کمک آن می توانیم سرعت چرخش بالایی در حین کار داشته باشیم.

فارسی ابزاری برقی است که به کمک آن می توان برش های زاویه دار دقیق و منظم انجام داد و به همین دلیل بیشترین کاربرد را در نجاری دارد. با کمک این ابزار کاربردی می توان انواع برش ها یعنی اریب، افقی، عمودی، فارسی و ترکیبی (ترکیب برش های اریب و 45 درجه) را با سرعت بالا انجام داد.

برای اینکه بهتر بفهمید فارسی در چه موردی است، لازم به ذکر است که گاهی اوقات می توان از این ابزار برای برش مواد مختلف مانند سرامیک و سنگ استفاده کرد.

دلیل نامگذاری اره فارسی بر
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا اسم این ابزار را فارسی گذاشته اند و فارسی به چه معناست. برش های زاویه دار را فارسی می گویند و هر گاه بتوانیم به کمک ابزارهای مختلف مانند کاتر فارسی برش های زاویه دار (45 درجه یا 90 درجه) ایجاد کنیم در واقع می توان آن را برش فارسی نامید. صبح. فارسی ابزاری تخصصی برای ایجاد برش های زاویه دار است و به گونه ای طراحی و ساخته شده است که بتوانیم زوایایی در برش روی چوب ایجاد کنیم.

در کجا از فارسی بر استفاده می شود؟
پس از دانستن اینکه فارسی در مورد چیست، در این مرحله می خواهیم بدانیم که در چه مواردی از این ابزار الکتریکی استفاده می شود. همه ابزارها در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از آنها در ساخت و سازها استفاده کرد.

فارسی بر یکی از ابزارهای برقی است که در کارگاه های نجاری و نجاری مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر نجاری در موارد دیگر بنا به نیاز و همچنین تعویض تیغه که در زیر آمده است می توان از آن در کارهای مختلف استفاده کرد. ما به مهمترین کاربردهای این ابزار کاربردی اشاره می کنیم.

  • صنعت چوب
  • کارگاه های نجاری

انواع فارسی بر
فارسی بر ابزاری مناسب و کاربردی در کارهای چوبی برای ایجاد برش های زاویه دار است و از مدل های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی ها و عملکردهایی هستند که در نهایت به کمک انواع فارسی می توانیم آن ها را پیدا کنیم. کارها را با کیفیت بالا انجام دهید. در ادامه این مقاله و برای اینکه هر چه بیشتر بدانیم اره فارسی بر چیست به معرفی انواع این ابزارها می پردازیم.

فارسی بر روی اسلایدر


یکی از انواع اره های فارسی بر است که روی ریل حرکت می کند و به کمک آن می توانیم برش های طولی روی چوب انجام دهیم. دلیل برش های طولانی این است که موتور و تیغه در این دستگاه به صورت افقی روی ریل حرکت می کنند. این مدل اره فارسی وزن زیادی دارد و در هنگام استفاده از آن می توان برش های عمودی، اریب، فارسی و مختلط را انجام داد.

فارسی بر ثابت
فارسی بر ابزاری مناسب برای برش های کوچک است، تیغه و بازو در این مدل فارسی به صورت چرخشی حول محور دستگاه حرکت می کند و به چپ و راست خم می شود و دامنه حرکت تیغه به سمت بالا می باشد. و جهت پایین قطعه کار. همچنین این مدل  انعطاف پذیری کمتری دارد اما با توجه به اینکه فضای کمی را اشغال می کند گزینه مناسبی برای کارگاه های کوچک نجاری می باشد.

فارسی بر  (ساده)
اولین فرمی که از اره فارسی بر ساخته شد مدل دستی آن بود که برای راه اندازی آن نیاز به قدرت دست دارد. تنظیم زاویه در این دستگاه آسان است و دارای گیره ای است که در حین کار به کمک گیره قطعه را نگه می دارد تا از لیز خوردن آن جلوگیری کند..

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران