تعداد بازدید : 83
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۷
کاربران آنلاین : 0
sevil70
۱۴۰۱/۱۰/۷ ۱۴:۰۶:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۷ ۱۴:۰۶:۰۸

راه های درمان سریع بواسیر خارجی

(ویرایش)

برای درمان بواسیر خارجی معمولاً پزشک با توجه به شدت علائم و اندازه آن یکی از درمان های زیر را پیشنهاد می دهد. توجه داشته باشید که روش های درمان خانگی بواسیر خارجی یا درمان هموروئید خارجی در خانه فقط به کاهش علائم به طور موقت کمک می کند و درمان قطعی شامل لیزر یا جراحی می باشد.

عکس بواسیر خارجی

لیزر


لیزر بواسیر مناسب ترین راه و درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی میباشد. درمان فقط در یک روز انجام میشود. بیمار پس از عمل درد ندارد و نیازی به مراقبت چندین روزه نیست. بعد از عمل میتوان به فعالیت های روزمره ی خود ادامه داد. برعکس جراحی جای زخم باقی نمیماند و امکان برگشت پذیری بیماری وجود ندارد و نیازی به بیهوشی نیست.


جراحی(هموروئیدکتومی)


جراح با چاقوی پزشکی بواسیر را میبرد و جای زخم بزرگی برجای میماند. درد پس از عمل بسیار زیاد است و بیمار نیاز به مراقبت چندین روزه دارد. در این روش بیهوشی انجام میشود و بیمار یک روز را در بیمارستان بستری است.

بوتاکس


درمان با بوتاکس به خودی خود موثر نیست و بیشتر درد پس از عمل جراحی را کاهش میدهد. درمان به طور موقت است و بیماری پس از مدتی بازمیگردد.

درمان با اسکلروتراپی


 در این روش یک ماده ی شیمیایی به بافت بواسیر تزریق میشود. این ماده توانایی خشک کردن بافت بواسیر را دارد اما انجام آن فقط برای یکبار موثر نیست و چندین بار باید تکرار شود تا علائم هموروئید کاملا از بین برود.

درمان بواسیر خارجی در خانه


اگر در مراحل اولیه بیماری باشید و به پزشک مراجعه نمایید روش هایی که برای درمان بواسیر خارجی خفیف به شما پیشنهاد می دهد راه های خانگی ، یا درمان سنتی و دارویی می باشد که معمولا در نوع خارجی درمان های خانگی موثر نمیباشند و فقط در تسکین درد آنها و کاهش علائم موثرند.

درمان هموروئید خارجی بدون جراحی و بدون مراجعه به پزشک امکان پذیر نمیباشد. او بهترین راه درمان را پیشنهاد میدهد که معمولا بهترین راه درمان با لیزر است. 

مصرف فیبر از یبوست جلوگیری میکند و مدفوع را نرم میکند.
از پمادها و داروهای موجود در داروخانه ها مانند پماد آنتی هموروئید به عنوان پماد برای بواسیر خارجی می توانید استفاده کنید.
از نرم کننده مدفوع استفاده کنید.
ورزش کردن باعث افزایش جریان خون در درگ های مقعد می شود.
در هنگام دفع زور نزنید زیرا باعث میشود خونرسانی به ناحیه ی مقعد ضعیف شود.
نشستن در وان آب گرم یا حمام سیتز درد را کاهش میدهد.
محل مورد نظر را تمیز و خشک نگه دارید زیرا رطوبت باعث افزایش حساسیت میشود. 
به جای دستمال کاغذی از دستمال مرطوب بدون الکل استفاده کنید تا اطراف مقعد تحریک نشود. 
برای کاهش تورم، از یک بسته یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس را به دور یک حوله یا دستمال بپیچید. از تماس مستقیم آن با ناحیه خودداری کنید زیرا باعث سوختگی با یخ میشود.
از خوردن غذاهای تند اجتناب کنید تا از خارش و سوزش جلوگیری شود.

پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران