تعداد بازدید : 56
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۷
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۱۰/۷ ۱۵:۴۴:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

کف رنده و گندگی چیست ؟

(ویرایش)

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد دستگاه رنده و گندگی بیان کنیم. نجاری یکی از تکنیک هایی است که افراد زیادی را به خود جذب کرده است و جوانان این رشته سعی می کنند در زمره افراد حرفه ای قرار گیرند. محصولات ساخته شده از چوب همیشه بوده و هستند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی قصد ورود به این رشته یعنی نجاری را دارید یا وارد شده اید، باید با محصولات مهم این حوزه آشنا شوید. زیرا شناخت بهتر این محصولات به یادگیری و کسب تجربه بیشتر کمک می کند. در ادامه مقاله سعی می کنیم به کف رنده و  گندگی ، تفاوت این دو، موارد استفاده، قیمت و نحوه خرید اینترنتی اشاره کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها با ما همراه باشید.

رنده چیست؟
برای صاف کردن کف از رنده کف استفاده می شود. زیرا چوب پس از برش دارای ناهمواری ها و ناهماهنگی هایی است که انجام صحیح فعالیت های ساختمانی بر روی آن را غیر ممکن می سازد.

رشد تکنولوژی باعث شده دستگاه هایی مانند رنده و خاک وارد فضای کار شده و به افزایش کیفیت و بهبود عملکرد دستگاه ها کمک کند.
لازم است بدانید که کفسابی دارای ورودی و خروجی است که می تواند الوار مسطح را برنامه ریزی و تحویل دهد. به این ترتیب ارتفاع ورودی را کمتر از خروجی قرار می دهید و الوار را روی میز قرار می دهید.

با جابجایی چوب به داخل رنده ناهمواری ها از بین می رود و ته چوب به صورت یکنواخت و صاف بیرون می آید.

باید بدانید که برای ایجاد ضخامت در الوار باید از خاک استفاده کنید. در ادامه این مبحث در مورد کثیفی و نحوه عملکرد آن توضیح خواهیم داد.

رنده گندگی و کاربرد آن در صنایع چوب
گفته شد ماشین آلات و دستگاه های زیادی در صنعت چوب وارد عرصه شده اند که با دارا بودن ویژگی های مختلف می توانند به بهبود روند ساخت انواع مصنوعات چوبی کمک کنند.

در این بین گندگی می تواند نقش اصلی را داشته باشد زیرا قادر است چوب را در ضخامت دلخواه سازنده رنده کرده و با تنظیمات مناسب در کمترین زمان تحویل دهد.

قبل از ورود گندگی به فضای کار از محصولات مشابه استفاده می شد و یا ضخامت الوار به صورت دستی تعیین می شد. اما در حال حاضر علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت، نیاز به برق به حداقل رسیده و در زمان بسیار صرفه جویی شده است.

حالا اینجا یک سوال وجود دارد که گندگی چگونه می تواند به کاهش زمان کار و افزایش سرعت کمک کند؟
برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید الوار را به دسته های مختلف تقسیم کرد تا در هنگام ورود به دستگاه تنظیمات به درستی انجام شود.

پس از ورود به دستگاه، الوار با توجه به ضخامتی که برای آن در نظر گرفته شده است خارج می شود. لازم است بدانید که این دستگاه دارای ورودی و خروجی مجزا می باشد.

 یکی از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید برند محصول است. با در نظر گرفتن برندهای معروفی مانند ماهک، اینهال، متابو و ... می توانید محصولی با کیفیت تولید کنید.

دلیل ادغام رنده و گندگی
در بازار هم اکنون می توانید رنده و دستگاه کثیفی را با هم خریداری کنید اما باید مراقب باشید که این دو دستگاه به دلیل شباهت در نحوه کار به هیچ وجه نمی توانند جایگزین شوند.

برخی برای صرفه جویی در هزینه به سراغ یکی از این دو دستگاه می روند و به اصطلاح پول کمتری می پردازند اما باید توجه داشت که هر کدام عملکرد جداگانه ای برای ارتقای کیفیت کار دارند.

رنده به دلیل نوع کارش به رنده کف معروف است. یعنی فقط قادر است ته الوار را رنده کرده و بدون ناهمواری از خروجی خارج کند.
اما علاوه بر آن، کثیفی فقط برای تنظیم ضخامت و صافی قسمت بالایی دستگاه استفاده می شود. باید بدانید که وقتی کف چوبی صاف می شود می توانید از خاک استفاده کنید.

به همین دلیل برخی شرکت ها به صورت مشترک رنده و رنده تولید کرده اند تا با پرداخت قیمت یک دستگاه از دو عملکرد آن استفاده کنند.

با این حال تفاوت های زیادی بین این دو محصول وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از این تفاوت ها می پردازیم.

تفاوت کف رنده شده با گندگی چیست؟
اگر می خواهید تفاوت این دو دستگاه یعنی رنده و خاک را بدانید تا پایان این تاپیک با ما همراه باشید:

رنده در قسمت بالایی دارای یک گلوله برای انجام صحیح رنده است که در قسمت پایین رنده قرار دارد.
در کثیفی فرآیند کار به صورت خودکار بوده و الوارها به کمک غلطک به صورت خودکار به داخل دستگاه هدایت می شوند اما در رنده این عمل به صورت دستی قابل انجام است.
قبل از هر کاری باید از رنده کف استفاده کرد و یکی از اولین مراحل کار با چوب است در حالی که کار با خاک در مراحل بعدی قابل انجام است.
از نظر سرعت، کثیفی عمل رنده را سریعتر انجام می دهد و رنده فعالیت خود را کندتر انجام می دهد.
اگر می خواهید چوب را با کیفیت بهتر رنده کنید باید از خاک استفاده کنید.
هنگام استفاده از رنده، بیشتر از زمانی که از خاک استفاده می کنید در معرض خطر هستید.
در خاک، تنظیم ضخامت آسان است، در صورتی که این امکان در سنباده وجود ندارد.
تراشیدن چوب در خاک بیشتر از کف رنده است.
با توجه به این مواد باید گفت که بدون خاک و رنده نمی توان چوبی با سطح صاف و ضخامت مناسب ایجاد کرد. پس باید از هر دوی این وسایل استفاده کنید.

اجزای رنده و گندگی
اگر دستگاه رنده و کثیفی خریداری کرده اید، باید با اجزای آن نیز آشنا شوید.

دستگاه گندگی مانند سایر دستگاه های مراقبت از قطعات دارای بدنه ای از چدن می باشد.
روی صفحه اصلی نصب می شوند تا قطعات به راحتی حرکت کنند.
از جک های بالابر برای تنظیم اندازه کار و بالا و پایین بردن رنده استفاده می شود.
برای تنظیم ارتفاع می توانید از اهرم تنظیم ارتفاع استفاده کنید.
اگر قصد دارید اندازه مشخصی را برای فاصله بین صفحه و تیغه تعیین کنید، می توانید از نشانگر استفاده کنید.
موتور دستگاه تک فاز و سه فاز می باشد که با کمک موتور هاب حرکت داده و فرآیند سنگ زنی انجام می شود.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران