تعداد بازدید : 57
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۹:۵۱:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

عوارض نداشتن رابطه زناشویی

(ویرایش)

 

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج  مشکلات و عوارض زیادی را به وجود می‌آورد که به سردی در روابط زوجین و دیگر آسیب‌ها منجر می‌شود. از مهم‌ترین عوارض نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کاهش سلامت در رابطه

یکی از مهم‌ترین اثرات نبود رابطه جنسی در روابط زناشویی کاهش سلامتی میان زوجین است. سکس منظم و باکیفیت باعث می‌شود زوجین در یک ارتباط صمیمی با هم قرار بگیرند. بنابراین نبود رابطه جنسی و یا کمرنگ بودن آن در زندگی، منجر به دوری زوج‌ها و کاهش سلامت رابطه آن‌ها می‌شود.

 

اضطراب و استرس

انجام سکس و رابطه جنسی باعث ترشح دو ماده مهم به نام‌های اکسی توسین و اندروفین در بدن می‌شود. این دو ماده در کسب آرامش و سهولت خواب بسیار موثرند. زمانی که رابطه جنسی میان زوج‌ها وجود ندارد، سطح استرس و اضطراب افزایش می‌یابد و مشکلات مرتبط با خواب برای فرد به وجود می‌آید. بنابراین می‌توان گفت یکی از عوارض نداشتن رابطه زناشویی در مردان و زنان افزایش استرس است. 

 

کارکرد ناقص دستگاه تناسلی

زمانی که رابطه جنسی میان زوج‌ها صورت نمی‌گیرد، واژن زنان به مرور زمان نازک و آسیب‌پذیر می‌شود. این مورد می‌تواند به درد و خونریزی هنگام رابطه منجر شود و به مرور زن را از برقراری رابطه سرد کند.

 

افت کارکرد سیستم ایمنی

از جمله مزایای برقراری رابطه جنسی می‌توان به ترشح موادی در بدن اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی و کارکرد بدن می‌شوند. بنابراین نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج منجر به کاهش سیستم ایمنی بدن و بروز بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و ... می‌شود. 

روانشناس خوب در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران