تعداد بازدید : 74
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کاربران آنلاین : 0
ghazalpanah
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۶:۲۷:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۰۱:۱۷:۴۱

آسان‌ترین راه درمان بواسیر یا هموروئید چیست؟

(ویرایش)

 

بیماری بواسیر که در زبان انگلیسی با نام هموروئید شناخته می شود، شایع ترین بیماری مقعدی است. تقریباً یک چهارم جمعیت دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

بیماری بواسیر تورم یا گشاد شدن دیواره سیاهرگ های کانال مقعد و یا خارج از آن است که موجب می شود، توده ای اغلب قرمز رنگ و شبیه به گوشت اضافه از مقعد خارج شود. البته در برخی موارد این زائده یا توده در اطراف و زیر پوست مقعد ایجاد میشود.

بسته به ناحیه که بواسیر در ایجاد شده، این بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود.

  • بواسیر داخلی، داخل کانال مقعد یا همان رکتوم ایجاد شده و توده هموروئید به تدریج به سمت مقعد دچار افتادگی میشود. تا در نهایت از مقعد خارج شود. در شدیدترین حالت این توده مقعد را مسدود می کند.
  • بواسیر خارجی، در صورتی که بواسیر زیر پوست اطراف مقعد ایجاد شده باشد از نوع خارجی است. این نوع هموروئید ممکن است از همان ابتدا درد شدیدی را ایجاد کند و حتی نشستن را برای فرد دشوار کند. چنانچه در بواسیر خارجی لخته خون جمع شود،هموروئید ترومبوزه نام میگیرد و باید فورا برای درمان و تخلیه لخته خون به پزشک مراجعه کرد.

درمان بواسیر یا هموروئید

برای درمان این بیماری هزاران راه حل خانگی، دارویی و پزشکی پیشنهاد می‌شود، اما هیچ یک از آنها به اندازه لیزر موثر نیستند.

برای از بین بردن و درمان قطعی این بیماری باید توده هموروئید از مقعد خارج شود. زیرا این توده نه تنها کوچک نشده بلکه به تدریج پیشرفت کرده و بزرگتر می‌شود. در ادامه به بررسی راه‌های درمان این بیماری می پردازیم؛

درمان بواسیر با لیزر

تا به امروز بهترین راهکار موثری که برای درمان این بیماری پیشنهاد شده، درمان بواسیر با لیزر است. در سایت درمان کلینیک اشاره شده که روش عمل بواسیر با لیزر برای بیماران مبتلا به هموروئیدهای خارجی و داخلی استفاده می شود که با علائمی همچون تورم و درد همراه با خون‌ریزی در ناحیه مقعد مواجه می شوند.

روش لیزر هموروئید

البته در بعضی از افراد بیرون زدن رگ های هموروئید از مقعد فقط در حین دفع دیده می‌شود که باید با دست به داخل برگردانده شود و در بعضی از افراد با دست هم به داخل بر نمی‌گردد. این روش بدون بیهوشی و درد و خونریزی با بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام میشود و بعد از عمل فرد بیمار میتواند بلافاصله به امور روزمره خود برسد.

در این روش درمانی با استفاده از اشعه لیزر و تابش مستقیم نور لیزر این توده کوچک شده و یا با استفاده از نور بریده شده و از مقعد خارج میشود.

این جراحی در کلینیک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود، پس نیازی هم به تحمل عوارض داروی بیهوشی نیست. از طرفی استفاده از‌ لیزر موجب افزایش دقت پزشک و کاهش آسیب های احتمالی میشود. تجربه نشان داده بیمارانی که با لیزر درمان شده اند، نه تنها در طول جراحی متحمل درد و خونریزی نمی‌شوند، بلکه نتیجه درمان با لیزر موثر تر از سایر روش ها و بعد از انجام لیزر هم نیازی به استراحت در منزل نیست و زخم جراحی هم خیلی سریع تر ترمیم می‌شود.

با اینکه هزینه جراحی بواسیر با لیزر توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود، اما تفاوت چندانی با جراحی‌های سنتی ندارد. زیرا هزینه‌های بستری و دوران نقاهت طولانی در این روش حذف می‌شود.

https://favino.ir/26160/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C/

آنچه خدا داده کاستی نمی پذیرد
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران