تعداد بازدید : 79
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۲/۶
کاربران آنلاین : 0
لیلا گلی
۱۴۰۱/۱۲/۶ ۱۶:۲۸:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۳۱:۰۰

همه چیز درباره شیردهی و عمل پروتز سینه

(ویرایش)

شیردهی پس از جراحی ایمپلنت سینه می تواند برای زنانی که تحت این نوع عمل قرار گرفته اند نگران کننده باشد. در حالی که ایمپلنت های سینه برای بهبود ظاهر سینه ها طراحی شده اند، می توانند بر توانایی زن برای شیر دادن نیز تاثیر بگذارند. با این حال، بسیاری از زنانی که تحت عمل جراحی ایمپلنت سینه قرار گرفته‌اند، هنوز هم می‌توانند با موفقیت از شیر مادر تغذیه کنند.

در این مقاله به برخی از عواملی که می‌توانند بر شیردهی بعد از جراحی کاشت سینه تأثیر بگذارند، اشاره می‌کنیم و نکاتی را برای زنانی که می‌خواهند بعد از جراحی خود شیر دهند، ارائه می‌کنیم.

عواملی که می تواند بر شیردهی بعد از جراحی ایمپلنت سینه تاثیر بگذارد

محل برش: محل برش ایجاد شده در حین جراحی ایمپلنت سینه می تواند بر توانایی زن در شیردهی تأثیر بگذارد. برش های ایجاد شده در اطراف نوک پستان یا آرئول می تواند به مجاری شیر و اعصاب سینه آسیب برساند که می تواند شیردهی را دشوارتر کند. برش هایی که در زیر سینه یا زیر بغل ایجاد می شود کمتر به مجاری شیر و اعصاب آسیب می زند.

همچنین بخوانید: نکاتی درباره ی شیردهی با پروتز سینه که به شما نگفته اند

کاشت ایمپلنت:

قرار دادن ایمپلنت می تواند بر توانایی زن در شیردهی نیز تأثیر بگذارد. ایمپلنت هایی که در پشت بافت سینه و جلوی عضله قفسه سینه قرار می گیرند نسبت به ایمپلنت هایی که در پشت عضله قفسه سینه قرار می گیرند، احتمال تداخل کمتری با شیردهی دارند.

اندازه و شکل سینه:

اندازه و شکل سینه قبل از جراحی ایمپلنت نیز می تواند بر شیردهی تأثیر بگذارد. زنانی که سینه‌های کوچک یا رشد نیافته دارند ممکن است در تولید شیر کافی برای شیردهی با مشکل بیشتری مواجه شوند، در حالی که زنان با سینه‌های بزرگ ممکن است برای قرار دادن صحیح نوزاد برای شیردهی مشکل‌تر باشند.

نکاتی در مورد شیردهی بعد از جراحی ایمپلنت سینه

در مورد برنامه های خود برای شیردهی با جراح خود صحبت کنید: قبل از جراحی ایمپلنت سینه، برنامه های خود برای شیردهی را با جراح خود در میان بگذارید. آنها ممکن است بتوانند اندازه و جای ایمپلنتی را انتخاب کنند که احتمال تداخل کمتری با شیردهی داشته باشد.

برای انجام عمل جراحی تا بعد از شیردهی صبر کنید:

اگر قصد دارید در آینده نزدیک بچه دار شوید، بهتر است تا بعد از شیردهی صبر کنید تا جراحی کاشت سینه انجام دهید.

با مشاور شیردهی مشورت کنید:

مشاور شیردهی می تواند برای زنانی که می خواهند بعد از جراحی ایمپلنت سینه شیر بدهند، راهنمایی و پشتیبانی کند. آنها می توانند با تکنیک های موقعیت یابی و چفت کمک کنند و در مورد افزایش تولید شیر مشاوره ارائه دهند.

صبور باشید:

شیردهی می تواند برای هر مادر تازه واردی چالش برانگیز باشد و ممکن است مدتی طول بکشد تا یک روال خوب شیردهی ایجاد شود. با خود و کودکتان صبور باشید و در صورت نیاز از یک مشاور شیردهی یا گروه پشتیبانی شیردهی کمک بگیرید.

تاثیر جراحی سینه برای شیردهی نوزاد

جراحی سینه، از جمله بزرگ کردن سینه با ایمپلنت، کوچک کردن سینه و لیفت سینه، به طور بالقوه می تواند بر توانایی کودک برای شیر دادن تاثیر بگذارد. با این حال، تأثیر آن به نوع جراحی، تکنیک مورد استفاده و شرایط فردی مادر و نوزاد بستگی دارد.

1.بزرگ کردن سینه با ایمپلنت:

جراحی بزرگ کردن سینه شامل قرار دادن ایمپلنت در پشت بافت سینه یا پشت عضله سینه برای افزایش اندازه سینه است. تاثیر شیردهی به محل برش و محل قرارگیری ایمپلنت بستگی دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، برش‌های ایجاد شده در اطراف نوک پستان یا آرئول ممکن است به مجاری شیر و اعصاب سینه آسیب برساند و شیردهی را دشوارتر کند. ایمپلنت هایی که در پشت عضله قفسه سینه قرار می گیرند نیز ممکن است جریان شیر را دشوارتر کنند.

2.کوچک کردن سینه:

جراحی کوچک کردن سینه شامل برداشتن بافت سینه برای کاهش اندازه سینه است. این نوع جراحی می تواند به طور بالقوه بر شیردهی تأثیر بگذارد زیرا شامل برداشتن بافت غده ای است که مسئول تولید شیر است. تأثیر آن به میزان کاهش، تکنیک مورد استفاده و شرایط فردی مادر و نوزاد بستگی دارد. برخی از زنان ممکن است پس از جراحی کوچک کردن سینه بتوانند شیر بدهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نتوانند شیر کافی تولید کنند.

3.لیفت سینه:

جراحی لیفت سینه شامل تغییر موقعیت بافت سینه برای بهبود شکل و استحکام سینه است. این نوع جراحی می تواند به طور بالقوه بر شیردهی تأثیر بگذارد زیرا ممکن است شامل بریدن مجاری شیر و اعصاب سینه باشد. تاثیر آن به میزان لیفت، تکنیک مورد استفاده و شرایط فردی مادر و نوزاد بستگی دارد. برخی از زنان ممکن است پس از جراحی لیفت سینه بتوانند شیر بدهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در تولید شیر کافی مشکل داشته باشند.

به طور کلی، جراحی سینه به طور بالقوه می‌تواند بر توانایی شیردهی کودک تأثیر بگذارد، اما بسیاری از زنان هنوز هم می‌توانند پس از جراحی با موفقیت شیر مادر بدهند. برای زنان مهم است که قبل از انجام عمل جراحی سینه در مورد برنامه های خود برای شیردهی با جراح خود صحبت کنند و در صورت نیاز از مشاور شیردهی کمک بگیرند. زنانی که جراحی سینه انجام داده‌اند ممکن است نیاز به استفاده از موقعیت‌ها یا تکنیک‌های مختلف شیردهی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که نوزادشان می‌تواند به درستی بچسبد و شیر کافی دریافت کند.

عواملی که می تواند بر شیردهی بعد از جراحی ایمپلنت سینه تاثیر بگذارد:

  • محل برش
  • کاشت ایمپلنت
  • اندازه و شکل سینه

نکاتی در مورد شیردهی بعد از جراحی ایمپلنت سینه

 

  • در مورد برنامه های شیردهی با جراح خود صحبت کنید
  • برای انجام عمل جراحی تا بعد از شیردهی صبر کنید
  • با یک مشاور شیردهی مشورت کنید
  • برای افزایش شیر، شیر را پمپ کنید
  • صبور باش
  • خطرات مرتبط با شیردهی پس از جراحی ایمپلنت سینه
  • انقباض کپسولی
  • کاهش حس نوک پستان

در نتیجه، شیردهی پس از جراحی ایمپلنت سینه برای بسیاری از زنان امکان پذیر است. با در میان گذاشتن برنامه های خود برای شیردهی با جراح خود، مشورت با مشاور شیردهی و صبور بودن با خود و نوزادتان، می توانید شانس خود را برای شیردهی موفق پس از جراحی ایمپلنت سینه افزایش دهید.

عاشق گلهای باری
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران