تعداد بازدید : 66
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۰۹:۲۹:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

ریکاوری سزارین چگونه است؟

(ویرایش)

 

مانند هر جراحی، معمولاً درجاتی از درد و ناراحتی بعد از سزارین وجود دارد. دوره نقاهت نیز کمی طولانی تر از زایمان طبیعی است. زنانی که سزارین شده اند معمولاً حدود 3 یا 4 روز در بیمارستان می مانند. برای مشاوره با بهترین دکتر سزارین در تهران اینجا کلیک کنید.

بلافاصله پس از آن، ممکن است احساس خارش، بیماری در معده و درد داشته باشید - اینها همه واکنش های طبیعی به بیهوشی و جراحی هستند. اگر برای سزارین اورژانسی نیاز به بیهوشی عمومی داشتید، ممکن است احساس گیجی، سردرگمی، سردی، ترس، نگرانی یا حتی غمگینی کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند برای کاهش هر گونه ناراحتی یا درد به شما داروهایی بدهد.

برای چند روز و حتی هفته های اول، ممکن است:

  • احساس خستگی
  • درد در اطراف برش وجود دارد (پزشک می تواند داروهایی تجویز کند و/یا مسکن های بدون نسخه را توصیه کند که مصرف آنها در صورت شیردهی بی خطر است)
  • یبوست و گازدار باشد
  • برای دور زدن و/یا بلند کردن کودکتان مشکل دارید

اگر هنگام عطسه، سرفه یا خنده، شکم خود را نزدیک محل برش نگه دارید، می تواند کمک کند. این حرکات ناگهانی می تواند دردناک باشد. شما باید از رانندگی یا بلند کردن چیزهای سنگین خودداری کنید تا فشار غیرضروری بر برش خود وارد نکنید.

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه چه زمانی می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید (معمولاً پس از حدود 6 تا 8 هفته، زمانی که رحم بهبود یافته است) مشورت کنید. مانند زایمان طبیعی، تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده باشد، معمولاً حدود 6 هفته پس از زایمان، نباید رابطه جنسی داشته باشید.

پیاده روی مکرر و زود هنگام ممکن است به کاهش برخی از دردها و ناراحتی های پس از سزارین کمک کند. همچنین می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون و حرکت روده های شما کمک کند. اما به خودتان فشار نیاورید - راحت باشید و از کسی بخواهید که در رفت و آمد به شما کمک کند، به خصوص از پله ها بالا و پایین. اجازه دهید دوستان، خانواده و همسایگان برای مدتی در وعده های غذایی و کارهای خانه کمک کنند، به خصوص اگر فرزندان دیگری دارید.

اگرچه شیردهی در ابتدا ممکن است کمی دردناک باشد، اما دراز کشیدن به پهلو برای شیر دادن یا استفاده از نگهدارنده کلاچ (یا فوتبال) می تواند فشار را از روی شکم شما کم کند. برای کمک به تامین شیر و جلوگیری از یبوست، مقدار زیادی آب بنوشید.

اسکارهای سزارین به مرور زمان محو می شوند. آنها در هفته ها و ماه ها پس از زایمان کوچکتر می شوند و به رنگ پوست طبیعی تبدیل می شوند. و از آنجا که برش ها اغلب در ناحیه "بیکینی" ایجاد می شوند، بسیاری از اسکارهای سزارین حتی قابل توجه نیستند.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران