تعداد بازدید : 44
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۰۹:۲۶:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

اهمیت عزت نفس

(ویرایش)


نوشته شری نیومن (معلم CDFC)

اگر با ادعای دوروتی بریگز در کتاب عزت نفس فرزندتان موافق هستید که "عزت نفس منبع اصلی است که هر کودک را به عنوان یک انسان برای موفقیت یا شکست قرار می دهد"، پس یک شغل مهم برای هر والدین و هر معلمی تایید و ساختن خود است. -احترام در هر کودک به عنوان پدر و مادر، مسئولیت ما حتی بیشتر از مسئولیت معلم است، که در یک ثانیه بسیار نزدیک وارد می شود، زیرا ما مهم ترین تأثیرگذار در زندگی فرزندانمان هستیم. کتاب آسپی و روباک، بچه‌ها از افرادی که دوستشان ندارند یاد نمی‌گیرند ، نشان می‌دهد که ما چگونه به کودکان نگاه می‌کنیم، به آنها ارزش می‌دهیم و با آنها رفتار می‌کنیم و بر میزان یادگیری آنها از ما تأثیر می‌گذارد. برای مشاوره کودک و نوجوان در تهران اینجا کلیک کنید

ممکن است تعجب کنید که چرا ایجاد عزت نفس در کودک بسیار مهم است. عزت نفس کودک خیلی زود شکل می گیرد و روز به روز ادامه می یابد.

عزت نفس از یادگیری پذیرش اینکه چه کسی هستیم با دیدن نارسایی ها و همچنان انتخاب دوست داشتن خود ناشی می شود. عزت نفس هر کودکی با هر تجربه تعامل موفق از طریق کلمات مثبت رشد می کند. این مهم است که در کودک این باور ایجاد شود که می تواند زندگی خود را اداره کند و به خوبی آن را اداره کند. به گفته Madelyn Swift، سلامت عاطفی ما به عزت نفس ما بستگی دارد. دوست داشتن خود و احساس توانمندی پایه هایی است که سلامت عاطفی بر آن استوار است.

ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید به یک کودک، فرزندتان کمک کنید تا عزت نفس مثبت داشته باشد. پس از مطالعه منابع مختلف، به نظر می رسد کارشناسان در مورد نیازهای اساسی روانشناختی برای ایجاد عزت نفس اختلاف نظر دارند. طبق کتاب Madelyn Swift، Getting It Right with Children ، نیازهای اساسی روانشناختی احساس دوست داشتنی بودن و احساس توانایی بودن است. منبع دیگری، کارگاهی که در آن شرکت کردم، گفت که آزادی و تشویق ترکیبی است که برای ایجاد عزت نفس لازم است. برای مشاوره کودک و نوجوان در تهران اینجا کلیک کنید

در اینجا پنج گام ساده و در عین حال مهم وجود دارد که والدین و معلمان به طور یکسان می توانند برای ایجاد عزت نفس انجام دهند:

  • افکار و احساسات فرزندتان را بشنوید و به آنها بشناسید.
  • موقعیت هایی ایجاد کنید که به فرزندتان کمک کند موفقیت را تجربه کند نه شکست. انتظارات روشن و مناسب را تعیین کنید، مقدار معقولی کمک ارائه دهید، مشوق های کافی ارائه دهید و موانع را برطرف کنید.
  • به کودک خود احساس کنترل منطقی بر زندگی خود بدهید.
  • تقویت کنید که فرزندتان دوست داشتنی و توانا است.
  • به فرزندتان نشان دهید که دیدگاه مثبتی نسبت به خود دارید.

با توجه به علوم خانواده و مصرف کننده در دانشگاه ایالتی اوهایو، "کودکان اگر نسبت به تجربیات خود احساس مالکیت و مسئولیت داشته باشند، عزت نفس بیشتری خواهند داشت." نکات زیر برای تقویت عزت نفس رعایت می شود:

  • به هر کودک به عنوان یک فرد منحصر به فرد نگاه کنید
  • انتظارات را واقع بینانه نگه دارید
  • آزادی اشتباه را بدهید
  • در موفقیت بسازید
  • تشویق کنید
  • احساسات ناخوشایند کودکان را بپذیرید و نحوه برخورد با آنها را به آنها آموزش دهید
  • انتخاب بدهید
  • مسئولیت بدهید و انتظار همکاری داشته باشید
  • حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید

هر کودکی واقعا منحصر به فرد است. به عنوان والدین و معلمان، ما باید یاد بگیریم که از هر کودک به عنوان یک فرد قدردانی کنیم. طبق کتاب  «درست با کودکان» ، بخش مهمی از کار ما به‌عنوان والدین یا معلمان این است که به کودکان بیاموزیم چگونه زندگی، انتخاب‌ها و پاسخ‌های خود را در اختیار داشته باشند و از قربانی شدن خود به دلیل کمبود دانش، مهارت‌ها یا خود اجتناب کنیم. درك كردن. هر یک از ما باید مهارت های مسئولیت پذیری و بازیابی زندگی را بیاموزیم.

اگر می‌خواهید یک چیز را از این مقاله بگیرید، لطفاً این را در نظر بگیرید - هیچ چیز مهم‌تر یا معنی‌دارتر از تربیت کودکانی از نظر عاطفی کامل و سالم و شاد نیست. بچه‌ها با ارزش‌ترین هدایایی هستند که می‌توانیم دریافت کنیم، اجازه دهید ما به عنوان بزرگ‌سال بهترین کاری را که می‌توانیم توسط آنها انجام دهیم.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران