تعداد بازدید : 63
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۳/۸
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۲/۳/۸ ۱۱:۴۰:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

درمان ADHD در خانه شروع می شود

(ویرایش)

 

به عنوان والدین، شما تأثیر زیادی در درمان فرزندتان دارید. شواهد نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش زیاد و انتخاب های هوشمندانه روزانه دیگر می تواند به کودک شما در مدیریت علائم ADHD کمک کند. این بدان معناست که فرزند شما می تواند درمان ADHD را از امروز در خانه آغاز کند. برای مشاوره با روانپزشک  خوب اینجا کلیک کنید

قدرت ورزش در درمان ADHD

ورزش یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای کاهش علائم ADHD است. فعالیت بدنی بلافاصله سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین مغز را افزایش می دهد که همه اینها بر تمرکز و توجه تأثیر می گذارد. به این ترتیب، ورزش و داروهای ADHD مانند ریتالین و آدرال به طور مشابه عمل می کنند. اما برخلاف داروهای ADHD، ورزش نیازی به نسخه ندارد و عاری از عوارض جانبی است.

فعالیت هایی که نیاز به توجه دقیق به حرکات بدن دارند، مانند رقص، ژیمناستیک، هنرهای رزمی و اسکیت بورد، به ویژه برای کودکان مبتلا به ADHD مفید هستند. ورزش های تیمی نیز انتخاب خوبی هستند. عنصر اجتماعی آنها را جالب نگه می دارد.

فواید "زمان سبز"

مطالعات نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت می تواند علائم ADHD را در کودکان کاهش دهد. در صورت امکان فرزندتان را تشویق کنید که هر روز حداقل 30 دقیقه بیرون بازی کند.

اهمیت خواب در درمان ADHD

خواب با کیفیت منظم می تواند منجر به بهبود گسترده علائم ADHD شود. با این حال، بسیاری از کودکان مبتلا به ADHD در خواب شبانه مشکل دارند. گاهی اوقات، این مشکلات خواب به دلیل داروهای محرک است و کاهش دوز یا قطع کامل دارو مشکل را حل می کند.

با این حال، درصد زیادی از کودکان مبتلا به ADHD که از داروهای محرک استفاده نمی کنند نیز مشکلات خواب دارند. اگر فرزند شما یکی از آنهاست، نکات زیر می تواند به شما کمک کند.

  • یک ساعت خواب منظم تنظیم کنید (و آن را اجرا کنید).
  • اگر صدای پس زمینه کودک شما را بیدار نگه می دارد، یک دستگاه صدا یا یک پنکه را امتحان کنید.
  • تمام وسایل الکترونیکی (تلویزیون، کامپیوتر، بازی های ویدئویی، آیفون) را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.
  • فعالیت بدنی را در عصر محدود کنید.

تغذیه خوب می تواند به کاهش علائم ADHD کمک کند

مطالعات نشان می دهد که چه چیزی و چه زمانی می خورید در مدیریت ADHD تفاوت ایجاد می کند.

وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های منظم را با فاصله‌ی کمتر از سه ساعت برنامه‌ریزی کنید. این به ثابت نگه داشتن قند خون کودک شما کمک می کند، تحریک پذیری را به حداقل می رساند و از تمرکز و تمرکز حمایت می کند.

سعی کنید در هر وعده غذایی یا میان وعده کمی پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده مصرف کنید. این غذاها به کودک شما کمک می کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشد و در عین حال بیش فعالی را کاهش دهد.

سطح روی، آهن و منیزیم فرزندتان را بررسی کنید. بسیاری از کودکان مبتلا به ADHD این مواد معدنی مهم کم هستند. افزایش سطح آنها ممکن است به کنترل علائم ADHD کمک کند. افزایش آهن ممکن است به ویژه مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که مکمل آهن تقریباً به اندازه مصرف داروهای محرک علائم را بهبود می بخشد.

اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. مطالعات نشان می دهد که امگا 3 بیش فعالی و تکانشگری را کاهش می دهد و تمرکز را در کودکان (و بزرگسالان) مبتلا به ADHD افزایش می دهد. امگا 3 در ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و برخی از تخم مرغ های غنی شده و محصولات شیر ​​یافت می شود. با این حال، ساده ترین راه برای افزایش مصرف کودکتان از طریق مکمل های روغن ماهی است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران