یکی از نوشیدنی های مضر در سقط جنین


یکی از نوشیدنی های مضر در سقط جنین


سقط جنین ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که خوردن بیش از اندازه قهوه یکی از این عوامل است.

جدیترین تحقیقات نمایانگر یکی از مضرات قهوه میباشد. اگرچه قهوه و کافئین موجود در آن دارای فواید زیادی است ولی اخرین تحقیقات نشان میدهد که خوردن بیش از اندازه قهوه باعث سقط جنین خواهد شد.

زنانی که بیش از حد معمول قهوه میخورند در معرض خطر نازایی و حتی سقط جنین قرار دارند. این مسئله در خصوص ناباروری مردان نیز صدق می کند. این تحقیقات به سرپرستی دکتر جرمان باک رئیس موسسه سلامت و باروری دانشگاه نیویورک انجام شده است.

زنان و مردانی که بیش از سه فنجان قهوه در روز میل می کنند میزان نازایی آنها تا دو برابر نسبت به سایر افراد بیشتر خواهد شد. این تحقیقات نشان میدهد که خوردن بیش از اندازه قهوه در زمان بارداری احتمال سقط جنین را افزایش میدهد. این اولین تحقیقات درباره نوع خوراکی مردان و رابطه آن با باروری می باشد.

این تحقیقات همچنین نشان میدهد که میزان سقط جنین در زنانی که قبل از زمان بارداری از مولتی ویتامین های مفید استفاده کرده اند تا نصف کاهش می یابد. به منظور انجام تحقیقات از ۳۴۴ نفر زوجینی که قسط بچه دار شدن داشتند در آزمایش دعوت به عمل آمد.

از آنها خواسته شد که میزان مصرف روزانه قهوه, کافئین, ماهی, الکل با اندازه گیری دقیق مشخص شود. هدف از انجام این آزمایش تاثیر مواد خوراکی مختلف در باردار شدن و همچنین باردار بودن و عدم سقط جنین بود. نتایج ازمایش برای افرادی که قصد بچه دار شدن و کاهش احتمال سقط جنین را داشتند جالب بود .

حدود ۲۸ درصد کل افراد شرکت کننده در آزمایش توانستند به باروری برسند و حدود ۷۸ از افرادی که بیش از سه فنجان قهوه در روز نوشیده بودند به نازایی دچار شدند. این آزمایش همچنین نشان داد که میزان سقط جنین در زنان بالای ۳۵ سال نسبت به سایر زنان جوانتر به میزان دو برابر بیشتر خواهد بود

این در حالیست که برخی تحقیقات خوردن یک الی دو فنجان قهوه در روز را بی ضرر میدانند ولی به زنان و مردانی که قصد بچه دار شدن دارند توصیه میشود که در میزان مصرف روزانه قهوه خود دقت به خرج دهند زیرا این نوشیدنی پرطرفدار میتواند یکی از علت نازایی باشد.

اما خبر خوب مصرف مولتی ویتامین های مفید قبل از زمان بارداری میباشد. تحقیقات نشان میدهد که خوردن این مولتی ویتامین ها باعث افزایش قدرت باروری در زنان میشود. فولیک اسید و ویتامین B از مهمترین ویتامین های پیش از دوران بارداری میباشد.

یکی از مهمترین عوامل در بارداری داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب می باشد. خوردن سبزیجات و میوه جات به منظور کسب ویتامین های مورد نیاز در زمان بارداری به زنان توصیه میشود.

 

منبع: سلامتی

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران