مریضی کولر برای نوزادان! خطر جدی!


مریضی کولر برای نوزادان! خطر جدی!


با شروع فصل گرما و راه اندازی کولرها بسیاری از خانواده‌هایی که نوزاد در منزل دارند، نوزادشان در معرض باد کولر قرار می گیرد. در همین رابطه، یک متخصص اطفال، به خانواده ها هشدار داده است.


دکتر عبدالرحیم عبدی توضیح داد: نوزادان به دلیل ضعیف و حساس بودن در این دوران نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در فصل گرما نباید آنها را در معرض باد مستقیم کولر قرار داد.

 قرار گرفتن نوزاد در معرض باد کولر موجب سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی او خواهد شد. به همین دلیل باید سعی شود نوزاد در مکانی قرار گیرد که سرمای کولر تاثیر مستقیمی بر او نداشته باشد.

 قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم باد کولر هم در شرایطی برای نوزاد خطر آفرین نیست که دمای آن تنظیم شده باشد نه اینکه فضای خانه خیلی سرد شود.

به گفته این متخصص اطفال، نوزادان در این شرایط باید پوشش مناسب داشته و بدن آنها باید دارای گرمای متعادلی باشد، در غیر این صورت ممکن است نوزاد علاوه بر این که احساس سرما کند دچار «هیپوترمی» یا افت دمای بدن نیز شود.

 در بسیاری از مواقع نوزادانی را که در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند به دلیل سرد شدن بدنشان با قرار گرفتن در معرض باد کولر، بعد از افت دمای بدن در بیمارستان بستری می شوند. این مساله ممکن است تبعات بدی را برای نوزاد به همراه داشته باشد، بنابراین خانواده‌ها باید دمای طبیعی بدن نوزاد را حفظ کنند زیرا بدن نوزادان در این دوران به گرمای طبیعی نیاز دارد.


منبع سلامت نیوز

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران