قرص افسردگی و بارداری:

طبق نتایج یک مطالعه جدید کودکانی که مادرشان در طول بارداری نوعی داروی ضد افسردگی مصرف کرده باشند، احتمالا دچار اختلالات گفتاری و زبانی می شوند.

قرص افسردگی و بارداری:


طبق نتایج یک مطالعه جدید کودکانی که مادرشان در طول بارداری نوعی داروی ضد افسردگی مصرف کرده باشند، احتمالا دچار اختلالات گفتاری و زبانی می شوند.
 
 محققان مرکز پزشکی کودکان کوهن نیویورک دریافته اند مادرانی که حداقل دو بار در طول بارداری داروهای ضد افسردگی SSRI (بازدارنده منتخب بازجذب سروتونین) مصرف کرده باشند ۳۷ درصد بیشتر دارای کودک مبتلا به اختلال گفتاری یا زبانی در مقایسه با مادرانی که داروی ضد افسردگی مصرف نکرده باشند، بودند.

داروهای ضد افسردگی SSRI شامل سلکسا، لکساپرو، پاکسیل، پروزاک و زولوفت هستند.

به گفته محققان، این مطالعه مشاهده ای بوده است یعنی نمی توان اثبات کرد که داروهای ضد افسردگی به بروز مشکلات گفتاری/زبانی کمک می کنند، بلکه فقط این رابطه وجود داشته است.

همچنین محققان با بررسی یافته ها تاکید دارند که زنان نیازمند به این گروه از داروها در طول بارداری لازم است این داروها را مصرف کنند.

اندرو آدسمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات اثبات می کند که مصرف داروهای ضد افسردگی SSRI در طول بارداری موجب افزایش ریسک اختلال گفتاری-زبان در کودک می شود اما نکته حائز اهمیت این است که افسردگی، درصورت عدم درمان، ریسک قابل توجهی برای مادر به همراه خواهد داشت.»

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۸۴۵ هزار تولد در فنلاند را که بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ اتفاق افتاده بود، بررسی کردند. کودکان تا سن ۳ سالگی تحت نظر بودند.

طبق نتایج این تحقیقات، هیچ رابطه ای بین مصرف SSRI در طول بارداری و ریسک اختلالات حرکتی یا عملکرد آکادمیک کودکان مشاهده نشد.

 

منبع :نبض ما

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران