علت موهای زاید و مشکلات هورمونی

در خیلی از بیماران اختلال هورمونی در خون انقدر خفیف است.که با آزمایش خون قابل شناسایی نیست و مهمتراینکه در موارد زیادی آزمایش خون نرمال است.


علت موهای زاید و مشکلات هورمونی


در درصدی از بیماران میتوان با انواع ازمایشات هورمونی و سونوگرافی به وجوداختلالات هورمونی پی برد ولی در خیلی از بیماران اختلال هورمونی در خون انقدر خفیف است.که با آزمایش خون قابل شناسایی نیست و مهمتراینکه در موارد زیادی آزمایش خون نرمال است و مشکل هورمونی در پوست این بیماران وجود دارد.

و گیرنده های هورمونی در پوست این بیماران بیش از اندازه به هورمون های مردانه جواب میدهند لذا بعضی از این بیماران به علت همین اختلالات هورمونی ممکن است چند ماه تا چند سال بعد دچار عود موههای زائد بعد از لیزر شوند که البته  با دارو درمانی مشکل این بیماران نیزحل خواهد شد .

نکته :
به غیر از ازمایشات هورمونی وسونوگرافی درصورتیکه :

خانمی که قبلا عادات ماهیانه یا پریود نسنتا منظم و مرتب داشته اخیرا دچار اختلال در نظم عادات ماهیانه شده باشد مثلا ۴ یا ۵ روز زودتراز موعد مقرر پریود میشود یابالعکس با تاخیر پریود میشود ویا دچارلکه بینی های مکرر در فواصل پریود خود میشود و این حالات بیشتراز ۲ یا ۳ ماه هست که ایجاد شده و هنوز پریود بیمار تنظیم نشده باشد.

خانمی که دو علائم اختلال هورمونی را همزمان با هم داشته باشد مثلا علاوه بر موهای زائد در صورت دچار ریزش مو در ناحیه فرق سر ( مثل طاسی مردان ) هم شده یا دچار آکنه یا جوش بخصوص در ناحیه چانه و دور دهان شده خصوصا اگر آکنه بیمار قبل از پریود شدید تر هم شود .

خانمی که قبلا موهای زائد در قسمتی از بدن مثلا صورت داشته ولی اخیرا متوجه شده که موهای زائدش در حال زیاد شدن هست مثلا تعدا کمی مو در ناحیه چانه داشته ولی طی چند ماه اخیر بسرعت یا آهسته و پیوسته موهای چانه درحال زیادتر شدن است و  دردیگر نواحی صورت درحال گسترش باشدیا در بدن خصوصا درناحیه بین سینه ها و ناف و کشاله ران هم موهای زائد ایجاد شود.

خانمی که احساس سنگینی در پهلو خود می کند و گاها بخصوص قبل از پریود این حالت شدید میشود و حتی علاوه بر احساس درد دچار دردهای مبهم هم در ناحیه شکم و پهلو هم میشود در اینصورت احتمال کیست تخمدان و مهمتر بزرگ شدن کیست تخمدان بسیار محتمل است و علت کیست تخمدان هم اختلالات هورمونی است و وقتی کیست تخمدان هم ایجاد شد اختلال هورمونی فرد هم شدید تر میشود.

افرادی که دچار علائم فوق باشند لازم است به متخصص غدد یا متخصص زنان جهت درمان مراجعه نمایند تا علاوه بر لیزر ازدارو نیز استفاده نمایند.



منبع: سلامتی

برچسب ها : موی-زائد
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران