مضرات قند وشکر برای بارداران

مصرف زیاد قند و شکر برای هرکسی مضر است و شکی در آن نیست همچنین در دوران بارداری باید در مصرف آنها بسیار مراقب بود چراکه میتواند برای جنین نیز مضر باشد.

مصرف زیاد قند و شکر برای هرکسی مضر است و شکی در آن نیست همچنین در دوران بارداری باید در مصرف آنها بسیار مراقب بود چراکه میتواند برای جنین نیز مضر باشد.

به گزارش آلامتو و به نقل از درنگ؛ خانم‎های باردار به چهار دلیل باید از خوردن قند و شکر و خوراکی‎هایی که بیش از حد شیرین هستند جلوگیری کنند.

طبیعتا همه افراد می‎دانند که بستنی کاراملی یا دسرهای پر از خامه و شیرینی‌ مضر هستند اما برای خانم‌ها در زمان بارداری شرایط کمی متفاوت است. در زیر به ۴ نکته درباره استفاده از قند و شکر در دوران بارداری اشاره می‎کنیم:

مصرف شکر فرزندتان را چاق می‎کند

محققان در تحقیقی جدید روی ۱۰۸۷ مادر و کودک دریافتند که مادرانی که در دوران بارداری بیشتر نوشیدنی‎های شیرین می‎نوشیدند فرزندانی به دنیا می‎آورند که در سن حدود ۷ سالگی چاق هستند.

قند باعث ایجاد آلرژی برای کودکان می‎شود

تحقیقی دیگر در سال ۲۰۱۷ از دانشگاه کوئین ماری لندن مشخص کرد که مصرف کمتر شکر و قند توسط مادران در دوران بارداری میزان ریسک ابتلا به آسم و آلرژی را کاهش می‎‌دهد.

فروکتوز (قند میوه) بیش از حد روی رشد جنین تاثیر می‎گذارد

دانشکده داروسازی دانشگاه واشنگتن تحقیقی درباره میزان فرکتوز مصرفی خانم‎های باردار دارد. طبق این تحقیق مصرف بیش از اندازه فروکتوز می‎تواند باعث افزایش میزان اسید اوریک و تریگلیسرین شود. هر دو هم برای کودک در زندگی مشکلات متابولیکی ایجاد می‎کند.

کربوهیدرات‎ها تبدیل به قند می‏‌شوند

متاسفانه اگر شما معمولا از چیپس به جای شکلات استفاده می‎کنید، کار خوبی انجام نمی‎دهید. خوراکی‎هایی مانند پاستا یا نان سفید در بدن تبدیل به قند می‏‌شوند و در نتیجه باعث چاقی فرزند از سال ۷ سالگی به بعد خواهند بود.

منبع:آلامتو

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران