نکته های عکاسی نوزاد برای مادران و پدران

بدون شک داشتن عکس های خوب از دوران نوزادی فرزندتان، می تواند برای سالیان سال، به عنوان یک دارایی معنوی، خاطره ی خوبی را برای شما ایجاد کند. با دانستن نکته های عکاسی نوزاد برای مادران و پدران، می توانید لذت این خاطره را دو چندان کنید. در این مطلب موارد اساسی از نکات عکاسی نوزاد را باهم مرور می کنیم.

بدون شک داشتن عکس های خوب از دوران نوزادی فرزندتان، می تواند برای سالیان سال، به عنوان یک دارایی معنوی، خاطره ی خوبی را برای شما ایجاد کند. با دانستن نکته های عکاسی نوزاد برای مادران و پدران، می توانید لذت این خاطره را دو چندان کنید. در این مطلب موارد اساسی از نکات عکاسی نوزاد را باهم مرور می کنیم.

 

چه زمانی برای عکاسی نوزاد؟

پیشنهاد میشود که وقت عکاسی نوزاد  خود را قبل از به دنیا آمدن او برنامه ریزی کنید تا مطمئن باشید که وقتهای عکاسی برای شما محدود نخواهد بود.

بهترین زمان عکاسی نوزاد بین 5 تا 14 روزگی او خواهد بود.چرا که برای داشتن عکسهای زیباییی در حالت خواب ،بهترین وقت،زمانی است که نوزاد شما هنوز خسته از تولد است. به علاوه،نوزادان در 7 روز اول تولد راحت تر همکاری خواهند کرد. حدود 8 روزگی ،نوزادان کشف میکنند که می توانند کش و قوس بیایند و سخت تر ژست های نوزادی میگیرند . بعد از 14 روز،نوزادان دیگر به راحتی چند روز اول به خواب عمیق فرو نمی روند.

در ضمن آکنه پوست نوزادان و در بعضی موارد کولیک معده آنها معمولا خودش را بعد از 14 روزگی بیشتر نشان خواهد داد.

اگر چه نقاط زائد پوست نوزاد ،روتوش می شود،جلوه آن در روزهای اول زیباتر خواهد بود.

آتلیه عکس بارداری السا

گرمای مناسب برای عکاسی نوزاد

نوزادان توانایی تنظیم دمای بدن خود را با دمای محیط را ندارند بنابراین ما دمای استودیو السا را برای نوزادان گرمتر از دمای معمول تنظیم می کنیم تا وقتی نوزاد شما لباس به تن ندارد احساس راحتی کند پس پیشنهاد میکنیم  خودتان لباس سبک و راحت بپوشید و آماده کمی عرق کردن باشید.

لباس نوزاد برای عکاسی

حداقل 30 دقیقه قبل از شروع عکاسی  پوشک و لباسهای نوزاد خود را شل کنید و آزاد بگذارید تا رد لباس یا قرمزی بر روی پوست محو شود. به این ترتیب در عکسهای لخت نوزاد پوست او طبیعی و شفاف خواهد بود.

استدیو عکس نوزاد السا

خواب کودک در عکاسی نوزاد

در تمام عکس های کلاسیک و زیبایی که از نوزادان در حالت خواب دیده اید نیاز است تا نوزاد به خواب عمیق فرو برود.بدین منظور صبح عکاسی نوزاد خود را حمام کرده و سعی کنید از حدود حداقل نیم ساعت الی یک قبل از عکاسی نوزاد خود را بیدار نگاه دارید.

غذای کودک

آنچه مورد انتظار است رسیدن به حالتی است که پس از خوردن شیر کافی به حالت خلسه و بی هوشی می رسد پس تلاش کنید لحظاتی قبل از شروع عکاسی در آتلیه ، به کودک خود شیر دهید تا کاملا سیر شده و به خواب فرو رود . اگر چه در میان جلسه عکاسی ،به صورت پی در پی در زمان های کوتاه به کارهایی از قبیل گرفتن باد گلو ، شیر دهی مجدد و تکان دادن نوزاد برای به خواب رفتن نوزاد اختصاص خواهد یافت.

خواهر، برادر در عکاسی نوزاد

اگر عکس نوزاد شما با برادر یا خواهرش در اولویت شماست، ابتدا این عکس خواهد شد سپس کودک بزرگتر در اتاق انتظار پدر، مادر بزرگ یا هر کس که بتواند مراقب او باشد خواهد رفت برای کودک بزرگتر ترجیحا لباس های روشن و تک رنگ همراه بیاورید. لباس جین نیز مناسب خواهد بود.

آتلیه عکس مادر و کودک

صبوری در عکاسی نوزاد

جلسه عکاسی نوزاد حدود 2 ساعت به طول می انجامد .رمز گرفتن عکس های خوب و موفق صبوری است.پس ریلکس باشید و از سکوت در حین عکاسی لذت ببرید.

 

پستانک

آوردن پستانک به آتلیه عکاسی نوزاد  مفید است حتی اگر در باقی مواقع و در خانه از آن استفاده نکرده باشید باز هم به درد خواهد خورد. میک زدن پستانک به نوزادان
آرامش داده و کمک می کند تا راحتتر به خواب رفته و ژست های نوزادی بگیرند.

 

چگونه عکاس بارداری خود را انتخاب کنیم؟

عکاسی را انتخاب کنید که سبک عکاسی او بیشترین هماهنگی را با سلیقه شما داشته باشد. سبک های عکاسی بارداری فراوانی وجود دارد. آیا شما به عکاسی بارداری سبک زندگی در خانه خود علاقه دارید؟ یا عکاسی در استودیو؟ رنگهای لطیف و روشن ؟ طراحی لباس مدرن ،اسپرت یا اروپایی؟ رنگهای زنده و پر حرارت ؟شکم خارج از لباس ؟با انتخاب عکاس خود از روی سبک عکاسی ،می توانید اطمینان داشته باشید که عکس هایی را که دوست دارید خواهید گرفت.

کیفیت عکس بارداری

نمونه کارهای اخیر آنها را ببینید.آیا مادران ،به طرز زیبایی ژست داده شده و عکاسی شده اند؟ ژستهای تحسین بر انگیز و زوایای متناسبی در کار آنها به چشم میخورد؟ آیا انواع مادران با بدن های متفاوتد در عکسها خوب به نظر می رسند؟ آیا عکسها دارای وضوح متناسبی هستند،نور ورنگ آنها خوب است و به زیبایی قاب بندی شده اند؟

همچنین ببینید که در کار خود تداوم داشته اند.راهی برای تشخیص یک عکاس آماتور از حرفه ای وجود دارد.نمونه کارهای یک عکاس آماتور ممکن است که عکسهای خوبی نمایش دهد،اما آن عکسها معمولا تلفیقی از یک یا دو عکس خوبیست که تصادفی از میان چندین چلسه ی عکاسی گرفته شده است.عکاس حرفه ای ،عکسهای با کیفیت را به صورت مداوم ،هم در آرشیو نمونه کارهای خود و هم در شبکه های اجتماعی و وبسایت خود به نمایش می گذارد . اگر شما با یک عکاس آماتور این دوران منحصر به فرد خود را عکاسی کنید ،شانس خود را برای انتخاب عکسهای خوب و متنوع پایین خواهید آورد.

با در نظر گرفتن کیفیت کار عکاس ، با آرامش، ضمانت ثبت لحظات فوق العاده خود را قبل از اینکه از دست بروند خواهید داشت.

 

عکس بارداری

تجربه در عکاسی بارداری

اگر چه لزوما تعداد سالهای تجربه کاری به معنی کیفیت بالا نیست ،اغلب یک عکاس با سالها تجربه ،آنقدر فرصت داشته اید که دیگر اشتباهات یک عکاس آماتور را انجام ندهد.

قیمت عکاسی بارداری

اگر چه قیمت یک فاکتور مهم است ،اما مهمترین نیست .مانند تمام محصولات یا سرویس دهی های با کیفیت ،عکاسی خوب هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است هزینه بالایی داشته باشد .چرا؟ زیرا خلق عکسهای با کیفیت آسان نیست

عکاسی بارداری السا

عکاسی بد، بیشتر از یک عکاسی خوب هزینه بر است چرا که اگر عکسهای خود را دوست نداشته باشید،زمان و پول خود را تلف کرده اید و و اگر فرصت دوباره ای برای عکاسی مجدد بارداری شما پیش بیاید، مجبور به پرداخت هزینه ی بیشتر برای عکاسی مجدد یا یک عکاس بهتر خواهید شد. اصولا به صرفه تر است که از همان ابتدا عکاس مناسب را انتخاب کنید.

استدیو عکس بارداری السا

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران