تشخیص فرزند دختر

یکی از دغدغه‌های مهمی که قطعا برای بسیاری از زوج‌های جوان پیش خواهد آمد دانستن آن است که فرزندشان دختر است یا پسر.

 تشخیص فرزند دختر، تنها با هشت نشانه مهم



یکی از دغدغه‌های مهمی که قطعا برای بسیاری از زوج‌های جوان پیش خواهد آمد دانستن آن است که فرزندشان دختر است یا پسر، برخی افراد فرزند دختر را دوست دارند و برخی دیگر هم داشتن پسر برایشان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، در هفته بیستم دوران بارداری انجام سونوگرافی یکی از قابل اطمینان‌ترین روش‌ها برای تشخیص جنسیت فرزند دختر یا پسر به حساب می‌آید اما روش‌های سنتی هم وجود دارند که وجود فرزند دختر را نشان می‌دهند و در این مقاله قصد داریم به معرفی 8 روش آن بپردازیم.
اگر از بحث‌های علمی دور شویم باید گفت که روش‌های سنتی بسیار زیادی وجود دارند که بر اساس تجربه می‌توانند جنسیت بچه را تشخیص دهند، موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید.

مورد اول، داشتن ضعف صبحگاهی شدید
افراد زیادی بر این باورند که داشتن ضعف صبحگاهی شدید نشانه‌ای از داشتن فرزند دختر است، تحقیقات به عمل آمده نشان داده که داشتن احساس‌های خاص می‌تواند با جنسیت بچه در ارتباط باشد. بر اساس یکی از مطالعات صورت گرفته در سال 2017 مشخص شده است زنانی که دارای فرزند دختر هستند التهاب‌های بیشتری را تجربه خواهند کرد، در حقیقت زنان بارداری که فرزند دختر دارند همواره نسبت به زنان بارداری که فرزند پسر دارند از حساسیت‌های بالاتری برخوردارند.

مورد دوم، نوسان شدید خلق و خو
یکی از عواملی که در دوران بارداری می‌تواند بر روی خلق و خو تاثیرگذار باشد تغییرات هورمونی است، برخی از افراد معتقدند زنان دارای فرزند دختر از سطوح بالاتر هورمون استروژن برخوردار هستند که باعث چنین تغییر رفتاری می‌گردد، البته هیچ تحقیقاتی از صحت این گفته پشتیبانی نمی‌کند زیرا سطح هورمون در این دوران و پس از زایمان افزایش خواهد یافت و بر اساس نظریه‌های علمی ربطی به فرزند دختر و یا پسر ندارد.

مورد سوم، افزایش وزن در اطراف بدن
یکی از نشانه‌هایی که بیشتر افراد آن را به داشتن فرزند دختر ربط می‌دهند افزایش وزن اطراف بدن است، در عین‌حال معتقدند که اگر افزایش وزن در میانه بدن و رو به جلو شکل گیرد به احتمال فراوان فرزند پسر خواهد بود، باز هم شواهد علمی این عقیده را پشتیبانی نکرده و تنها یک باور به حساب می‌آید و افراد سنتی آن را باور دارند.

مورد چهارم، انتقال نوزاد به سمت بالا
انتقال نوزاد به سمت بالای بدن یکی از محبوب‌ترین گفته‌هایی است که مربوط به داشتن فرزند دختر شده اما هیچگونه دلیل علمی ندارد، محققان بر این باورند که فرزند درون شکم مادر بر اساس علت‌های زیر تعیین جهت خواهد شد:
- نوع و حالت اندام بدن
- افزایش وزن
- سطح آمادگی جسمانی
- قدرت عضلانی

مورد پنجم، داشتن علاقه برای مصرف شیرینی
یکی دیگر از باورهایی که در رابطه با تعیین جنسیت فرزندان به طور سنتی وجود دارد میل آن‌ها به شوری و یا شیرینی می‌باشد، در صورتی که یک زن باردار به سمت شیرینی و قند گرایش داشته باشد به احتمال زیاد دارای فرزند دختر بوده اما اگر تمایل به شوری داشته باشد احتمالا فرزند او پسر خواهد بود.

مورد ششم، سطوح استرس
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در تعیین جنسیت بچه دخالت داشته باشد سطح کورتیزول است، برخی مطالعات صورت گرفته حکایت از آن دارد که بالا بودن این ماده در خون می‌تواند منجر به داشتن فرزند دختر شود، بر اساس یکی از مطالعات سال 2013 به خوبی مشخص شده که دو سال پس از زلزله در جزیره یونان میزان زاد و ولد فرزند پسر به شدت کاهش یافت. محققان معتقد بودند که بالا رفتن سطح استرس در جامعه باعث تولد فرزند دختر بیشتری شده است، بنابراین انجام تحقیقات گسترده در زمینه شناخت رابطه بین استرس و جنس نوزاد امری ضروری به حساب می‌آید.

مورد هفتم، پوست روغنی و موهای ضعیف
گروهی از افراد نیز معتقدند که داشتن پوست روغنی و همچنین موهای ضعیف می‌تواند نشانه‌ای برای داشتن فرزند دختر به حساب آید اما این اعتقاد علمی نیست، این قبیل اتفاقات می‌تواند به علت تغییرات هورمونی و حتی رژیم غذایی ایجاد گردد.

مورد هشتم، ضربان قلب سریع کودک
در صورتی که ضربان قلب فرزند درون شکم مادر با سرعت همراه باشد قطعا فرزند دختر خواهد بود، این مورد یکی دیگر از باورهایی بوده که جنبه علمی نداشته اما در موارد زیادی درست از آب در آمده که حتی با گذشت مدت زمان طولانی هنوز نیز بر سر زبان‌ها می‌چرخد.

چگونگی آزمایش پزشکان برای تشخیص جنسیت
همانطور که گفته شد یکی از بهترین و اصولی‌ترین شیوه‌ها برای متوجه شدن جنسیت فرزندان در دوران بارداری مراجعه به یک پزشک متخصص و انجام سونوگرافی می‌باشد، توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید حداقل در هفته بیستم بارداری به پزشک مراجعه کرده تا بتوان نتیجه درست و قطعی گرفت و در غیر این صورت امکان بروز اشتباه در تشخیص پزشکان وجود خواهد داشت. پزشک متخصص در طول اسکن نوزاد می‌تواند با مشاهده نشانه‌هایی جنسیت فرزند را تشخیص دهد، البته باید توجه داشته باشید که این مسئله همواره دقیق نبوده و در موارد زیادی مشاهده شده که تشخیص اشتباه بوده است. روش‌های زیاد دیگری هم برای تشخیص فرزند دختر و یا پسر بودن وجود دارد که پزشکان می‌توانند از آن‌ها برای ارائه پاسخی قطعی استفاده نمایند، برخی از این کارها عبارتند از:
- آمنیوسنتز
- نمونه‌برداری از پرزهای جفتی
- تست قبل از تولد غیر تهاجمی
توجه داشته باشید که شیوه‌های مطرح شده در صورتی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد که نگرانی‌هایی در رابطه با سلامت نوزادان وجود داشته باشد، در غیر این صورت به سراغ استفاده از چنین روش‌هایی نخواهند رفت و برای این موضوع دلایل علمی خودشان را خواهند داشت.

مروری بر مقاله شیوه‌های تشخیص فرزند دختر
در این مقاله 8 شیوه سنتی برای تعیین جنسیت فرزند دختر مورد بررسی قرار گرفت که اکثرشان هیچگونه پشتوانه علمی نداشتند اما در گذشته مبنایی برای تشخیص جنسیت فرزند بودند، شاید علم توانسته با پیشرفت‌های خود اکثر علوم سنتی را زیر سوال ببرد و یا در آن‌ها شبهه ایجاد نماید اما باید با قاطعیت گفت که تمامی موارد مطرح شده را می‌توان با مطالعه و آزمایش‌های دقیق مورد راستی‌آزمایی قرار داد، با تمام این تفاسیر بهترین روش برای تشخیص فرزند دختر و یا پسر آن است که پس از هفته بیستم بارداری به پزشک متخصص مراجعه کرده و با انجام یک سونوگرافی به این مسئله دست پیدا کنید.


منبع: مجله پزشکی آسان طب
 

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران