با این کارها محبت خود به همسرتان را افزایش دهید

هدیه دادن از جمله کارهایی است که باعث تقویت محبت میان زوجین می شود.

با این کارها محبت خود به همسرتان را افزایش دهید


هدیه دادن از جمله کارهایی است که باعث تقویت محبت میان زوجین می شود.
محمدرضا نظامی روانشناس خانواده اظهار کرد: اگر پس از مدتی در زندگی مشترک احساس کردید که مثل روزهای ابتدایی زندگی گرمی  ندارید با رعایت نکاتی ساده  از جمله نگرش و دید مثبت نسبت به اطرافیان و همسر خود این اشتیاق را دوباره به زندگی  بازگردانید.

از سرزنش کردن همسرتان در هنگام اشتباه دوری کرده و از انتظارات غیر واقعی از او پرهیز کنید زیرا در صورت عدم برآورده شدن آن، باعث ایجاد سرخوردگی و حتی حس حقارت در او خواهد شد.

تصویر مرتبط

هنگام جر و بحث با همسرتان حتی زمانی که او ناخواسته توهینی به شما کرد به دنبال انتقام از او نباشید زیرا موجب افزایش تنش و درگیری میان شما خواهد شد.

اهداف خود را در زندگی مشترک مشخص و طبقه بندی کرده و اگر درباره موضوعی از همسر خود کدورت دارید در یک موقعیت مناسب  با او صحبت کنید، علاوه بر انتقاد، نکات مثبت او را هم بازگو کرده و از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشکر کنید.

از تصمیم‏هاى نادرست، غیر منطقی و منفى درباره همسرتان پرهیز کرده و بکوشید در سراسر زندگى به خصوص در روابط بین خود و همسرتان به جاى هر گونه پیش ‏داورى یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها، نقاط مثبت او را ببینید.

در برنامه‏ ریزى براى انجام فعالیت‏ هاى اجتماعى، اوقات فراغت، دید و بازدیدهاى خانوادگى و غیره با یکدیگر مشورت کنید و در هر فرصت ممکن با همسر و اعضاى خانواده ‏تان، ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنید زیرا خانم ها از صحبت کردن با همسرشان بیشتر لذت می برند، بنابراین مردان باید به سخنان آنان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند.

هدیه دادن از جمله کارهایی است که باعث تقویت محبت میان زوجین می شود، در زندگی مشترک تنها تصمیم نگیرید و در کنار یکدیگر شرایط را سنجیده و با هم تصمیم گیری کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران