انتخاب تخت نوزادی

دو طرف تخت نوزادی معمولا میله هایی با ارتفاع بین 50 تا 70 سانتی متر دارند که مانع افتادن کودک میشود. این نرده ها معمولا متحرک هستند تا مادران برای گذاشتن و برداشتن نوزاد دچار مشکل نشده و بیش از حد خم نشوند.

تخت نوزادی :

دو طرف تخت نوزادی معمولا میله هایی با ارتفاع بین 50 تا 70 سانتی متر دارند که مانع افتادن کودک میشود. این نرده ها معمولا متحرک هستند تا مادران برای گذاشتن و برداشتن نوزاد دچار مشکل نشده و بیش از حد خم نشوند. طرح ها و رنگ های تخت های نوزادی به نسبت تخت های نوزاد نوجوان و تخت های کنار مادر و ... بسیار متنوع تر میباشد و به همین جهت بسیار پر فروش تر می باشند.

 

اگر فضای کافی دارید و قصد دارید نوزادتان را تا قبل از یک سال در اتاق خودش بخوابانید، تخت های نوزادی بهترین گزینه برای شما هستند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که تخت های نوزادی نهایتا 4 تا 5 سال قابل استفاده می باشند و پس از آن باید به فکر تخت جدیدی برای فرزندتان باشید.

تخت نوزادی

تخت نوزاد نوجوان :

تخت های نوزاد نوجوان به نسبت تخت نوزادی طول و عرضشان بیشتر می باشد اما قسمت پایینی تخت با یک کمد پوشانده شده است. این کمد متحرک بوده و بعد از  4 یا 5 سال از قسمت پایینی حذف شده و تخت از حالت نوزاد نوجوان خارج شده و تبدیل به تخت نوجوان می شود.

این کمد های کوچک به گونه ای طراحی شده اند که بعد از حذف از پایین تخت به عنوان عسلی در کنار تخت از آنها استفاده گردد.

تخت نوزاد و نوجوان

 

اگر فضای کافی برای برای اختصاص یک اتاق مجزا به فرزندتان را دارید، تخت های نوزاد نوجوان بهترین گزینه برای شما هستند.تخت های نوزاد نوجوان معمولا همراه با سرویس کامل یعنی کمد، ویترین و ...خریداری می شوند. برای انتخاب سرویس هایی با تخت های نوزاد نوجوان میبایست بسیار دقت کرد، چرا که شما قرار است سرویسی رو خریداری کنید که تا 15 سالگی فرزندتان از آن استفاده کنید، پس طرح و مدل سرویس باید به نحوی باشد که با سلیقه یک نوجوان هم سازگاری داشته باشد.

برای خرید هر کدام از تخت های نوزادی و نوزاد نوجوان باید چند نکته اصلی را مد نظر قرار داد که عبارت اند از :

  1. بررسی فاصله میان نرده های تخت که حتما بین 5 تا 10 سانتی متر باشند که سر کودک از آن عبور نکند.
  2. پیچ و مهره ها و اتصالات تخت مخفی باشند تا کودک صدمه نبیند.
  3. باز و بسته کردن تخت باید به نحوی ساده باشد که خودتان هم بتوانید انجام دهید.
  4. استحکام و دوام تخت را به خصوص در تخت های نوزاد نوجوان حتما بررسی کنید.

گهواره :

گهواره ها تخت های کوچکی هستند که قابلیت تحرک (ننویی) دارند و این امر به خواباندن نوزاد کمک میکند. گهواره ها از قدیم مورد استفاده بوده اند و با گذر زمان پیشرفت های خاص خودشان را داشته اند. از جمله این پیشرفت ها میتوان به قابلیت اتوماتیک شدن آنها اشاره کرد، حتی دیگر لازم نیست شما خودتان آنها را تکان دهید.

اگر فضای کافی برای یک تخت نوزادی یرای فرزندتان را ندارید و یا قصد دارید که فرزندتان را در کنار خود بخوابانید و هزینه چندانی هم نکنید، گهواره ها بهترین گزینه برای شما هستند. استفاده از گهواره ها به دلیل ابعاد کوچک آنها معمولا تا 6 ماه امکان پذیر هست و بعد از آن باید به دنبال تخت دیگری برای فرزند خود باشید.

تخت کنار مادر

تخت کنار مادر:

تخت های کنار مادر یکی از مدل های جدید تخت برای نوزادان می باشند. ابعاد این تخت ها ما بین گهواره ها و تخت های نوزادی هستند و معمولا تا 2 یا 3 سال از آنها استفاده می شود.

 

یکی از مزایایی که تخت های کنار مادر دارند این هست که این تخت ها به تخت مادر قفل می شوند و در طول شب لازم نیست مادر برای سر زدن به نوزاد خود به اتاق دیگری برود. از جمله تفاوت های این تخت های کنار مادر با گهواره ها می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع کفه ی آنها اشاره کرد که باعث راحتی هر چه بیشتر مادر می شود.

اگر فضای مناسب برای خرید تخت نوزادی برای فرزند خود ندارید، می توانید از تخت های کنار مادر استفاده کنید. این تخت ها نهایتا تا زمان خردسالی قابل استفاده هستند و پس از 3 یالگی فرزند خود باید به فکر تخت دیگری برای فرزند خود باشید. اگر تختی انتخاب می کنید که کفه ی آن ثابت میباشد، در زمان خرید حتما دقت کنید که ارفاع کفه ی تخت آن با تخت مادر یکی باشد.

پیشنهاد:

مجموعه بی بی لونا با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه تولید سرویس خواب نوزاد و نوجوان توانسته با ارايه محصولاتی با کیفیت و متنوع با استفاده از طراحان و مجریان مجرب، مرغوب ترین مواد اولیه و یراق آلات، به کارگیری برترین ماشین آلات و به روز ترین طرح ها و مدلها  توجه و رضایت هموطنان عزیز را جلب کند.

برای بازدید از محصولات  می توانید به شوروم بی بی لونا واقع در تهران ، خیابان بهار جنوبی ، برج بهار مراجعه کنید و یا برای خرید اینترنتی تخت و کمد نوزاد به وب سایت بی بی لونا به نشانی http://babyluna.ir مراجعه کنید.

خرید اینترنتی تخت و کمد نوزاد

 

 

سرویس خواب نوزاد

 

 

 

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران