خارج کردن توده ۵ کیلویی از شکم بانوی بیجاری

یک توده حدود پنج کیلوگرمی در بیمارستان امام حسین از شکم یک بانوی ۲۰ ساله اهل این شهرستان با موفقیت خارج شد؛ فرحناز فریدونی جراح متخصص زنان و زایمان در تشریح جزئیات این خبر گفته که این بیمار پس از علائمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن، به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مراجعه کرد.

خارج کردن توده ۵ کیلویی از شکم بانوی بیجاری

یک توده حدود پنج کیلوگرمی در بیمارستان امام حسین از شکم یک بانوی ۲۰ ساله اهل این شهرستان با موفقیت خارج شد؛ فرحناز فریدونی جراح متخصص زنان و زایمان در تشریح جزئیات این خبر گفته که این بیمار پس از علائمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن، به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مراجعه کرد.

فریدونی افزود: پس از انجام دو مرحله سونوگرافی توسط متخصص رادیولوژیست، وجود یک توده بزرگ در ابعاد ۳۳ در ۲۰ سانتی‌متر با منشا تخمدان راست در شکم بیمار به اثبات رسید و به دلیل ضخامت و بزرگی سایز توده، بیماربستری و به اتاق عمل انتقال داده شد.

جراح متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهرستان بیجار گفت: عمل جراحی این زن حدود دوساعت طول کشید و کیست به‌صورت کامل و بدون پارگی با حذف تخمدان راست (به دلیل بزرگی توده) و حفظ باروری بیمار با موفقیت خارج شد و بیمار پس از انجام ریکاوری به بخش زنان انتقال و در حال حاضر نیز تحت نظر پزشک و حال عمومی وی مساعد است.

 

وی بیان کرد: کیست خارج شده از نوع تراتوم بوده، که از انتهای لگن تا زیر دنده‌های بیمار پیش رفته است.

فریدونی خاطرنشان کرد: در این سال‌های اخیر تاکنون، ۳ بار توده‌های در اندازه بزرگ در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان بیجار با موفقیت خارج شده است.

منبع: تسنیم

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران