افزایش بیمارانِ کووید-۱۹ در انگلیس / تولد نوزاد مبتلا به کروناویروس

یک نوزاد تازه متولد شده از مادری که با علائم شدید ذات‌الریه چند روز پیش از زایمان به بیمارستانی در لندن منتقل شده بود، کم‌سن‌ترین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در جهان شناسایی شد.

افزایش بیمارانِ کووید-۱۹ در انگلیس / تولد نوزاد مبتلا به کروناویروس


یک نوزاد تازه متولد شده از مادری که با علائم شدید ذات‌الریه چند روز پیش از زایمان به بیمارستانی در لندن منتقل شده بود، کم‌سن‌ترین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در جهان شناسایی شد.

 این نوزاد و مادرش اکنون در بخش‌های جداگانه‌ای از بیمارستان قرنطینه شده‌اند.

به گفته پزشکان تست کرونای این نوزاد تنها چند دقیقه پس از تولد گرفت شده و جواب آن مثبت اعلام شده است.

متخصصان در تلاش‌اند تا چگونگی ابتلای این نوزاد به کروناویروس را دریابند. آن‌ها این موضوع را که آیا نوزاد در رحم مادر به ویروس مبتلا شده یا انتقال ویروس به هنگام زایمان رخ داده است، بررسی می‌کنند.

تمامی کارکنان بهداشتی در تماس با این مادر و نوزاد نیز قرنطینه شده‌اند و احتمال ابتلای آن‌ها در حال بررسی است.

این اتفاق در حالی رخ داده که پیش‌تر مقامات بهداشتی انگلیس گفته بودند مادران باردار و نوزادان آن‌ها در معرض کمترین خطر عوارض ناشی از کروناویروس جدید قرار دارند.

با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در انگلیس شهرهای این کشور بسیار خلوت شده و مردم تا حد ممکن به دورکاری از خانه‌ها روی آورده‌اند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس با تایید ۲۰۸ مورد ابتلای جدید به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد شمار کل مبتلایان این کشور به ۷۹۸ مورد افزایش یافته و تاکنون ۱۱ نفر نیز جان باخته‌اند.

دولت انگلیس هم‌چنین در حال تدوین برنامه‌های اضطراری برای جلوگیری از ایجاد اختلال در زندان‌های این کشور بوده و اتحادیه‌ها می‌گویند افسران زندان‌ها با چالش‌های "بی‌سابقه‌ای" روبه‌رو شده‌اند.

در ایتالیا نیز هفته گذشته چندین زندانی در پی ناآرامی‌هایی که به دلیل تعلیق ملاقات‌ها صورت گرفته بود، جان خود را از دست دادند. قرار ملاقات‌های زندانیان ایتالیا به دلیل شیوع کروناویروس به حالت تعلیق در آمده است.

انجمن افسران زندان‌های انگلیس اعلام کرده که شیوع کروناویروس در زندان‌های این کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

قرار است زندانیانی که با مبتلایان به کووید-۱۹ در تماس بوده‌اند در محل‌های جداگانه‌ای در زندان قرنطینه شوند اما قرار ملاقات آن‌ها با خانواده هایشان و دسترسی به کتاب برای آن‌ها هم‌چنان برقرار خواهد بود.

هم‌چنین ممکن است ساختمان‌های جداگانه‌ای برای این زندانیان اختصاص داده شود.

با وجود احتمال شیوع گسترده کروناویروس در زندان‌ها، افسران زندان‌های انگلیس اعتقادی به آزادسازی این زندانیان ندارند.

با این وجود نگرانی‌های قابل توجهی در مورد تأثیر شیوع کروناویروس بر زندانیان سالخورده با مشکلات اساسی بهداشتی و بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، دولت انگلیس اعلام کرده در هر شرایطی تمامی زندانیان حتی زندانیانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارند باید احکام خود را سپری کرده و نیازی به آزادسازی‌ این زندانیان وجود ندارد.

منبع: ایسنا

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران