نوشیدنی طبیعی که مادران باردار و شیرده نباید مصرف کنند

مصرف زیاد برخی نوشیدنی ها دارای عوارض جبران ناپذیری در افراد به خصوص بانوان شیرده و باردار خواهد شد.

 

نوشیدنی طبیعی که مادران باردار و شیرده نباید مصرف کنند


مصرف زیاد برخی نوشیدنی ها دارای عوارض جبران ناپذیری در افراد به خصوص بانوان شیرده و باردار خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز:  طبع عناب معتدل و مرطوب بوده و سرشار از آنتی اکسیدان‌های گوناگون مانند ویتامین‌های B، ویتامین C، پتاسیم، فسفر، کلسیم و آهن است. به همین علت مردم چین مدت‌های طولانی است که برای حفظ سلامت جسمانی و سلامتی روانی خود از دمنوش عناب استفاده می‌کنند. این دمنوش برای پیشگیری و درمان یبوست مفید بوده و در درمان استرس، اضطراب و بی خوابی تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

خواص درمانی دمنوش عناب

عناب به علت خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد باعث کاهش رادیکال‌های آزاد بدن شده و مصرف آن به جوان سازی پوست صوت، تقویت و افزایش رشد مو، ضدالتهاب قوی و طبیعی، بهبود یبوست، استرس یا اضطراب، سرماخوردگی، پوکی استخوان، درمان بی خوابی و سلامت قلب مفید است.

عوارض جبران ناپذیر نوشیدن دمنوش

با اینکه تاکنون هیچ مطالعه علمی در خصوص عوارض مصرف دمنوش عناب بر بانوان شیرده انجام نشده است متخصصان توصیه تاکید می‌کنند که بانوان باردار نباید به هیچ عنوان در دوران بارداری و شیردهی از دمنوش عناب استفاده کنند.

اگر دچار دیابت هستید بهترین گزینه قبل از مصرف این است که حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است باعث کاهش شدید قند خون شود. اگر می‌خواهید از مزایای بیشتر عناب استفاده کنید حتما آنرا با دارچین، زنجبیل، آویشن، پونه، کاکوتی، گل گاو زبان، به و زرشک میل کنید.

روش تهیه دمنوش عناب

۲۰ عدد عناب، ۳۰ گرم ریشه زنجبیل تازه، ۱۰ گرم چوب دارچین و ۱.۵ لیتر آب را داخل قوری ریخته و آنرا روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن زیر حرارت را کم کرده تا دمنوش به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و در پایان به مدت ۱۵ دقیقه زیر آن را خاموش کرده تا دمنوش به خوبی دم بکشد و سپس آنرا پس از رد کردن از صافی، مصرف کنید. متخصصان طب سنتی می‌گویند این دمنوش حداکثر به مدت ۷ روز در یخچال می‌تواند نگهداری شود و سپس آنرا به صورت سرد و گرم نوشید.

عناب به علت لعاب زیاد می‌تواند سینه را نرم کند و در صورت نوشیدن با شیر حالت ملینی پیدا خواهد کرد. گیاهانی مانند آویشن شیرازی، پونه کوهی، قدومه شیرازی، گل پنیرک، گل ختمی، بارهنگ و هفت عدد عناب در صورتی که با هم به صورت مساوی ترکیب شوند، باعث می‌شوند تا سرفه و سرماخوردگی بهبود یابد، خلط و آسم تسکین یابد و این دمنوش باید به مدت ۳ الی ۷ روز ادامه پیدا کند تا نتیجه مثبتی دهد.

جوشانده پوست درخت عناب به عقیده متخصصان طب سنتی برای درمان اسهال در افراد بسیار تاثیرگذار است. همچنین برای بهبود زخم موثرترین کار این است که پودر ریشه خشک شده عناب را روی محل مورد نظر بگذارید تا تاثیر زیادی به دست آید.

دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف زیاد عناب در افرادی که دارای مزاج سرد هستند موجب نفخ و بادشکم می‌شود به همین علت حتما همراه عسل یا مویز آن را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن تان کاهش نیابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران