خانواده ها واکسیناسیون ضروری کودکان را به تاخیر نیندازند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: خانواده ها برای واکسیناسیون ضروری کودکان خود اقدام کنند و این مهم را به تعویق نیندازند.

خانواده ها واکسیناسیون ضروری کودکان را به تاخیر نیندازند

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: خانواده ها برای واکسیناسیون ضروری کودکان خود اقدام کنند و این مهم را به تعویق نیندازند.

گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حاکیست، دکتر آبتین حیدرزاده افزود: تمامی مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت برای واکسیناسیون کودکان با شرایط بهداشتی آماده خدمات رسانی هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی های انجام شده تنها تعداد اندکی از خانواده ها در گیلان برای واکسیناسیون به موقع کودکان خود اقدام نکردند، اظهار کرد: تعدادی از خانواده ها به دلایلی از جمله ترس از کرونا به مراکز بهداشت برای واکسیناسیون فرزندانشان مراجعه نکردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان خاطر نشان کرد: این وضعیت می تواند خطرناک باشد و عواقبی مثل عفونت های کودکان و بروز سوء تغذیه های حاد را  به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه هم اندیشی با مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها درباره واکسیناسیون کودکان تاکید شده تا کودکانی که موعد واکسیناسیون آنها گذشته با تماس با والدین آنها در زمان بندی مشخص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای واکسیناسیون این کودکان مبادرت ‌شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل تمامی مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت برای واکسیناسیون کودکان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون کودکان در شرایط بهداشتی انجام می‌شود، این اطمینان را به والدین می دهیم تا با رعایت فاصله فیزیکی و تمامی اصول پیشگیری از عفونت ها نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

  منبع سایت قطره

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران