مبارزه با کم‌خونی فقر آهن با راهکار مطمئن داروسازی دکتر عبیدی

آهن یک عنصر لازم برای بسیاری از کارکردهای طبیعی بدن به شمار می‌رود. "کمبود آهن قابل استفاده در خون و سایر بافت‌های بدن" و "ذخایر کم آهن"، هر دو باعث بروز مشکلاتی در زمینه اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها (کم‌خونی فقر آهن)، کارکردهای ذهنی و مغزی، کارکرد سیستم ایمنی و بسیاری از مسائل پزشکی دیگر می‌شوند.

فقر آهن چیست؟

آهن یک عنصر لازم برای بسیاری از کارکردهای طبیعی بدن به شمار می‌رود. "کمبود آهن قابل استفاده در خون و سایر بافت‌های بدن" و "ذخایر کم آهن"، هر دو باعث بروز مشکلاتی در زمینه اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها (کم‌خونی فقر آهن)، کارکردهای ذهنی و مغزی، کارکرد سیستم ایمنی و بسیاری از مسائل پزشکی دیگر می‌شوند.

علائم فقر آهن

شناختن علائم فقر آهن اهمیت زیادی دارد که می‌تواند به درمان و پیشگیری به موقع از آن کمک کند. شایع‌ترین علائم فقرآهن عبارتند از :رنگ‌پریدگی پوست، لب‌ها و ناخن‌ها، احساس خستگی یا ضعف، سرگیجه، سردرد، تنگی نفس، ضربان سریع قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی و بی‌حوصلگی و ریزش مو.

مبارزه با فقر ‌آهن

آهن مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف مانند زرده تخم‌مرغ، گوشت، ماهی، جگر، حبوبات و … تأمین می‌شود. از دلایل کم خونی فقر آهن می‌توان به مواردی همچون تغذیه نادرست، گیاهخواری و جذب ناکافی آهن از غذاهای خورده شده، اشاره کرد. یکی از راه‌های رفع فقر آهن، مصرف مکمل آهن است. هنگام انتخاب مکمل آهن باید به میزان آهن و خصوصیات جذب آن دقت کنیم.

خصوصیات یک مکمل آهن با کیفیت

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب مکمل آهن، مقدار آهن موجود در آن، وضعیت جذب و تحمل گوارشی آن است. بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار به مقدار کافی آهنِ قابل جذب ندارند و باید به‌ دفعات در روز مصرف شوند. از سوی دیگر بعضی از کپسول‌ها و قرص‌های آهن باعث بروز عوارض شدیدی مانند تهوع، یبوست، دل‌درد، اسهال و تغییر رنگ مدفوع می‌شوند. بنابراین باید در انتخاب مکمل آهن به این نکات دقت کنیم.

با فروفورت آشنا شویم

فروفورت، نام مکمل آهن تولید شده در داروسازی دکتر عبیدی است. فروفورت با برخورداری از 80 میلی‌گرم آهن قابل جذب به دلیل ویژگی‌های خاص، جذب بسیار بالا و عوارض گوارشی بسیار کمی دارد و به همین دلیل، تاثیر بهتر و رضایت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

ساختار فروفورت به صورت دانه‌ها یا پلت‌های فروس گلایسین با پوشش روده‌ای (انتریک کوتد) است که موجب می‌شود طعم فلزی در دهان حس نشود. همچنین این پوشش خاص موجب می‌شود مولکول‌های آهن بدون تماس با لایه داخلی معده (مخاط معده) به سمت ابتدای روده کوچک که بیشترین جذب آهن در آنجا صورت می‌پذیرد، حرکت کنند.

آزاد شدن آهن فروفورت در ابتدای روده کوچک کمک می‌کند سطح تماس مولکول‌های آهن با لایه داخلی (مخاط) دستگاه گوارشی به‌ویژه مخاط معده بسیار کاهش یابد و در نتیجه، عوارض گوارشی اعم از احساس تهوع، استفراغ، دل درد و یبوست به حداقل ممکن برسد.

همچنین گلایسین موجود در ساختار فروفورت باعث می‌شود که در ابتدای روده کوچک مولکول‌های آهن به سرعت آزاد و جذب شوند. جذب سریع‌تر آهن در واقع باعث افزایش سرعت تاثیر فروفورت می‌گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فروفورت با پزشک معالج مشورت بفرمایید یا بروشور داخل جعبه را مطالعه کنید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل فروفورت، یک تا دو ساعت قبل یا بعد از غذا، همراه با یک لیوان کامل آب یا آبمیوه است. این مکمل در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس قرار دارد و بدون نیاز به نسخه پزشک، با مشورت دکتر داروساز می‌توان آن را تهیه کرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مکمل آهن فروفورت از صفحه این دارو در وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی بازدید کنید.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

هفتاد سال کیفیت و نوآوری، ارمغان داروسازی دکتر عبیدی برای سلامت ایرانیان بوده است. در داروسازی دکتر عبیدی رسالت ما ارائه راهکارهای درمانی باکیفیت و ارتقاء سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه است.

 

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران