دو روز از موعد پریودم گذشته آزمایش بتا دادم که عدد بتا 295 بود.آزمایش رو به یه پزشک زنان نشون دادم که گفت باید سه روز دیگه دوباره این آزمایش تکرار بشه.اگه دوبرابر نشده باشه یعنی..با توجه به اینکه تخمدان سمت راستم درد داره با وجود بارداری ممکنه اون فولیکوله به کیست تخمدان تبدیل شده باشه؟

تعداد بازدید : 17995
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۳/۲۷

سوال شما

سلام خانم خیابانی عزیز. من بیشتر از اینکه بابت بارداریم خوشحال باشم از این خوشحالم که کسی مثل شما رو دارم و میتونم هر لحلظه و با آرامش سوالاتم رو مطرح کنم و جواب بگیرم.و اینم بگم که باید نه ماه و شاید بیشتر من رو تحمل کنید .از راه دور میبوسمتون
من خانم سی و یک ساله هستم که شش ماهه برای بارداری اقدام کردم. این ماه دکتر قرص کلومفین تجویز کرد و در روز دوازدهم سیکلم سونوگرافی داخلی انجام دادم که در تخمدان سمت راستم یه فولیکول به سایز 27 میلی و در تخمدان چپم دو تا فولیکول به سایزهای 19 و 12 میلی دیده شد و ضخامت آندومترم 9.3 میلی مشاهده شد.
از یک هفته قبل از موعد پریودم زیر دلم درد میکرد مثل زمانی که میخوام پریود بشم و هنوز هم تخمدان سمت راستم درد داره. روز بیست و هشت پریودم بی بی چک گذاشتم که خط خیلی کم رنگی افتاد. روز ی که باید پریود میشدم یعنی روز سی پریودم باز بی بی چک گذاشتم که این بار خط مشخص تری افتاد.دیروز که دیدم دو روز از موعد پریودم گذشته آزمایش بتا دادم که عدد بتا 295 بود.آزمایش رو به یه پزشک زنان نشون دادم که گفت باید سه روز دیگه دوباره این آزمایش تکرار بشه.اگه دوبرابر نشده باشه یعنی.....
حالا سوالاتی که از شما دارم:
1-خیلی نگرانم یعنی عدد بتا خیلی پایینه و نشانه چی میتونه باشه؟
2-با توجه به اینکه تخمدان سمت راستم درد داره با وجود بارداری ممکنه اون فولیکوله به کیست تخمدان تبدیل شده باشه؟ و درضمن همیشه زمان تخمکگذاری و قبل از پریودم تخمدان سمت راستم درد داره و خیلی کم پیش میاد که تخمدان سمت چپم خودی نشون بده
3-چون این ماه قرص کلومفین و کابرگولین مصرف کردم ممکنه روی جنین تاثیر بدی داشته باشه؟یعنی جنین طبیعیه و مشکلی براش پیش نمیاد؟
4-چه زمانی برای سونوگرافی مناسبه؟
5-هیچگونه علامت بارداری هم ندارم .فقط از دیشب کمی سینه هام وقتی دست میزنم درد داره؟یعنی مشکلی نیست؟

پاسخ

سلام عزیزم. خواااهش میکنم گلم. 

1. خب درسته که 2 برابر شدنش نرماله ...اما دیگه قرار نیست ما همه چیز رو خلافش رو ثابت کنیم تا خیالمون راحت بشه و بشینیم سر جامون ! شما زود آزمایش دادی و عددت هم این در اومده . به نظر من واجب نیست تکرارش . 

2. نه ، از روی درد همچین حرفی نمیتونیم بزنیم. شاید جسم زرد بارداری یه . 

3.نه عزیزم. تاثیر خاصی نداره . اگرچه کلومیفن یک عوارضی میتونه داشته باشه . اما دیگه نه الان .  مثلا ریسک بارداری پوچ و نابجا و دو قلو و ...رو کمی بالاتر می بره . 

4.نه عزیزم...حالا اجازه بده ...علایم ت هم پدیدار میشن ...

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران