هفته 22 بارداریم. داخل ماشین خواب بودم که از صدای بوق ممتد ماشینمون یک لحظه ترسیدم.از کی من میتونم حرکات جنین رو احساس کنم؟

تعداد بازدید : 2001
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۷/۱۸

سوال شما

سلام خانم خیابانی عزیز ببخشید که سوالاتم زیاده
من خانمی 31 ساله هستم و امروز بیست و دو هفته و صفر روزه که باردارم. اوایل بارداری حدود دو روز لکه بینی داشتم که بعد از سونوگرافی مشخص شد یه هماتوم کوچک پشت جفتم هست که بعد از ا=مصرف شیاف خداروشکر خوب شدم و گفتن که کمی جفتم جلو و پایین هست ولی هفته قبل سونو سلامت انجام دادم که خدا رو شکر همه چیز خوب بود. چون من در شهرستان زندگی میکنم جهت انجام سونو به مرکز استان رفته بودم وقتی سونو انجام دادم در راه برگشت من داخل ماشین خواب بودم که از صدای بوق ممتد ماشینمون یک لحظه ترسیدم و بیدار شدم و کمی حالت سوزش خفیف چند لحظه ای در قسمت چپ شکمم حس کردم نزدیک به تخمدان. اصلا چیز شدیدی نبود .حالا از همون شب دائم نگرانم که خدای نکرده برای جنینم اتفاقی افتاده باشه چون هنوز هم هیچ حرکتی ازش حس نمیکنم .البته من زمان بارداری حدود 7 کیلو اضافه وزن داشتم و حتی دکتر زمان سونوگرافی سلامت گفت که چربی شکم دارم.
1-میخواستم بدونم ممکنه خدای نکرده با این ترس مشکلی برای جنین پیش اومده باشه؟
2- اینکه از کی من میتونم حرکات جنین رو احساس کنم؟
3-گاهی اوقات شکمم یعنی زیر نافم به پایین سفت میشه و گاهی شل هست مخصوصا وقتی صبح از خواب بیدار میشم خیلی کوچک و شله.میخواستم بدونم علتش چیه و مشکلی هست؟
4-دو روز قبل حدود یک ساعت پیاده روی داشتم وهمون روز جایی بودم که خیلی ناراحت شدم و اعصابم به هم ریخت وقتی که به خونه اومدم با شوهرم مشاجره داشتم و خیلی ناراحت شدم و گریه کردم .صبح وقتی از خواب بیدار شدم ترشحاتم قهوه ای رنگ بود و به اندازه یک نقطه خون داخلش بود ولی فقط همون یکبار دیدم و بعد از اون دوباره ترشحاتم سفید شد .میخواستم بدونم دلیل این چه بوده؟ ممکنه از استرسم بوده یا به علت پیاده روی بوده و یا علت دیگه ای داشته؟

پاسخ

سلام عزیزم. 

1. نگران نباش . معمولا با بوق و جیغ و ترس و ...به رلاحتی مشکلی پیش نمیاد  . قضیه لکه بینی و خونریزی پشت جفتت هم یه چیز بوده که دیگه تموم شده . بهش فکر نکن و خودت رو "باردار پرخطر و خاص" فرض نکن !

2. الانها دیگه باید حس کنی . بعد صبحانه ، به پشت بخواب ، حس حباب حباب مانند میکنی . 

3. رحم بصورت کیسه ی سفتی زیر نافت حس میشه الان .بعضی وقتها جنین میاد سمت شکم و شما قلمبه گی ش رو به شکل سفتی حس میکنی . 

4. امکان داره بدلیل پیاده روی باشه . اما بهتره بررسی بشی . 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران