سن:35 وضعیت تاهل:متاهل تعداد فرزند:۰ پرسش: سلام من ۳۵ سال دارم و حدود یکسال و پنج ماه است ...

تعداد بازدید : 491
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۲۹

سوال شما

سن:35
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:۰
پرسش:

سلام من ۳۵ سال دارم و حدود یکسال و پنج ماه است که اقدام به بارداری نمودم ولی تا کنون موفق نشدم طبق دستور پزشک قرص های لتروزول کلومیفن و آمپول هاش ام جی و هاش سی جی هم استفاده کردم ولی باردار نشدم . عکس رنگی رحم‌گرفتم که گزارشش به شرح زیر است :
دانسیته لگنی غیر طبیعی دیده نمی شود.بعد از تزریق ماده حاجب از طریق کانولای سرویکال کاویته رحم پر شده، نقص پرشدگی دیده نمی شود.
نمای مرفولوژیک رحم طبیعی است.
ورود طبیعی ماده حاجب به داخل لوله فالوپ دو طرف ، تا انتهای مسیر صورت گرفت.
هیدروسالپنکس در قسمت آمپولری لوله فالوپ چپ دیده می شود. در سمت راست مشهود نیست. نا منظمی لوله های فالوپ دیده نمی شود. Spillage طبیعی از طریق هر دو لوله فالوپ به داخل پریتوان با تاخیر و تزریق مقدار بیشتر ماده حاجب در چند مرحله صورت گرفت.
این جواب عکس رنگی بود
همسرم هم آزمایش اسپرم دادندو مشکلی نداشتند. با توجه به عکس رنگی پزشک معالجم فرمودند باید لاپاراسکوپی شوم سونوگرافی سه بعدی انجام دادم که در جوابش گفتن ۹۰ درصد پولیپ در رحم داری ۵۰ درصد آندومتریوز و ۱۰ درصد ممکنه هیدروسالپنکس باشه و در نهایت لاپاراسکوپی شدم و پزشکم فرمودن پولیپ بود که برداشته شد لوله ی راست به صورت مادرزادی انتهاش بسته بود و هر چه تلاش کردن باز نشد در صورتی که در عکس رنگی من با ماده حاجب پر شده بود و لوله راست مشکلی نداشت لوله ی چپ هم گفتند گرفتگی داشت که به سختی باز شد ولی برای بارداری به من فرمودند که ۱۰ درصد احتمال بارداری طبیعی داری و باید آی وی اف کنی .
می خواستم بدونم آیا نظر همه پزشکان همین هست و یا من می توانم به روش طبیعی باردار شوم ؟
داروهایی هم که می خورم متفورمین و اسید فولیک و ویتامین d هست کلیه آزمایشات خودم هم نرمال بود .

پاسخ

سلام عزیزم

وقتی همین پزشکت لاپاراسکوپی انجام داده و سر عمل وضعیتت رو بررسی کرده نظرش قابل اطمینانه. باز میتونی برای اطمینان خودت به پزشک دیگه ای مراجعه ای کنی.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران