سن:20 وضعیت تاهل:مجرد تعداد فرزند:0 پرسش:وقتتون بخیر. در راستای سوال قبلم باید بگم که من ب ...

تعداد بازدید : 829
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۳

سوال شما

سن:20
وضعیت تاهل:مجرد
تعداد فرزند:0
پرسش:وقتتون بخیر. در راستای سوال قبلم باید بگم که من به دلیل مشکل کلیه که دارم هر 5 _ 6 ماه پزشک خانواده ام سونوگرافی شکم رو برای من تجویز میکنن و من سرخود سونوگرافی رو انجام ندادم.
ابتدا مامای پزشک خانواده ام بخاطر کیست ریز که داشتم متفورمین و سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن و بخاطر اینکه دوماه پریود نشده بودم ابتدا آمپول پروژسترون استفاده کردم و بعد که پریودی اتفاقی افتاد قرص هارو شروع کردم اما مرتبی سیکل فقط به دوره مصرف همون قرص ها ختم شد و بعد از مصرف دوباره پریودی ها هر دوماه یا سه ماه اتفاق میافتاد. دیگه پیگیر نشدم تا یک سال و نیم بعد که سونو رفتم و پزشک خانواده ام ال دی گفتن مصرف کنم اما با مصرف قرص اشتهای بیش از حد و خارش پوست بازو قسمت قفسه سینه پیدا کردم که بعد به متخصص مراجعه کردم و ایشون بعد از کلی دعوا کردن بنده بخاطر مصرف ال دی قرص پروژسترون تجویز کردن که از شب 14 پریودی، شبی دو تا مصرف کنم که دوره دوم وسط سیکل خونریزی اتفاق افتاد و قطع نشد. و ایشون سیپروترون کامپاند تجویز کردن و من بعد از مصرف این قرص(بعد از اتمام دوره) فقط یک ماه سیکل مرتب دارم و ماه بعد یعنی سیکل دوم خونریزی وسط سیکل و لکه بینی و گاها خونریزی بیش از حد که باعث سرگیجه و رنگ زرد و.... در من میشه، اتفاق میافته. و من مجبورا دوباره با یه مشورت مصرف قرص رو شروع میکنم. و بگم که من قبل از این حتی سابقه 4 ماه پریود نشدن هم داشتم اما الان زود تر از زمان و تاریخش اتفاق میافته اگه قرص مصرف نکنم:-(
سونو واژینال هم که فرمودید، بنده دختر هستم و نمیتونم انجام بدم، منظورم همون سونو شکمی بود چون در خانواده سابقه نازایی هم داشتیم فقط میخوام که از این بابت و تخمک گذاری یا عدم تخمک گذاری مشخص بشه و حالا کیست (مخصوصا ریز).

پاسخ

سلام مجدد،

ممنون از توضیحات کاملتون، عزیزم شرایطتی که توضیح دادید نیاز به بررسی های کامل و تخصصی داره تا علت دقیق مشخص بشه و براتون پلان درمانی درنظر گرفته بشه و درمانتونم ممکنه  مقداری طول بکشه این بستگی به تعداد کیستها و مقاومت بدنتون به دارو داره.

 

اینکه میگید سابقه نازایی هم توی خانوادتون هست میتونه یه ریسک فاکتور برای شما هم باشه خب چیزی که مسلمه شما هر ماه تخم گذاری ندارید اگر داشتید پریودتون نظم داشت . برای همین تخمدانتون پلی کیستیک شده خوشبختانه چون سنتون کمه روند درمانتون بهتر پیش میره .به هر حال این موضوع نیاز به پیگیری حضوری داره

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران